استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در زمان رانندگی، قیمت بیمه را بالا برد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحقیقات نشان می‌دهند که تصادف‌های مختلف در کشور آمریکا باعث شده‌اند تا قیمت بیمه‌ها مدام افزایش پیدا کنند. بنا به ادعای شرکت‌های بیمه، یکی از عوامل موثر در ایجاد تصادفات رانندگی همین تلفن‌های هوشمند هستند که به عنوان یک عادت همیشگی، حواس راننده را پرت ‌می‌کنند.

بنابر یکی از بررسی‌هایی که در سال ۲۰۱۵ در آمریکا صورت گرفته، ۳۶ درصد مردم می‌گویند که در هنگام تصادف مشغول پیام دادن با گوشی‌هایشان پشت فرمان بودند. ۲۹ درصد هم اعتراف کرده‌اند که سرگرم وب‌گردی بودند. اعداد و ارقام گزارش‌ها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۱ هم نزدیک به ۵۲ درصد تصادفات به‌خاطر استفاده‌ی رانندگان از گوشی‌هایشان بود که این میزان در سال ۲۰۱۵ به ۸۸ درصد رسیده است.

ارتباط بین استفاده‌ از تلفن‌های همراه هوشمند، حواس‌پرتی رانندگان و درنتیجه ایجاد تصادفات برای پژوهشگران در حال روشن‌تر شدن است. در عین حال، پژوهشگران باور دارند که وسعت این موضوع از آن‌چه که تصور می‌شود مهم‌تر است. مثلا خیلی از رانندگان در این نظرسنجی به استفاده از تلفن‌های همراه‌شان اعتراف نکرده‌اند.

البته تنها استفاده رانندگان از گوشی ها نیست که در بالابردن میزان تصادفات نقش دارد؛ اما استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند درصد زیادی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

منبع: phonearena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه