فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار به همراه دو فضانورد به ایستگاه فضایی متصل شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دراگون سرنشین‌دار

فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار پس از سفری حدودا نوزده ساعته عصر دیروز به وقت ایران به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد. باب بنکن و داگلاس هارلی، دو فضانورد حاضر در این ماموریت، نیز ساعاتی بعد وارد ایستگاه فضایی شدند.

این ماموریت آخرین ماموریت آزمایشی فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار است و Demo-2 نام دارد. این فضاپیما حوالی نیمه‌شب شنبه ۱۰ خرداد (به وقت ایران) با موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب شد. پس از گذشت چند دقیقه فضاپیما وارد مدار زمین شد و مسیر رسیدن به ایستگاه فضایی را در پیش گرفت.

در نهایت و پس از گذشت نوزده ساعت از زمان پرتاب دراگون سرنشین‌دار در ساعت ۱۸:۴۶ یکشنبه ۱۱ خرداد (به وقت ایران) به ایستگاه فضایی متصل شد.

فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار عملیات اتصال را به صورت خودکار انجام داد. با این حال بنکن و هارلی در بخش‌هایی از پرواز کنترل فضاپیما را در دست گرفتند تا عملکرد آن را در آخرین ماموریت آزمایشی این فضاپیما تست کنند. طبق گفته این دو فضانورد عملکرد فضاپیما درست مشابه شبیه‌ساز و بدون مشکل بوده است.

پس از اتصال به ایستگاه فضایی بنکن و هارلی اقدامات لازم برای ورود به ایستگاه فضایی را انجام دادند. این دو فضانورد در نهایت در ساعت ۲۱:۳۲ شب گذشته به وقت ایران با باز کردن دریچه فضاپیما وارد ایستگاه فضایی شدند و به سه فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی ملحق شدند.

پس از پایان این فرآیند هر پنج فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی (سه فضانورد ناسا و دو فضانورد از روسیه) در ارتباطی مستقیم با مدیر ناسا، سناتور تد کروز و تعدادی از مدیران ناسا گفت‌وگو کردند.

مدت زمان ماموریت باب بنکن و داگلاس هارلی در ایستگاه فضایی هنوز به طور دقیق مشخص نیست و بین یک تا چهار ماه خواهد بود. پس از پایان ماموریت نیز این دو فضانورد بار دیگر وارد فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار خواهند شد تا سفر بازگشت به زمین را آغاز کنند. فضاپیمای دراگون در نهایت با کمک چتر نجات در اقیانوس فرود خواهد آمد. در صورت موفقیت کامل ماموریت Demo-2 این فضاپیما از این پس به صورت منظم و عملیاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اولین ماموریت عملیاتی فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار که Crew-1 نام دارد طبق برنامه فعلی ۹ شهریور انجام خواهد شد.

عکس کاور: فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار دقایقی پیش از اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه