اطلاعات جدیدی در مورد نمایشگر و دوربین هواوی P30 منتشر شد

۴ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
هواوی P30

با توجه به اینکه به‌زودی گوشی‌های هواوی P30 معرفی می‌شوند، به حجم خبرهای مربوط به این گوشی‌ها افزوده شده و در همین زمینه ساعاتی قبل گزارشی منتشر شد که در آن به برخی از ویژگی‌های این گوشی‌ها به تفصیل اشاره شده است. البته باید خاطرنشان کنیم که مطابق معمول، بهتر است با شک و تردید به چنین اخباری نگاه کنیم.

نمایشگر اولد بزرگ برای هر دو گوشی

اولین چیزی که باید اشاره کنیم، این است که هواوی P30 پرو مانند نسل قبلی خود، از نمایشگر اولد بهره می‌برد. اما این بار، با توجه به لبه‌های خمیده، ظاهر آن یادآور نمایشگر میت ۲۰ پرو است و به نظر می‌رسد گوشی مذکور از نمایشگر ۶.۵ اینچی بهره می‌برد که از این لحاظ، هم‌رده‌ی آیفون XS مکس محسوب می‌شود.

از طرفی دیگر، هواوی P30 هم از نمایشگر اولد بهره می‌برد. باید خاطرنشان کنیم که پیش از این شرکت هواوی معمولاً برای این نوع مدل‌ها از نمایشگر LCD استفاده می‌کند. با این حال، برخلاف برادر گران‌تر خود، نمایشگر این گوشی مجهز به لبه‌های خمیده نخواهد بود و گفته می‌شود اندازه این نمایشگر ۶.۱ اینچ است.

هواوی P30

از لحاظ اندازه، هواوی P30 پرو قابل مقایسه با میت ۲۰ پرو است ولی هواوی P30 بزرگ‌تر از P20 نیست. این اندازه‌ها به لطف کاهش حاشیه‌های نمایشگر امکان‌پذیر شده است. علاوه بر این، همانطور که در رندرهای منتشر شده از این گوشی‌ها این مشخصه را مشاهده کرده‌ایم، گوشی‌های مذکور از بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل بهره می‌برند. در حقیقت، از آنجایی که گفته می‌شود هواوی برای این گوشی‌ها از سیستم تشخیص جهره استفاده نکرده، به همین خاطر توانسته اندازه بریدگی نمایشگر را تا حد زیادی کاهش دهد. به همین دلیل این گوشی‌ها صرفاً از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند ولی هنوز نمی‌دانیم که فناوری این حسگر از نوع اپتیکال است یا فراصوت.

دوربین‌های قدرتمند

در مورد دوربین‌ها هم در این گزارش آمده برای هواوی P30 شاهد بهره‌گیری از دوربین‌های میت ۲۰ پرو خواهیم بود. اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس این گوشی از دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با لنز عریض و سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو برای زوم اپتیکال سه برابری بهره می‌برد. فلش LED دورنگ و قابلیت فوکوس لیزری هم از دیگر مشخصه‌های این دوربین خواهد بود. روی هم رفته، ظاهراً دوربین این گوشی در برابر رقبا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هواوی P30

در رابطه با هواوی P30 پرو در این گزارش به تعداد دوربین‌های اصلی اشاره نشده اما بر اساس گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده، باید انتظار بهره‌گیری از دوربین چهارگانه را داشته باشیم. به غیر از تعبیه سنسورهای مجهز به لنزهای واید و تله‌فوتو، دوربین اصلی این گوشی از سنسور ۳۸ مگاپیکسلی سونی بهره می‌برد که هنوز رسماً معرفی نشده است. ظاهراً این سنسور در زمینه‌ی عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

در نهایت باید به دوربین چهارم اشاره کنیم که به احتمال زیاد یک سنسور ToF خواهد بود. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که به نظر می‌رسد نخستین گوشی ۵G سامسونگ و آیفون ۱۱ هم از چنین سنسوری بهره می‌برند. این سنسور سه‌بعدی برای مواردی مانند افکت بوکه و نمایش محتوای واقعیت افزوده تا حد زیادی مثمر ثمر واقع می‌شود.

تراشه پرتوان و حافظه رم فراوان

در آخر، این گزارش به تعبیه تراشه کایرین ۹۸۰ در این گوشی‌ها پرداخته است. این چیپست که مبتنی بر معماری ۷ نانومتری است، در مقایسه با اسنپدراگون ۸۵۵ و A12 Bionic اپل اندکی کندتر است. در کنار این تراشه، هواوی برای مدل P30 هشت گیگابایت حافظه رم و برای مدل پرو ۱۲ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. در رابطه با تنوع حافظه داخلی اطلاعاتی منتشر نشده ولی از لحاظ سیستم‌عامل باید بگوییم که این گوشی‌ها از اندروید پای مجهز به EMUI 9.1 بهره می‌برند.

گوشی‌های هواوی P30 به احتمال زیاد در اواخر ماه مارس معرفی می‌شوند اما از آنجایی که هواوی در نمایشگاه MWC یک رویداد برگزار می‌کند، شاید در این نمایشگاه شاهد رونمایی از این گوشی‌ها باشیم.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه