با MacOS Sierra بیشتر آشنا شوید؛ ۸ ویژگی برتر

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
امکانات جدید MacOS Sierra

نطق اصلی کنفرانس WWDC 2016 که دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته برگزار شد بیش از هر چیز روی امکانات جدید سیستم‌عامل‌های مختلف اپل تمرکز داشت. در این میان سیستم‌عامل دسکتاپ اپل بخش مهمی از این ارائه را به خود اختصاص داد. ما در مطلبی با عنوان جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016 تمام آنچه اپل در نطق اصلی کنفرانس WWDC امسال معرفی کرد را به‌طور خلاصه بررسی کردیم. حال که تب‌وتاب اولیه‌ی این رویداد فرو نشسته فرصت مناسبی است که نگاهی دقیق‌تر به امکانات جدید سیستم‌عامل مک بیندازیم. ‌آمدن Siri به سیستم‌عامل دسکتاپ یک برد بزرگ برای کاربران مک محسوب می‌شود ولی این تنها چیزی نیست که اپل به جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل دسکتاپ خود افزوده است. نام OS X هم به MacOS تغییر کرده و این نسخه‌ی جدید با عنوان Sierra شناخته خواهد شد. از پیوستگی بهتر میان آیفون و مک تا قابلیت‌هایی نظیر تصویر در تصویر، در این مطلب قصد داریم به برترین امکانات جدید MacOS Sierra بپردازیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

حضور Siri در میان امکانات جدید MacOS Sierra

امکانات جدید MacOS Sierra - Siri

آمدن Siri به مک از امکاناتی بود که خیلی‌ها انتظار آن را داشتند. سرانجام اپل این قابلیت را در WWDC 2016 رسما معرفی کرد تا دستیار هوشمند خود را از آیفون به سیستم‌عامل دسکتاپ بیاورد. درست همانند iOS، در مک هم می‌توانید از Siri درخواست کنید تا کارهایی نظیر مسیریابی، پخش یک پلی‌لیست موسیقی یا جستجو در وب را برایتان انجام دهد. سیری نسبت به قبل هوشمندتر هم شده است و رشته‌ی مکالمه را از دست نمی‌دهد. بنابراین می‌توانید برای درخواست‌های جدید خود به چیزهایی که Siri‌ قبلا گفته رجوع کنید. اپل همچنین با ارائه کردن یک API دسترسی توسعه‌دهندگان را هم به سری باز کرده است. در نتیجه احتمالا دستیار هوشمند اپل در آینده باز هم هوشمندتر خواهد شد.

باز شدن خودکار قفل (Auto Unlock)

امکانات جدید MacOS Sierra - Auto Unlock

البته این قابلیت به جذابیت تکنولوژی تشخیص چهره‌ی مایکروسافت ویندوز یعنی Hello نیست. قابلیت Auto Unlock که جزو امکانات جدید MacOS Sierra است اجازه می‌دهد کاربران قفل مک را بدون نیاز به تایپ کردن پسورد با استفاده از اپل واچ، آیفون یا آیپدی که در نزدیکی آن قرار دارد باز کنند.

حافظه‌ی موقت فراگیر (Universal Clipboard)

امکانات جدید MacOS Sierra - Universal Clipboard

چرا باید زمانی که قصد انتشار یک عکس یا نقل‌قول را دارید تنها به یک گجت محدود باشید؟ در MacOS Sierra به یک حافظه‌ی موقت یا همان کلیپ‌بورد فراگیر دسترسی خواهید داشت که گستره‌ی آن هم مک‌ها و هم گجت‌های موبایل نظیر آیفون و آیپد را در بر می‌گیرد. بدین ترتیب قادر خواهید بود به‌آسانی محتوایی را که روی یک گجت در حافظه‌ی موقت کپی کرده‌اید در تمام گجت‌های دیگر خود هم استفاده کنید.

دسکتاپ مشترک (Shared Desktop)

امکانات جدید MacOS Sierra - Shared Desktop

اگر برای انجام کارهای خود فقط یک از دستگاه رایانه استفاده نمی‌کنید به‌خوبی می‌دانید که تلاش برای همگام نگه‌داشتن فایل‌ها و پوشه‌ها روی چندین گجت مختلف چقدر دشوار است. ولی با یکی از امکانات جدید MacOS Sierra به نام Shared Desktop قادر خواهید بود روی یک کامپیوتر مک دیگر یا حتی روی آیفون خود به دسکتاپی که همانند یک کلیپ‌بورد مشترک عمل می‌کند دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب دیگر نیازی نخواهد بود که فایل‌ها را به شکل فیزیک از یک گجت به گجت دیگر انتقال دهید.

بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی (Optimized Storage)

امکانات جدید MacOS Sierra - Optimized Storage

آیا همواره با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه هستید؟ در MacOS Sierra قابلیت جدید ذخیره‌سازی بهینه کار دشوار مدیریت داده‌ها را برای شما انجام می‌دهد. این قابلیت جدید به‌صورت خودکار فایل‌هایی را که نیاز ندارید پاک کرده و فایل‌هایی را که نیاز دارید به‌آسانی با سرعت بیشتر و حجم کمتر در iCloud آرشیو می‌کند. در دمویی که اپل نشان داد کامپیوتری که تنها ۲۰ گیگابایت از حافظه‌ی آن باقی مانده بود پس از استفاده از بهینه‌سازی ۱۵۰ گیگابایت فضای خالی به دست آورد.

تب‌ها (Tabs)

امکانات جدید MacOS Sierra - Tabs

در MacOS Sierra تب‌ها دیگر تنها برای مرورگرهای اینترنت نیستند. مدیر بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، «کریگ فدریگی» (Craig Federighi)، در WWDC 2016 گفت آن‌ها قصد دارند از تب‌ها در تمام اپلیکیشن‌های چندپنجره‌ای استفاده کنند و اپل روشی ساده برای این کار دارد که حتی نیازمند هیچ تغییری از سوی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها نیست.

تصویر در تصویر (Picture-in-Picture)

امکانات جدید MacOS Sierra - Picture-in-Picture

اگر قصد داشتید هم‌زمان با کارهای دیگر به تماشای یک ویدیو هم ادامه دهید می‌توانید به‌جای درگیر شد با پنجره‌ها و تب‌ها از قابلیت جدید تصویر در تصویر MacOS Sierra استفاده کنید. این قابلیت ویدیو را داخل یک کادر کوچک قرار می‌دهد. در نتیجه می‌توانید با کمترین مزاحمت به کار خود ادامه دهید.

اپل پی (Apple Pay)

امکانات جدید MacOS Sierra - Apple Pay

قابلیت Apple Pay در MacOS Sierra اجازه می‌دهد از سیستم پرداخت امن اپل برای خرید کردن از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کنید. حتی می‌توانید برای تایید پرداخت مبلغ خرید خود اپل واچ یا تاچ آیدی آیفون را به کار ببرید. اگر این قابلیت را با قابلیت Auto Unlock کنار هم قرار دهیم متوجه خواهیم شد که پسوردهای سنتی ممکن است به‌زودی به تاریخ بپیوندند.

گفتنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند همین‌الان نسخه‌ی بتای MacOS Sierra را دانلود کنند. نسخه‌ی بتای عمومی نیز برای آزمودن امکانات جدید MacOS Sierra ماه آینده‌ی میلادی در دسترس همگان خواهد بود. البته نسخه‌ی نهایی تا پاییز امسال به صوت رسمی در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت.

منبع: Laptop Mag

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حامد

    با سلام
    مقاله جالب بود .در کل اپل تمام کارهایی که مایکروسافت با کورتانا پارسال انجام داده بود الان در سیستم عاملش اجرا کرده و چون اپل هست!!!!!! همه احتمالا میگن به به چه تکنولوژی ای.بگذریم در کل دستیار صوتی و غیره فعلا چه کورتانا و چه سیری فارسی رو پشتیبانی نمیکنه و به نظر من کورتانا قوی تر ظاهر شده.قاعدتا زیاد برای ما فارسی زبانها کاربرد نداره (متذکر میشم زیاد کاربرد نداره ممکن است بعضی از دوستان از آن لذت هم ببرند و من منکر آن نمیشم).قابلیت دسکتاپ همگام شده هم که خیلی وقته در ویندوز ۱۰ وجود داره.حالا بماند که در ویندوز ده تمام اطلاعاتت همگام سازی میشه.ولی این رو هم بگم تکنولوژی مثله باد داره میوزه و گاهی این شرکت و گاهی اون شرکت از هم پیشی میگیرن به نظرم از اون تکنولوژی ای استفاده کنید که
    اولا براتون مفید واقع بشه
    دوما به صرفه باشه
    سوما با شرایط زبان و اقلیم شما سازگاری بیشتری داشته باشه
    با تشکر

    1. Avatar بنیامین ت.د

      حرفاتون جالبه
      اما در کا اول که سیری از کورتانا قویتره اینو همه میدونن
      دوم مقایسه این ۲ سیستم عامل و کاراییشون قابل مقایسه نیست چون از نظر سیستمی اپل همیشه قویتر و با امنیت بالاتر و با سرعت بالاتر ظاهر شده
      سوم این که شما ویندوز بخر نمیخواد بیای اینجا نظرتو بگی که ویندوز ۱۰ که از نظر امنیتی تقربا با باگ های جدیدی که پیدا شده و اپدیت اجباری که جاسوسی کاربرا رو میکنه بهتره
      اپل یه سیستم مثل لینوکس که واسه کسانیه که امنیت بالا میخوان و نمیخوان اپدیت اجباری کنن و ویروس نگیرن و به بازی زیاد اهمیتی نمیدن سیستم کاری میخوان البته به لطف شبکه استیم بازی های زیادی براش اومده و رابط متال هم که باعث شده روی مک el capitan به بعد میتونین بازی هارو چندین برابر سریعتر و بهتر از ویندوز اجرا کنین
      به هر حال از شما برای حمایت از ماکروسافت تشکر میکنم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه