احتمال عرضه مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی بدون تاچ‌بار

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل در سال ۲۰۱۶ از مک‌بوک پروهای جدیدش رونمایی کرد. این محصولات  از ویژگی جدیدی به اسم تاچ‌بار بهره می‌بردند. البته که تاچ‌بار روی مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک پروهای جدید وجود نداشت. پیش‌بینی می‌شد که ویژگی تاچ‌بار به‌طور استاندارد روی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو قرار بگیرد، اما به‌نظر اپل چنین سیاستی را در پیش ندارد. به نظر می‌رسد که این شرکت در حال ساخت یک مدل ۱۵ اینچی از مک‌بوک پروهای جدید بدون تاچ‌بار است. اپل در حالی که قصد ندارد این ویژگی را از روی لپ‌تاپ‌های جدید خودش حذف کند، این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند حق انتخاب برای خرید محصولی با تاچ‌بار یا بدون آن داشته باشند.

تاچ‌بار نوآوری نسبتا جدید شرکت اپل است که صفحه‌ی لمسی با نمایش عملکردهای مختلف به‌جای کلیدهای فانکشن کیبورد به کمک کاربر می‌آید. تاچ‌بار قابلیت‌های متنوعی در نرم‌افزارهای مختلف دارد؛ مثلا شما به راحتی می‌توانید به هنگام وب‌گردی با مرورگر سافاری از این نوار برای سوییچ بین تب‌ها و دسترسی به بوک‌مارک‌ها استفاده کنید.

به نظر می‌رسد که بازخورد مردم از واکنش ضعیف تاچ‌بار باعث شده که اپل تصمیم بگیرد که تنها برای علافمندان، محصولی با این امکان را تولید کند. احتمالا مدل بدون تاچ‌بار با قیمت پایین‌تر به بازار عرضه می‌شود؛ پس ارزان‌تر بودن این لپ‌تاپ می‌تواند به نفع خریداران با بودجه‌ی کم‌تر باشد. قیمت مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو که فاقد تاچ‌بار است، از ۱۵۰۰ دلار شروع می‌شود. اگر بخواهید مک‌بوک پرو مجهز به تاچ‌بار را تهیه کنید، باید حداقل ۱۸۰۰ دلار هزینه کنید. البته بجز قابلیت تاچ‌بار، این دو مدل در بعضی مشخصات فنی با هم کمی فرق دارند.

منبع: Ubergizmo
telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه