افسران پلیس لس‌آنجلس به دوربین مجهز شدند

۹ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از امروز طرح جنجالی استفاده از دوربین روی یونیفرم افسران پلیس آمریکا اجرایی شده است. البته در حال حاضر این طرح به‌شکل محدود اجرا می‌شود و از میان ۷۰۰۰ هزار دوربین درخواست شده تنها ۸۶۰ دوربین در اختیار افسران پلیس لس‌آنجلس قرار گرفته است.

از امروز طرح تجهیز افسران پلیس به دوربین در آمریکا اجرا می‌شود. همان‌طور که احتمالا خبر دارید این دوربین‌ها در زمان آشوب و درگیری‌ میان پلیس و خلافکاران روشن شده و تصاویر را ثبت می‌کند.

لازم به‌ذکر است که این دوربین‌ها در حالت عادی و شرایط معمولی هیچ تصویری را ثبت نمی‌کنند و تنها در زمان آشوب، درگیری یا ماموریت‌ها روشن شده و از اتفاقات تصویربرداری می‌کنند.به‌گفته‌ی اتحادیه‌ی آزادی مدنی در آمریکا، افسران پلیس با استفاده از دوربین‌های ارایه شده در این طرح می‌توانند تصاویر مرتبط با آشوب، درگیری و ماموریت‌ها را ثبت کنند و از آن به‌عنوان مدرک قابل استناد استفاده کنند. پلیس این کشور می‌تواند با استفاده از این تصاویر در صورت نیاز افسران پلیس را تنبیه یا تشویق کند.

پیش از این اخبار زیادی پیرامون قتل شهروندان سیاهپوست آمریکایی به‌دست افسران پلیس سفید پوست منتشر شده بود. به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل پلیس آمریکا برای اجرای این طرح جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در این کشور باشد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه