نقل و انتقالات لیگ برتر: آیا مگوایر و مارسیال تیم‌های خود را ترک می‌کنند؟

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
نقل و انتقالات

با فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات در دنیای فوتبال، همه‌ی نگاه‌ها به سمت لیگ‌های معتبر جهانی دوخته شده است. لیگ برتر به عنوان یکی از داغ‌ترین و جذاب‌ترین لیگ‌ها در سطح قاره‌ی اروپا کانون این توجهات شده است. باشگاه‌های منچستر یونایتد، منچستر سیتی، لیورپول، آرسنال و چلسی به عنوان مدعیان لیگ با داشتن میلیون‌ها هوادار در سطح جهان، این روزها با جدیل وضعیت بازیکنان تیم‌های دیگر را رصد می کنند تا بتوانند خرید و احتمالا فروش‌های خوبی را پیش از بسته شدن پنجره‌ی نقل و انتقالات انجام دهند. با تعویض مربیان دو تیم مطرح لندنی، شایعات زیادی پیرامون ادامه‌ی همکاری این مربیان با بازیکنان فعلی و جذب بازیکنان جدید پخش شد.

با عوض شدن مربیان دو تیم مطرح لندنی، فصل نقل و انتقالات باشگاه‌های فوتبال انگلستان تابستان داغی را پشت سر می‌گذارند. پس از تمام شدن مسابقات جام جهانی، حالا مربیان لیگ برتر به دنبال جذب بازیکنان جدید و البته فروش برخی بازیکنان قبلی خود هستند.

با آمدن یک مربی نسبتا جوان اسپانیایی به جای آرسن ونگر ۶۸ ساله در تیم آرسنال به نظر می‌رسد باید منتظر تغییرات مهمی در ترکیب این تیم باشیم. ونگر که از سال ۱۹۹۶ میلادی هدایت آرسنال را بر عهده داشت پس از ۲۲ سال این تیم را ترک کرد و اونای امری ۴۶ ساله جای او را گرفت. سکان دیگر تیم لندنی هم تنها دو سال در دست‌های آنتونیو کونته‌ بود و به خاطر نتایج نسبتا ضعیف مدیران باشگاه چلسی تصمیم گرفتند صندلی او را به یک ایتالیایی دیگر بدهند. مائوریتسیو ساری ۵۹ ساله که از باشگاه ناپولی به چلسی آمده قرار است اولین دوره‌ی مربیگری خود را در جزیره‌ی زادگاه فوتبال تجربه کند. به نظر می‌رسد مدیران چلسی بر عکس آرسنال تصمیم گرفته‌اند از یک مربی باتجربه‌تر برای هدایت تیم غرب لندن انتخاب کنند.

چلسی هم مانند دیگر تیم‌های لیگ برتر جزیره هفته‌های شلوغ باقیمانده تا روز بسته شدن پنجره‌ی نقل و انتقالات را سپری می‌کند. بر اساس خبرهایی که در رسانه‌های بریتانیایی منتشر شده، مائوریتسیو ساری با دو باشگاه یوونتوس و منچستر یونایتد ارتباط برقرار کرده و برای خرید دو بازیکن مطرح این تیم‌ها یعنی گونزالو هیگواین و آنتونی مارسیال اعلام تمایل کرده است. در صورت محقق شدن این دو انتقال می‌توان گفت چلسی از بین بهترین مهاجمین و فورواردهای اروپا انتخابی چشمگیر داشته است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد تیم اسپانیایی رئال مادرید به دنبال جذب ادن هازارد است. این بازیکن خوش‌تکنیک بلژیکی که توانست با نمایشی درخشان در جام جهانی مقام سوم این تورنومنت را کسب کند می‌تواند در سن ۲۷ سالگی انتقالی درخشان را از انگلستان به اسپانیا تجربه کند. خبرهای غیررسمی همچنین از تمایل باشگاه بارسلونا برای جذب ویلیان و میلان برای به خدمت گرفتن آلوارو موراتا حکایت دارند. اولیویه ژیرو، دیگر بازیکن تیم چلسی که توانست همراه با تیم ملی فرانسه دومین ستاره را به پیراهن این تیم اضافه کند هم زیر ذره‌بین مدیران باشگاه اسپانیایی اتلتیکو مادرید قرار گرفته است. باید منتظر ماند و دید اتلتیکو برای انتقال این بازیکن ۳۱ ساله از انگلستان به اسپانیا چه پیشنهادی را روی میز می‌گذارد.

طبق جدیدترین خبرها ژوزه مورینیو که قرار است سومین فصل حضور خود در تیم منچستر یونایتد را آغاز کند به دنبال جذب مدافع تیم ملی فوتبال انگلستان و باشگاه لستر سیتی است. هری مگوایر که فوتبال قابل قبولی را در طول بازی‌های جام جهانی از خود به نمایش گذاشت توجه مربی باشگاه سرخ منچستر را به خود جلب کرده است. هرچند زمان زیادی تا بسته شدن پنجره‌ی نقل و انتقالات باقی نمانده و طرفداران این باشگاه به شدت نگران مهره‌های مورد نیاز باشگاه هستند. به گفته‌ی روزنامه‌ی Daily Mail خواسته‌ی مورینیو بیش از یک بررسی ساده است و از او نقل کرده که مگوایر همان مهره‌ی دفاعی کلیدی است که اولدترافورد به آن احتیاج دارد. گفته می‌شود مدیران تیم لستر با آگاهی از علاقه‌ی منچستر یونایتد به جذب مگوایر قصد دارند حقوق هفتگی او را تا ۷۵۰۰۰ پاوند در هفته بالا ببرند تا این مهره‌ی ارزشمند را در تیم نگه دارند. هرچند با توجه به توان مالی فوق‌العاده‌ی یونایتد، این حقوق هفتگی ممکن است برای نگه داشتن هری مگوایر کافی نباشد. در صورت موفقیت یونایتد در جذب مگوایر به نظر می‌رسد ترکیب این تیم دیگر جایی برای مارکوس روخو نداشته باشد و این بازیکن آرژانتینی مجبور به بررسی پیشنهادهای رسیده از سوی دیگر تیم‌ها باشد. دارمیان هم دیگر مدافع سرخ‌پوش منچستر است که امکان دارد تابستان امسال اولدترافورد را به مقصد یک باشگاه ایتالیایی ترک کند.

رسانه‌های فرانسوی ادعا کرده‌اند نبیل فکیر، بازیکن ۲۵ ساله‌ی تیم لیون، در فصل نقل و انتقالات تابستان امسال به هیچ‌کدام از تیم‌های لیگ جزیره نخواهد پیوست. این ستاره‌ی فرانسوی پیش از برگزاری مسابقات جام جهانی به لیورپول سفر کرده بود و به نظر می‌رسد یورگن کلوپ همچنان خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن فرانسوی است. به گفته‌ی روزنامه‌ی L’Equipe چاپ فرانسه، نبیل فکیر فصل آتی را هم در تیم لیون بازی خواهد کرد.
بر اساس خبری که در وب‌سایت Marca منتشر شده، ماتئو کواچیچ بازیکن ۲۴ ساله‌ی کروات به یولن لوپتگی اعلام کرده که قصد دارد در تابستان امسال رئال مادرید را ترک کند. به نظر می‌رسد رئال که چند ستاره‌ی بزرگ از جمله سرمربی و مهاجم افسانه‌ای اش را در فصل جدید در اختیار ندارد دیگر هدف جذابی برای کواچیچ نیست. گفته شده یکی از تیم‌های لیگ برتر انگلستان مقصد بعدی ماتئو کواچیچ است. هرچند در کنار منچستر یونایتد، منچستر سیتی و لیورپول تیم‌های بایرن مونیخ و یوونتوس هم با مدیر برنامه‌های او ارتباط برقرار کرده‌اند.

یری مینا، مدافع ۲۳ ساله‌ی کلمبیایی باشگاه بارسلونا، قصد دارد اسپانیا را به مقصد انگلستان ترک کند. گفته می‌شود پس از نیوکمپ، مینا قصد دارد قرارداد بعدی خود را با مدیران باشگاه اورتون امضا کند. پس از به ثمر رساندن سه گل در طول بازی‌های جام جهانی محبوبیت یری مینا تا حد زیادی در کلمبیا بالا رفت و حالا به نظر می‌رسد آبی‌پوشان مرسی‌ساید به دنبال جذب این بازیکن آینده‌دار اهل امریکای جنوبی هستند.
احتمال می‌رود ریچارلیسون برزیلی، بازیکن ۲۱ ساله‌ی تیم واتفورد هم هدف دیگر باشگاه اورتون در فصل نقل و انتقالات ۲۰۱۸ باشد. این احتمالات هنگامی قوت گرفت که رسانه‌ها از حضور او در مرسی‌ساید لیورپول برای انجام معاینات پزشکی خبر دادند. بر اساس شایعات، مدیران اورتون قراردادی پنجاه میلیون پاوندی را برای پیوستن ریچارلیسون به جمع تافی‌ها به او پیشنهاد داده‌اند.

منبع: The Week

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه