آینه خودرو متحول خواهد شد؛ نگاهی به محصول مشترک آستون مارتین و جنتکس

۱۷ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

آینه خودرو یکی از قطعاتی است که در طی یک قرن گذشته کمترین تغییرات را به خود دیده است. این ابزار کاربردی از سال‌های آغازین صنعت خودروسازی بر روی خودروها نصب می‌شد و هر خودرو مرسوم حداقل ۲ یا ۳ آینه دارد. حال آستون مارتین و جنتکس قصد دارند با ارایه محصولی جدید، آینه خودرو سنتی را به فراموشی بسپارند. جنتکس یکی از مشهورترین سازندگان قطعات خودروست و آستون مارتین نیز شرکت مشهوری در تولید سوپراسپرت‌هاست. این دو شرکت با همکاری یکدیگر، سیستم نظارتی جدیدی برای محصولات آتی آستون مارتین تولید کرده‌اند که حاصل ترکیب سیستم سنتی آینه خودرو با دوربین‌های مدرن است.

نگاهی به سبک جدید آینه خودرو

وظیفه آستون مارتین در این همکاری، طراحی سبک جدید و بهره‌مندی از مهندسی نوین خودش بوده است. جنتکس نیز بر ساخت دوربین‌ها، نرم‌افزارها و صفحه نمایش آینه‌ها تمرکز کرده است. آینه‌های خارجی نیز توسط جنتکس و باهمکاری شرکت لوماتک تهیه شدند. امکان حذف آینه‌ها و استفاده از یک سیستم تمام دوربینی وجود دارد، اما آستون مارتین تصمیم گرفت یک سیستم ترکیبی ارایه دهد. این سیستم به رانندگان اجازه می‌دهد از آینه‌های سنتی خودرو بهره‌مند شوند، در عین حال قادر خواهند بود به هر میزان که مایل هستند، سیستم نظارت خودرو را مدرن کرده و از سیستم هوشمند دوربین‌ها بهره‌مند شوند.

این آینه جدید یک ویژگی خاص دارد. شرکت جنتکس آینه خودرو را مجهز به صفحه نمایش کرده است. این صفحه نمایش به راننده اجازه می‌دهد تا آینه را به عنوان آینه عقب استاندارد یا یک صفحه نمایش دیجیتال مورد استفاده قرار دهد. علاوه برآن راننده قادر است مقررات رانندگی نواحی مختلف دنیا را بر روی این صفحه نمایش دیجیتالی مشاهده کند. وضعیت دوربین‌های خودرو تابع وضعیت آینه عقب است و با تغییر آن، تغییر خواهند کرد.

نخستین میزبان آینه جدید

نخستین خودرویی که از سیستم آینه جدید استفاده می‌کند، آستون مارتین DBS سوپرلگرا خواهد بود. سیستم مشترک آستون مارتین و جنتکس بر روی این خودرو نصب شده و در مراسمی در لاس وگاس به نمایش عموم گذاشته خواهد شد. مطابق اعلام رسمی شرکت بریتانیایی، از این سیستم در آستون مارتین DBS GT زاگاتو که چندی پیش معرفی شده بود، استفاده خواهد شد.

محصول مشترک آستون مارتین و جنتکس بسیار نوآورانه است و بزودی فراگیر نخواهد شد. بنابراین انتظار داریم همچنان آینه‌های معمول بر روی خودروها نصب گردند. اما فراگیر شدن این سیستم مدت زیادی طول نخواهد کشید. پیش‌بینی می‌شود این سیستم ترکیبی تا مدت‌ها در خودروها مورد استفاده قرار گیرد و سپس دوربین‌ها جایگزین آینه‌ها شوند. شاید تنها در صورتی که خودروهای خودران جایگزین خودروهای فعلی شوند، نیاز به آینه و دوربین از بین برود. پس همچنان این قطعات وظیفه نظارت بر خودروها را انجام خواهند داد.

منبع: motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امین

    ماشین عالی هستش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه