امتیاز ۱۰ هزار دلاری فیس‌بوک برای کارمندان‌اش

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیس‌بوک

فیس‌بوک تصمیم گرفته برای ترغیب کارمندانش به نقل مکان به نزدیکی ساختمان مرکزی‌اش در «منلو پارک» (Menlo Park) کالیفرنیا مبلغ قابل توجهی را به آنها اعطا کند.

“منافع ما در فیس‌بوک در راستای پشتیبانی از کارمندانمان در همه‌ی مراحل زندگی قرار دارد.”

در خبری که رویترز منتشر کرده، گفته شده این کارمندان برای اینکه واجد شرایط دریافت این مبلغ باشند باید در فاصله‌ی ۱۰ مایلی (۱۶ کیلومتر) اداره‌ی مرکزی فیس‌بوک یک مسکن اجاره کنند. حتی بعضی از کارمندان می‌توانند بسته به میزان هزینه‌ی مسکن، مبلغ ۱۵ هزار دلار یا بیشتر دریافت کنند.

یکی از سخنگویان این شبکه‌ی اجتماعی به رویترز گفت: “منافع ما در فیس‌بوک در راستای پشتیبانی از کارمندانمان در همه‌ی مراحل زندگی قرار دارد؛ همچنین این موضوع شامل حال کسانی که برای ما اهمیت زیادی دارند هم می‌شود.” منتقدان این طرح هشدار می‌دهند که این تصمیم فیس‌بوک ممکن است به افزایش ارزش منطقه‌های ارزان منجر شود. همچنین باعث جا به جایی ساکنان محلی شود.

اقدام این شبکه‌ی اجتماعی، کارمندان این شرکت را ترغیب می‌کند که مدت زمان بیشتری را در محل کار بگذرانند (به جای اینکه ۱٫۵ ساعت از وقتشان را در روز صرف رفت و آمد به محل کار کنند.) همچنین گفته شده که فیس‌بوک امیدوار است این پیشنهاد باعث شود هزینه‌ی سرویس اتوبوس‌های لوکس‌اش کاهش پیدا کند.

اعطای این امتیاز که یک سالی می‌شود روی میز این شرکت قرار داشت و بررسی می‌شد، می‌تواند برای کارمندان تاثیر معکوس داشته باشد. یکی از این سناریوهای منفی می‌تواند این باشد که صاحبان خانه در ۱۰ مایل اطراف اداره‌ی مرکزی بزرگترین رسانه‌ی اجتماعی، نرخ اجاره‌ی خانه‌هایشان را افزایش دهند. چرا که فکر می‌کنند کارمندان خوش‌درآمد عرصه‌ی تکنولوژی به سمت این مناطق می‌آیند. علاوه بر این، میانگین ارزش خانه در آن مناطق در حال حاضر، ۱٫۹۶ میلیون دلار است، به این ترتیب، ۱۰ هزار دلار تاثیر چندانی نمی‌گذارد.

دفاتر فیس‌بوک در اوایل سال میلادی جاری به ساختمان مرکزی جدیدش در منلو پارک منتقل شدند. این ساختمان که برای ۲۸۰۰ کارمند ساخته شده، حدود ۴۰ هزار متر مربع مساحت دارد. همچنین به صورت پلان باز طراحی شده کارمندان می‌توانند تقریبا دو سر آن را ببینند.

اخبار مرتبط: این شرکت نفتی به هریک از کارمندان‌اش ۱۰۰ هزار دلار پاداش داد

منبع: Reuters

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه