اعلام جنگ واتس‌اپ به تلگرام

۱۰ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
برنامه های whatsapp و telegram

با توجه به اطلاعات منتشر شده، شرکت «واتس‌اپ» (WhatsApp) هرگونه لینک که حاوی عبارت «Telegtam.me» باشد را مسدود کرده و کاربران نمی‌توانند لینک‌های برنامه‌ی تلگرام را در برنامه‌ی واتس‌اپ ارسال کنند.

برنامه‌‌ی واتس‌اپ امکان ارسال لینک‌های تلگرام را مسدود کرد.

از روز گذشته بسیاری از کاربرانی که با برنامه‌‌های تلگرام و واتس‌اپ کار می‌کردند، متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند لینک‌هایی که به‌برنامه‌‌ی تلگرام مربوط می‌شوند را در برنامه‌‌ ی پیام‌رسان واتس‌اپ ارسال کنند.
کاربران با ارسال لینک‌های تلگرام در برنامه‌ی واتس‌اپ مشاهده می‌کنند که لینک ارسال شده به حالت متن در می‌آید و کاربران نمی‌توانند با لمس آن‌ها به صفحه‌ی مورد نظر در برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام بروند. همچنین کاربران نمی‌توانند متن‌هایی که لینک‌های تلگرام در آن‌ها وجود دارند را کپی و برای افراد دیگر ارسال کنند.

برنامه whatsapp

شرکت تلگرام گفته که از به وجود آمدن این مشکل باخبر است و احتمال داده که شرکت واتس‌اپ با عرضه‌ی بروزرسان جدید امکان دسترسی کاربران به تلگرام را مسدود کرده باشد. البته بروزرسان عرضه شده برای واتس‌اپ ورژن این برنامه‌ی پیام‌رسان را ارتقا نداده و کاربران همچنان با نسخه‌ی ۲.۱۲.۳۶۷ کار می‌کنند.
همچنین مشخص شده که این بروزرسان به شکل کلی در اختیار کاربران قرار نگرفته و فعلا در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد.
شرکت فیسبوک که در حال حاضر مالک واتس‌اپ به شمار می‌رود هم در گذشته امکان مسدود کردن لینک‌ها را در سایت خودش قرار داده بود. در سال ۲۰۱۰ امکان ارسال لینک‌های سایت Pirate Bay مسدود شد که این اقدام اعتراض کاربران را به همراه داشت.
باید ببینیم در آینده رقابت تلگرام و واتس‌اپ به کجا می‌رسد. برنامه‌ی تلگرام روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود و واتس‌اپ هم دوست ندارد کاربران خودش را از دست بدهد. البته به نظر می‌رسد که شرکت تلگرام نگران این اقدام واتس‌اپ نیست و گفته که انتظار چنین اتفاقی را داشته است.
دو شرکت واتس‌اپ و فیسبوک هنوز درباره‌ی این اقدام صحبت نکرده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. محمد ارمان

    تلگرام.یه.نرم.افزار.عاله.یه.دنیای.ازاد.و.پیچیده.با.وجود.ربات.شما.میتونید.همه.چیز.رو.در.تلگرام.داشته.باشی.یوتوب.سرچ.هر.فیلم.و.سریال.یا.کلیپی.پیدا.کردن.هر.اهنگی.دوس.داری.همه.اینها.نشون.دهنده.برتری.تلگرام.از.واتساپ.هست.کانال.تعداد.بازدید.سوپر.گروه.فضای.نامحدود.ارسال.هرنوع.فایل.با.هر.حجمی.تلگرام.یک.معجزه.هست.و.بینظیره…امنیت.بسیار.بالا.داره.وچت.مخفی.طوری.که.سرور.هم.ببه.ان.پیام.ها.دسترسی.نداره..میشه.با.ایدی.پیام.داد.بدون.فهمیدن.شماره.و.این.عاله.تلگرام.هیچی.کم.ندا.و.هرکس.میگه.بده.بدونید.مزخرف.میگه.حتی.خودشم.نمیدونه.چی.میگه..الانم.که.فیلترشده.حاظر.نیستم.ازهیچ.برنامه.ای.استفاده.کنم.و.با.فیلترشکن.میرم

  2. Mx

    بهتر
    به شدت از تلگرام متنفرم با اون استیکراش و کانالش و روباتاش و اصن معلوم نیست چی هست! احتمالاً بروز رسانی بعدیش هم میتونی لایک و کامنت بدی تو کانال! به نظر من که از حیطه اصلیش پیام رسان بودن دور شده. خلاصهCan’t talk, WhatsApp only

    1. alireza

      تلگرام دیگه نمیشه به عنوان پیام رسان بهش نگاه کرد کاراییش شده مثل یک شبکه اجتماعی که با هر سری آپدیت کارایی هاش به شبکه اجتماعی بودن نزدیک تر میشه ولی واتس آپ در حد همون پیام رسان هست و مقایسه این دو فکر نمیکنم اصلا جالب باشه با وجود این همه اختلاف بین شون

  3. محمد هادی

    چه اقدام چیپ و زشتی :))))))))))

  4. masoud p

    Clash of app

  5. امیرحسین مصطفوی

    عجب حرکت زشتی کرده. به نظر من این نشون دهنده ضعف واتس‌اپ هست. چرا که احتمالا کار دیگه‌ای از دستشون بر نمیاد و از افزایش کاربران تلگرام حسابی نگران هستن.
    هرچند که خودم واتس‌اپ رو به تلگرام ترجیح می‌دم اما از این حرکتشون اصلا خوشم نیومد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه