همکاری سامسونگ و کوالکام در تولید تراشه‌های اسنپ دراگون ۸۲۰

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Snapdragon 820 and Samsung

شرکت سامسونگ از امروز تولید انبوه تراشه‌هایی که از فناوری نسل دوم معماری ۱۴ نانومتری بهره می‌برند را آغاز کرده است. این فناوری در تولید تراشه‌های هشت هسته‌ای اگزینوس و از همه مهم‌تر در تراشه‌های اسنپ دراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام استفاده می‌شود.

سامسونگ در تولید تراشه‌ی اسنپ دراگون ۸۲۰ به کوالکام کمک می‌کند.

این تراشه‌های جدید که سامسونگ هم در تولید آن نقش پررنگی دارد در تلفن‌های همراه هوشمندی که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند، قرار می‌گیرد. تراشه‌ی اسنپ دراگون ۸۱۰ که سال گذشته توسط کوالکام ساخته شد، عملکرد قابل قبولی نداشت و با مشکلات زیادی روبه‌رو شد که مهم‌ترین آن مشکل گرمایی بود. این موضوع باعث شد که سامسونگ سال گذشته از این تراشه در محصولات خودش استفاده نکند و به جای آن از تراشه‌های اگزینوس استفاده کرد که عملکرد فوق العاده‌ای داشتند.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که سامسونگ در تولید تراشه‌هایی که شرکت اپل در محصولاتش استفاده می‌کند هم نقش دارد.

از هم اکنون شایعه شده که سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی S7 را در کشورهای آمریکا و چین با تراشه‌ی اسنپ دراگون ۸۲۰ راهی بازار کند و در کشورهای دیگر هم با تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ عرضه می‌شود. نقش داشتن سامسونگ در تولید تراشه‌های اسنپ دراگون ۸۲۰ باعث می‌شود که این شرکت از برتری‌های بیشتری در زمینه‌ی تولید تراشه‌های موبایل برخوردار شود. این شرکت می‌تواند در آینده تراشه‌های ارزان‌تری تولید کند که انرژی کمی هم مصرف خواهند کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar Me

    سامسونگ مثل کارخونه های چینیه که فقط تولید بلدن! درواقع طراحی و بیس اصلی کار مال یه شرکت دیگس! اپل بیشتر تولیداش با شرکت foxconn چینیه، چون فراوونیه کارگره که تهش براش ارزون تر تموم میشه! اینکه شرکتا میگن بیا سامسونگ واسم تولید کن ربطی به این نداره که سامسونگ غوله! شاید سامسونگ ارزون تر حساب میکنه!

  2. Avatar Next is Now

    حتی شرکتی مثل کوالکام هم وابسته به سامسونگ بزرگه

  3. Avatar علیرضا

    اپلیا کجان بگن تراشه اپل یکه؟!حالا ک معلوم شد تراشه اپلو سامسونگ میزنه هیچ کس نیستا!
    just samsung

    1. Avatar اپل

      لنز دوربین گوشی ساموسونگ رو شرکت سونی میزنه الان طرفداری سونی بیان بنویسن just sony اپل نان خلاقیت وفکرو شو میخوره!

      1. Avatar علی جوادی

        دوست عزیز نوت ۵ و اس سیکس اج پلاس و تعدادی از اس ۶ و اس ۶ اج دوربین های اختصاصی سامسونگ داشتن…در S7 هم دوربین های اختصاصی سامسونگ استفاده شده و سامسونگ داری این وابستگیشو از بین میبره;نه مثل اپل که هر سال محتاج تر از پارساله…

    2. Avatar علی جوادی

      دوست عزیزم…هیچ محصولی در دنیا نیست که از تکنولوژیهای سامسونگ استفاده نکرده باشه…یه جورایی تمام محصولات دنیا وابسته به سامسونگ بودن و هستن و خواهند بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه