امکان رانندگی خودکار برای تمامی محصولات مرسدس بنز از سال ۲۰۲۴ فراهم می‌شود

۱۳ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Dubai-Police-Mercedes-AMG-GT-63-S-4

مدتی پیش بود که مرسدس بنز و بی ام و اعلام کردند همکاری مشترک آن‌ها در زمینه توسعه دستیارهای رانندگی خودکار و ساخت خودروهای خودران به پایان رسیده است. البته باید یادآور شد وقوع این اتفاقات در زمانی که خودروسازان روی آینده سرمایه‌گذاری می‌کنند امری محتمل است.

مرسدس بنز و بی ام و در ابتدا اعلام کرده بودند که از سال ۲۰۲۴ خودروهایی با قابلیت رانندگی خودکار در دسترس مشتریان خود قرار خواهند داد. این همکاری هفته گذشته متوقف شد اما مرسدس بنز رویای خود را ترک نکرده است.

در حال حاضر مرسدس بنز با همکاری شرکت انویدیا روند توسعه سیستم رانندگی خودکار خود را پیش می‌برد. حاصل همکاری‌های مشترک این دو شرکت را از سال ۲۰۲۴ و در مدل‌های جدید مرسدس بنز شاهد خواهیم بود.

بسیاری گمان می‌کنند مرسدس بنز قصد دارد تا انویدیا را جایگزین بی ام و در همکاری مشترک نماید اما واقعیت پیچیده‌تر از چنین تفکری به نظر برسد. بنابر گفته سخنگوی مرسدس بنز، این مشارکت جدید بوده و نسبت به همکاری قبلی متفاوت است.

او در این باره گفت:

مشکل همکاری ما و بی ام و عدم تناسب زمان‌بندی شرکت‌هایمان بود، به همین دلیل این همکاری را به تعویق انداختیم. مشارکت با انویدیا ساختاری متفاوت دارد و به دنبال دستاورد متفاوتی هستیم.

مرسدس بنز در همکاری با انویدیا بر روی توسعه نرم افزاری کار می‌کند که به امکانات رانندگی خودکار مرتبط است. این مشارکت با همکاری مرسدس بنز و بی ام و متفاوت خواهد بود.

جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا و اولا کالنیوس مدیرعامل مرسدس بنز دو پشتیبان اصلی این قرارداد همکاری جدید هستند. این موضوع را دنی شاپیرو، مدیر ارشد بخش خودروسازی انویدیا در یک مصاحبه بیان کرد. وی افزود:

همکاری مشترک ما تنها به ساخت یک محصول ختم نخواهد شد بلکه این مشارکت منجر به ایجاد تغییرات گسترده در خط تولید مرسدس بنز در آینده نزدیک خواهد شد. این همکاری برای هر دو شرکت اهمیت داشته و مزایای زیادی به همراه خواهد داشت.

رانندگی خودکار

همکاری بین یک خودروساز و یک شرکت فعال در حوزه‌ای غیر از خودروسازی موضوع رایجی نیست و به ندرت اتفاق می‌افتد. خوشبختانه در خصوص انویدیا و مرسدس بنز این مساله به اعتماد و مشارکت متقابل مدیران دو شرکت ختم شده است.

اما توافق مرسدس بنز و انویدیا شامل چه مواردی می‌شود؟ به گفته شاپیرو قرارداد مشارکت دو شرکت موارد زیادی را در بر خواهد گرفت، از جمله یک سامانه محاسباتی برای نرم‌افزارهای خودروهای خودران که براساس انویدیا درایو توسعه خواهد یافت.

این سامانه محاسباتی از سال ۲۰۲۴ بر روی تمامی خودروهای مرسدس بنز که در واقع نسل بعدی محصولات این شرکت هستند، نصب خواهد شد. این سامانه انقلابی برای انویدیا و مرسدس بنز به دنبال خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود اجرای موفقیت آمیز اهداف این همکاری، کسب و کار هر دو شرکت را متحول نماید. مرسدس‌ کلاس E‌ و مرسدس کلاس S نخستین خودروهایی خواهند بود که به ابرکامپیوتر‌های انویدیا مجهز خواهند شد.

سنسورها و کامپیوترهای انویدیا همان‌ کاری را برای خودروهای مرسدس بنز انجام می‌دهند که تسلا برای محصولاتش انجام داده است. همانند امروز رانندگان قادر به تصمیم‌گیری هستند که آیا مایل به استفاده از رانندگی خودکار هستند یا خیر.

مرسدس این سامانه را عملکرد رانندگی خودکار پیشرفته نام نهاده است و خودروهایی که از این سیستم بهره بگیرند، قادر به رانندگی خودکار در مسیرهای معمولی خواهند بود و قابلیت پارکینگ خودکار نیز در این خودروها تدارک دیده شده است.

با این وجود مرسدس فقط رانندگی خودکار سطح ۲ و ۳ را در محصولات خود ارائه خواهد داد، شاید گاهی اوقات نیاز به دخالت راننده احساس شود. خودروهای مرسدس بنز قادر به ارائه سطح ۴ نیز خواهند بود اما اجرایی کردن این قابلیت به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

منبع: caranddriver

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ایلان ماسک

    آیا “رانندگی خودکار پیشرفته” فقط توسط پردازشگر و سنسورهای خود ماشین انجام می شود، یا وابسته به تحلیل های ابری هم هست؟
    در صورت نیاز به تحلیل های از راه دور، آیا دارنده ماشین نیاز به پرداخت هزینه های پشتیبانی هست؟
    آیا به روزرسانی برای نرم افزارهای ماشین انجام می شود؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه