سامسونگ بیشتر سود کرد اما کمتر گوشی فروخت!

۱۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

تا چند هفته‌ی دیگر، سامسونگ گزارش مالی مربوط به عملکرد این شرکت در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ را منتشر خواهد کرد ولی قبل از انتشار این گزارش، با توجه به شواهد و قرائن می‌توانیم انتظار یک رکوردشکنی دیگر را در رابطه با سود دریافتی این شرکت داشته باشیم.

در ماه‌های اخیر، بخش اعظمی از سود دریافتی این شرکت مربوط به قسمت نیمه‌هادی سامسونگ بوده است.

در ماه‌های اخیر، بخش اعظمی از سود دریافتی این شرکت مربوط به قسمت نیمه‌هادی سامسونگ بوده و در همین رابطه گفته می‌شود ۸۰ درصد سود عملیاتی مربوط به سه‌ماهه سوم سال جاری که حدود ۱۵.۳ میلیارد دلار است، مربوط به بخش تراشه‌سازی این شرکت خواهد بود. البته با توجه کاهش قیمت تراشه‌های سامسونگ، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد کاهش این رشد سوددهی باشیم.

البته بخش موبایل سامسونگ که زمانی اصلی‌ترین بخش درآمد این شرکت محسوب می‌شد، همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد که بخشی از این موضوع به راکد بودن بازار گوشی‌های هوشمند برمی‌گردد. برای سومین فصل مالی پیاپی، انتظار می‌رود سود دریافتی مربوط به فروش گوشی‌های این شرکت، کمتر از گذشته باشد.

همچنین باید خاطرنشان کنیم که انتظار می‌رود حدود ۷۳۰ میلیون دلار سود عملیاتی مربوط به سه‌ماهه سوم، در رابطه با بخش صفحه‌نمایش این شرکت باشد و این موضوع عمدتا به قیمت بالای نمایشگرهای بزرگ ساخت این شرکت و افزایش سفارش از جانب اپل برمی‌گردد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه