استیو بالمر یکی از بزرگ‌ترین سهامداران توییتر شد

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرعامل سابق مایکروسافت، چهار درصد از تمام سهام‌های شرکت توییر را خریده است. این خرید استیو بالمر، او را به سومین سهامدار بزرگ توییتر تبدیل می‌کند.

سهم بالمر از توییتر در حال حاضر از جک دورسی هم بیشتر شده است

با توجه به ارزش ۲۱ میلیارد دلاری توییتر، سهام‌های بالمر ۸۰۰ میلیون دلار ارزش خواهند داشت. موسس توییتر «اوان ویلیامز» و شاهزاده‌ی سعودی، «الولید بن تلال» به ترتیب بالای بالمر قرار می‌گیرند.

پس از اینکه استیو بالمر، با توییتی از خرید سهام در توییتر خبر داد، ارزش هر سهم در توییتر ۵٫۶ درصد بالا رفت و به ۳۱٫۳۴ دلار رسید. بالمر در توییت خود نوشته بود: “آفرین به توییتر برای قابلیت Twitter Moment، جک (دورسی)، بازده‌ی بالا و تمرکز بیشتر. خوشحالم که طی چند ماه گذشته ۴ درصد خریدم.”

نه توییتر و نه استیو بالمر درباره‌ی این خبر نظری نداده‌اند. سهم بالمر از توییتر در حال حاضر از جک دورسی هم بیشتر شده است. دورسی ۳٫۲ درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد. میزان سهم اوان ویلیامز ۷٫۵ و الولید ۵٫۲ درصد است.

خرید سهام توییتر از سوی بالمر، می‌تواند نشان از انتخاب درست دورسی به عنوان مدیرعامل شرکت توییتر باشد. «جیمز ککمک» (James Cakmak) از تحلیل‌گران صنعت در این باره گفته است: “این موضوع هم نشان از این دارد که قدم آن‌ها برای رشد بیشتر تجارت‌شان در حال جواب دادن است.”

استیو بالمر پس از بیرون آمدن از مایکروسافت، باشگاه بسکتبال Los Angeles Clippers را خرید. بالمر که ثروتی ۲۱٫۵ میلیارد دلاری دارد، ۳۵امین فرد پولدار جهان است.

توییتر از زمانی که دورسی مدیر شده، تغییرات متعددی کرده است. این شرکت هفته‌ی پیش گفت که حدود ۸ درصد از کارمندان‌اش را اخراج خواهد کرد. این شرکت هم‌چنین «امید کردستانی» را به عنوان رییس هیات مدیره‌اش انتخاب کرد.

منبع: Reuters

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه