الماس زباله‌های هسته‌ای را به باتری تبدیل می‌کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروزه زباله‌های هسته‌ای به یکی از خطرات محیط زیست تبدیل شده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که به‌زودی می‌توان از آن‌ها انرژی سالم تولید کرد. به‌تازگی گروهی از محققان توانسته‌اند روش جدیدی پیدا کنند که به واسطه‌ی آن می‌توان زباله‌های هسته‌ای را به باتری تبدیل کرد. این گروه با استفاده از الماس توانسته‌اند چنین کاری انجام دهند. محققان توانسته‌اند مقداری از مواد رادیواکتیو که تشعشع آن‌ها برد کمی دارد را داخل یک الماس قرار داده‌اند و از آن جریان الکتریکی به دست آورده‌اند. این روش باعث شده تشعشع رادیواکتیو به انسان آسیبی وارد نکند.

البته باتری‌های تولید شده با این روش انرژی زیادی تولید نمی‌کنند؛ اما عمر تولید انرژی آن‌ها بسیار است. به‌طور مثال در مدت ۵۷۳۰ سال تنها ۵۰ درصد میزان انرژی آن به پایان می‌رسد. از این باتری‌ها می‌توان در سفینه‌های فضایی و حتی پهپادها استفاده کرد.

هنوز نمی‌توان درباره‌ی تجاری شدن چنین محصولاتی صحبت کرد. به هر حال مشکلات زیادی در روند تولید آن‌ها وجود دارد. هزینه‌ی تولید چنین باتری‌هایی بالا است و الماس هم قیمت زیادی دارد. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که تکنولوژی در آینده چه پیشرفت‌هایی می‌کند و به چه صورت هزینه ساخت چنین باتری‌هایی پایین می‌آید.

منبع: newatlas

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    ۵۷۳۰ سال تازه نصف باتریش تموم میشه
    اگر برای گوشی یا لپتاپ استفاده بشه یک قدم برای پیشرفت و بهبود محیط زیست برداشته شده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه