افزایش تولید نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر سامسونگ و ال‌جی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وب‌سایت Korea Herald شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در حال افزایش تولید پنل‌های نمایشی OLED با قابلیت انعطاف‌پذیری هستند. براساس گزارش منتشر شده، این شرکت‌ها با مشاهده روند رو به نزول نمایشگرهای LCD تصمیم گرفتند فعالیت خود در حوزه تولید نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر را افزایش دهند.

شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ پس از گذر از روند رو به نزول پنل‌های LCD، قصد دارند تولید نمایشگرهای OLED با قابلیت انعطاف‌پذیری را افزایش دهند.

به گفته سامسونگ فناوری و فعالیت برای تولید OLED تنها حوزه‌ای خواهد بود که انتظار می‌رود در سال آینده با رشد روبرو شود، در نتیجه این شرکت کره‌ای برنامه‌های گسترده‌‌ای در این رابطه دارد. لازم به ذکر است که این شرکت‌ها در سال گذشته با فروش پنل‌هایLCD حدود ۱۳۱.۴میلیارد دلار درآمد داشتند. این در حالی است که فروش همین محصولات در سال ۲۰۱۵ به ۱۲۹ میلیارد دلار کاهش داشته است. براین اساس به نظر می‌رسد سامسونگ و ال‌جی با توجه به روند نزولی درآمد خود از فروش پنل‌های LCD، در پی یافتن راهکار دیگری هستند.

panel

پیش از این هم سامسونگ اطلاعاتی در مورد تصمیم جدید خود برای حرکت به سمت تولید نمایشگرهای OLED منتشر کرده بود. براساس این اطلاعات، سامسونگ در سال جاری میلادی تولید انبوه نمایشگر‌های Mirror OLED برای تلویزیون‌های هوشمند را آغاز خواهد کرد. همچنین تولید OLEDهای انعطاف‌پذیر برای استفاده در اپل‌واچ هم بر عهده سامسونگ است. براین اساس سامسونگ انتظار دارد در سال جاری میلادی درآمدی ۱۱.۸ میلیارد دلاری از این بخش داشته باشد که در مقایسه با سال ۲۰۱۴ افزایش ۳۶ درصدی خواهد داشت. لازم به ذکر است که یکی از چالش‌ها برای تولید نمایشگرهای OLED فرایند دشوار تولید این محصولات در مقایسه با LCDهای سنتی است که هزینه‌ تولید را افزایش می‌دهد. در نتیجه، مشکلات در تولید پنل‌های OLED منجر به تولید کم‌تر و کمبود این محصول می‌شود. در حال حاضر سامسونگ ماهیانه ۳۹ هزار پنل OLED تولید می‌کند که قرار است این میزان از سال ۲۰۱۶ به دو برابر یعنی ۶۳ هزار نمایشگر افزایش یابد. لی چینگ هون، مدیر اجرایی بخش تولید نمایشگر‌های سامسونگ در این خصوص می‌گوید: “ما مشکلات موجود برای تولید را حل کرده‌ایم. سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای بالا بردن تولید نمایشگر‌هایOLED انعطاف‌پذیر برای پاسخگویی به نیاز بازار است.”

منبع:‌ Sam mobile

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه