آیفون ۱۲ ممکن است حتی از آیفون SE جدید هم کوچک‌تر باشد!

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

آنطور که تا به امروز و تمام شایعات خبر داده‌اند، آیفون ۱۲ قرار است در چهار مدل عرضه شود. کوچک‌ترین مدل ۵.۴ اینچی خواهد بود و بزرگ‌ترین مدل هم ۶.۷ اینچی؛ اما مدلی که احتمالا بیشترین توجهات را به سمت خود جلب خواهد کرد، مدل ۵.۴ اینچی خواهد بود.

ابعاد مدل ۵.۴ اینچی پیش از این لو رفته بود اما به تازگی کانال یوتیوب EverythingApplePro فاش ساخته که تا به امروز درباره ابعاد این نسخه اشتباه می‌کرده‌ایم و این گوشی کوچک‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. حالا با این اطلاعات جدید، چرا فکر می‌کنیم کوچک‌ترین مدل آیفون ۱۲ قرار است محبوبیت زیادی داشته باشد؟

گوشی را تصور کنید که از آیفون SE جدید کوچک‌تر است و تقریبا تمام بخش جلویی آن را هم نمایشگر فرا گرفته و خبری از حاشیه‌های بزرگ و قدیمی آیفون SE نیست! برای مقایسه باید بگوییم که ابعاد آیفون SE معادل ۱۳۷.۹ در ۶۷.۳۱ میلی‌متر است اما ابعاد کوچک‌ترین مدل آیفون ۱۲ فرار است ۱۳۰.۸۱ در ۶۳.۷۵ میلی‌متر باشد. هنوز ضخامت این گوشی را نمی‌دانیم اما درباره آن هم در شایعات شنیده‌ایم که آیفون ۱۲ قرار است نازک‌تر از آیفون ۱۱ باشد.

تصویر رندر از آیفون ۱۲

برای رسیدن به این ابعاد و آن اندازه نمایشگر، باید صفحه نمایش مدل ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲، کمی بلند‌تر و باریک‌تر از پنل آیفون SE جدید باشد. اما هرچه باشد، این گوشی به اندازه آیفون SE و یا حتی بیشتر از آن، خوش‌دست‌تر خواهد بود و راحت‌تر می‌توان با یک دست با آن کار کرد. تفاوت نسبت نمایش نمایشگر آن‌ها هم ۱۹.۵ به ۹ در آیفون ۱۲ در مقایسه با ۱۶:۹ در آیفون SE است.

آنطور که تا به امروز در خبرها داشتیم، دو مدل رده پایین iPhone 12 قرار نیست از طیف موج‌های میلی‌متری ۵G پشتیبانی کنند و در عوض از طیف Sub-6 در این شبکه پشتیبانی می‌کنند که سرعت کمتری دارد. همچنین این گوشی‌ها فاقد دوربین تله‌فوتو و همچنین سنسورهای LiDAR خواهند بود. همچنین نمایشگر ۱۲۰ هرتزی هم در این گوشی‌ها حاضر نخواهد بود و تمام این ویژگی‌هایی که نام بردیم، در دو مدل آیفون ۱۲ پرو و iPhone 12 Pro Max قرار می‌گیرند.

اما فکر می‌کنیم حذف این موارد برای پایین آمدن قیمت دو مدل معمولی آیفون ۱۲، انتخاب هوشمندانه‌ای از طرف اپل است؛ مخصوصا اینکه مدل ۵.۴ اینچی از iPhone 12 قرار است تنها ۶۴۹ دلار قیمت داشته باشد. با این قیمت کاربران پردازنده A14 را دریافت می‌کنند که از همین حالا حدس می‌زنیم سریع‌تر از پردازنده اندرویدی‌های رقیب باشد و از طرف دیگر هم اپل LCD را بالاخره کنار خواهد گذاشت و OLED را به دو مدل پایه آیفون ۱۲ خواهد آورد؛ این یعنی نمایش دقیق‌تر و بهتر رنگ‌ها، کانتراست بسیار زیاد و زاویه دید بیشتر که کاربران عاشق آن خواهند شد.

با تمام این مواردی که گفتیم، طبیعیی به نظر می‌رسد اگر آیفون ۱۲ معمولی و کوچک، بتواند لقب پرفروش‌ترین گوشی سال را ازآن خود کند. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟

منبع: tom’s guide

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar سجاد

    تو این مملکت ما هرچی مال امریکا باشه میگن خداس حتی اگه پول یه گوشی معمولی و هم سطح بقیه گوشی ها اندتزه پول ی ماشین باشه مردم فک میکنن با خرید آیفون با کلاس میشن با توجه ب اینکه خیلی از برنامه هاشم تو ایران در دسترس نیست و باید برای بعضی دیگه پول پرداخت کنی آدم میشناسم آیفون گرفته استفاده۱۱۰۰ازش میکنه ولی برا کلاسش خریده تا بره بالا اون بالا خخخ چقد ساده اندیشی،خود بازیکنان والیبال آمریکاتو سفرشون به تهران اعتراف کرده بودن که اینقد گوشی آیفون دست مردم ایران دیدیم تو خود آمریکا ندیدم بله این همون کشوریه که مثلا دشمن ماست و داروی سرطانی ها هم تحریم کرده مردم ی دل نه صد دل عاشقشن خخخخخ با پول هنگفتم میخرنش جالبه خیللیییی حالا بماند که حاشیه گوشی و طرح های تکراریش فقط برند امریکا باشه حله
    فقط میدونم تاریخ تکرار شده همین اتفاق تو مصر فراعنه هم سر برده ها اومده بودو برده ها عاشق مصری ها بودن با تموم آزارها
    خلاصه شرمنده از بحث خارج شدم فقط زورم میاد اینقدر این گوشی ها تو این مملکت گرونه و اینقدر باز خواهان داره مث اینکه مردم ما عادت کردن هر چی گرونتر باشه بخرننش هرچند بی کاربردتر است.

  2. Avatar Sirvan

    فقط دارن با این کاراشون مشتری رو وسوسه چند سالی خووووب دستشون اومده که چیکار کنن میان تو سه مدل با تفاوت های کوچیک مشتری رو سوق میدن مثلا به اخرین مدل که پول بیشتری بدن درست مث همین که میری تو مغازه لباس فروشی یا ابزار فروشی میگه این قیمت این قیمت داریم در حالی که تو هم فک میکنی راست میگه فقط جیبتو میتکونن

  3. Avatar Aran

    آیفون شاید مانند دیگر کمپانی ها تنوع محصول و یا قیمت کم نداشته باشه، ولی در عوض مشتری وقتی که میخواد از اپل خرید کنه این رو میدونه که واقعا چیزی که می خره کاملا بی نقص و عیب و زیبا و کاملا تک است و کیفیت هم بینظیر است.همین امر است که باعث متفاوت بودن محصولات اپل میشود، که مردم حاضر میشوند پول چند برابر گوشی های دیگر اندرویدی را به گوشی های اپل بدهند.

    1. Avatar ارشك

      علت خرید در ایران فقط کلاس گذاشتنه.همین.کدوم محصولش زیبا و بی عیب و نقص بوده؟ فروش گوشی بدون داشتن شارژر پر سرعت! تا قبل از ایفون ۸ که اصلا این اپشن رو نداشت.در مورد ظاهر هم تا قبل از ایفون ایکس که تغییر در ظاهر گوشی ایفون داشت به ارزو تبدیل میشد.همین الان هم بقیه شرکت ها به شدت حاشیه گوشی ها رو کم کردن ولی ایفون در مدل اس ای همون ظاهر و حاشیه رو حفظ کرده و ذر مدل های دیگه هم ناچ بزرگ وجود داره.ایفون خیلی اروم سراغ نو اوری میره.

    2. Avatar سجاد

      نه داداش همچین چیزی که شما میگی نیست می‌دونی مردم چرا آیفون میخرن ؟؟؟بخاطر غرب زدگیه چون محصول مال آمریکاس حالا هر چی باشه تو بگو حاشیه هاش ۵۰ سانت باشه بنظر من آیفون با این کارش ی جور تمسخر می‌کنه که من هرچی بزنم مردم میخرن چون ما آمریکایی ایم
      شما فرض کن ب جای اپل هواوی مال آمریکا بود!!! چه کارا که براش نمیکردن مثلا هواوی یا مدلهای دیگه چ کمبودی دارن اگه ی سر ب سایت یا جی اس ام آرنا بزنی متوجه میشی چ دوربین هایی دارن و چه آپشن های کامل دیگه ایه اما افسوس ک مردم فقط خدای خودشون یعنی آمریکا رو میخان حالا هرچی باشه با نیم متر حاشیه و تک دوربین با پول هنگفت میندازه ب ملت جهان سوم با صفحهlcd اینه برده داری مدرن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه