برای افزایش چندبرابری ظرفیت و سرعت چه محدودیت‌هایی داریم؟

۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کسب‌وکار فروش آنلاین بخش‌های متفاوتی دارد که با افزایش تعداد سفارش‌ و تنوع کالاها، پیچیده و پیچیده‌تر می‌شود. از ‌جایی به بعد امکان مدیریت فروشگاه آنلاین بدون تکنولوژی‌های خاص در حوزه‌های مختلف زیرساخت، پردازش و لجستیک امکان پذیر نیست.

تأمین، پردازش، انبارداری و بسته‌بندی ۲ میلیون نوع محصول در دیجی‌کالا که توسط ۴۰ هزار فروشنده از سراسر کشور عرضه می‌شود با تکیه بر تکنولوژی‌های فناورانه، ۳۰ مرکز پردازش، توزیع و جمع‌آوری  و بیش از ۵ هزار نفر از همکاران دیجی‌کالا  محقق می‌شود.

در همان روزهایی که سفارش‌گذاری محدود شده بود روزانه به طور متوسط ۳۰۰ هزار کالا برای مشتریان در سراسر کشور ارسال می‌شد. دلیل این که برخی از مشتریان گاهی امکان سفارش‌گذاری جدید در بعضی از مناطق کشور را نداشتند این بود که حجم سفارش‌ها از این عدد که تمام ظرفیت زیرساختی دیجی‌کالا بود، بیشتر می‌شد.

پاسخ به افزایش چندبرابری تقاضای جدید که پیش‌بینی نشده بود و در شرایط عادی نیز وجود نداشته است، نیاز به زیرساخت‌های فناورانه و لجستیکی گسترده، انبارها، مراکز پردازش و عملیات متعدد و منابع انسانی آموزش‌دیده دارد که به‌هیچ‌وجه امکان ایجاد آن به‌طور یک‌شبه یا حتی چندهفته‌ای برای هیچ شرکتی در جهان میسر نیست؛ بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان مانند علی‌بابا، آمازون و اوکادو علی‌رغم همه‌ی تلاش‌هایشان باز به همین دلایل با چالش‌های جدی در این روزها مواجه هستند.

در کنار همه‌ی این محدودیت‌ها و با عذرخواهی از هموطنانی که امکان ثبت سفارش در محدوده زمانی خاصی را نداشتند بیش از ۳۵۰۰ نفر از همکاران  بخش عملیات دیجی‌کالا در تمامی تعطیلات نوروز با تلاش‌ بی‌وقفه و شبانه‌روزی، سعی کردند تا حداکثر ظرفیت ممکن را در اختیار مشتریان بگذارند و  خوشبختانه نهایتاً از ۱۶ فروردین توانستیم با جذب بیش از ۷۰۰ نفر و تغییر در برخی از فرآیندها و راه‌اندازی مراکز جدید پردازش، محدودیت ثبت بازه ارسال را برطرف کنیم.

دیدگاه شما

۱۹ دیدگاه
  1. Avatar کامران

    سلام دلیل افزایش بازه زمانی ارسال از ۳ یا ۴ روز به ۱۰ یا بیشتر چیه؟

    1. سلام وقت بخیر. گزینه های بازه زمانی تحویل از عوامل مختلفی مانند زمان تأمین کالا، نوع کالا و انبارهای متفاوت و از همه مهمتر زمان لازم برای پردازش سفارش های کاربر تأثیر می‌پذیرد.

  2. Avatar حسین

    سلام ببخشید شما استخدامی نیرو ندارین

    1. سلام. ما برای افزایش ظرفیت در بخش توزیع و انبار استخدام نیرو داریم. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
      https://dgka.la/ee697

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه