امکان آموزش دستگاه دروغ‌سنج جدید در دادگاه‌های واقعی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان دانشگاه میشیگان (Michigan) قصد دارند از کامپیوترها به عنوان ابزاری برای تشخیص دروغ در افراد مختلف استفاده کنند.

نرم‌افزار دروغ‌سنج جدیدی که محققان دانشگاه میشیگان به وجود آورده‌اند، می‌تواند افراد دروغگو را شناسایی کند.

تاکنون از کامپیوترها برای حدس زدن سن، سنجش میزان کالری و انجام دادن کارهای شخصی استفاده می‌شد، اما به نظر می‌رسد که محققان دانشگاه میشیگان قصد دارند به وسیله‌ی کامپیوتر راهی برای تشخیص دروغ پیدا کنند. محققان این دانشگاه دستگاه دروغ‌سنج خودشان را به وسیله‌ی دادگاه‌های واقعی مورد آزمایش قرار داده‌اند تا این دستگاه بتواند حالت صحبت افراد مختلف و طرز رفتار آن‌ها را زیر نظر بگیرد. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، این دستگاه تا این لحظه موفق شده که ۷۵ درصد افراد دروغگو و افراد راستگو را شناسایی کند. این درحالی که انسان‌ها تنها در ۵۰ درصد مواقع می‌توانند فرد راستگو را از دروغگو تشخیص دهند.

دروغ‌سنج

نرم‌افزار دروغ‌سنجی که به‌تازگی طراحی شده المان‌های مختلفی را بررسی می‌کند. به طور مثال به این موضوع توجه می‌کند که فردی که در حال پاسخ دادن سوال است به فرودی که سوال را مطرح کرده نگاه می‌کند یا خیر. همچنین این برنامه حالت پاسخ دادن و حالت‌های صورت را هم زیر نظر می‌گیرد.

البته تیمی که روی این برنامه کار می‌کنند گفته‌اند که به میزان ضربان قلب، سرعت تنفس و دمای بدن هم توجه می‌کنند. این تیم به وسیله‌ی تصویربرداری گرمایی و بدون اینکه فرد مورد نظر لمس شود، تمام این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

‌‌‌‌‌

منبع:  Engadget

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar یحیی

    امکان آموزش دستگاه دروغ‌سنج جدید در دادگاه‌های واقعی X
    امکان آزمایش دستگاه دروغ‌سنج جدید در دادگاه‌های واقعی √

  2. Avatar امیر

    خخخخ این که moe ,کلا کارتون درسته تو انتخاب عکس واسه خبرا , ایول.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه