iMacهای جدید غیرقابل تعمیر هستند

۲۶ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر نقدهای iMac جدید را دیده باشید، می‌دانید که اصولا سخت‌افزار آن‌ها تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی نکرده است. بزرگ‌ترین تغییر iMac جدید در لوازم‌های جانبی‌اش است.

به سادگی می‌توان گفت که iMac جدید قابل تعمیر نیست

کارشناسان وب‌سایت iFixit که دل و روده‌ی این کامپیوتر جدید اپل را به بیرون ریخته‌اند، می‌گویند که مدل ۲۱٫۵ اینچی، صفحه نمایش‌اش ظاهرا یک صفحه‌ی Ultra HD ساخته‌ی LG است. فن‌ها و هارد درایو هم تغییری نکرده‌اند. اسپیکرها هم مثل مدل‌های قبلی هستند.

بزرگ‌ترین تغییر با این حال در برد اصلی صورت گرفته است. برد اصلی هیچ کانکتوری برای اتصال ندارد. یعنی اگر iMac جدید را بدون SSD یا Fusion Drive بخرید، دیگر نمی‌توانید بعدا به دستگاه‌تان SSD یا Fusion Drive دیگری اضافه کنید.

حتی RAM دستگاه هم جدا نمی‌شود. به سادگی می‌توان گفت که این دستگاه قابل تعمیر نیست. البته اپل این روند را از iMacهای قبلی‌اش شروع کرده بود و این طور که می‌بینیم، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر iMacها قابل تعمیر نیستند. با این حال، میزان خرابی iMacها چندان هم زیاد نیست.

موضوعی که این جا در میان می‌آید، نبود نمایندگی‌های اپل در کشور ما است. یعنی اگر iMac جدیدی که خریده‌اید خراب شود، از گارانتی آن استفاده که نمی‌توانید بکنید به کنار، دستگاه‌تان تعمیر هم نخواهد شد. آیا این موضوع می‌تواند مانع از خرید یک iMac جدید از سوی شما شود؟

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. خیری

    Imac من خراب شد!!!رمش سوخت!!تعمیرکار خودشم کپ کرده بود میگفت ۱%اینطوری،میشه حالا فکرکنید ۷.۸ملیون بدید بعد تعمیرم نشه گارانتیم نداره!!

  2. Amirkhan

    اگه ازش درست استفاده کنی چرا خراب شه . ^^

  3. 4n0n

    اپل واسه سود خودش هرکاری میکنه!! حتا اگه ماوس و کیبورد و مانیتور رو هم جدا به مشتریاش بندازه بازم کسایی هستن که واسش سر و دست بشکنن!!!!
    بعد میان میگن اگه اپل بَدِه چرا انقد سود سهامش زیاده! خب همین حروم خوریارو میکنه که سود میکنه دیگه…

    1. ve

      دوست عزیز با این که کار اپل از نظر من هم اشتباه بوده اما اگه مشکلی هم باشه از اپل نیست
      اول مشکل از کشور ماست که در تحریم هستیم و نمیتونیم از گارانتی استفاده بکنیم
      دوم از خریداریه که با دونستن این مطلب بره این محصول رو بخره و خراب بشه 😀
      به هر حال همه میدونیم که شرکت اپل در ساخت محصولاتش چیزی از کیفیت چه سخت افزار چه نرم افزار از دیگر شرکت های معتبر کم نمیگذارد و از نظر نرم افزار زیاد هم گذاشته

      1. Mohammad3861

        گارانتیم داشته باشه و اپل بیاد نمایندگی بزنه میشه یه چیزی تو مایه های هند باید بیشتر از کشورای دیگه پول بدن تا یه چیزی ازش بگیرن ?

  4. احمد

    صد در صد توی خرید بی تاثیر نیست چون دستگاه گرونی هست و کسی که میخره مسلما سال های سال ازش استفاده کنه

  5. امیر

    مک بوک هم اینجوریه ؟

  6. Ahmad

    خب جا دارهاز همین تریبون یه خسته نباشید به شرکت اپل و دست اندر کارانش بگیم با این تکنولوژی جدیدشون!!!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه