خالق Assassin’s Creed از یک بخش فیلم خوشش آمده

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فیلم Assasin's Creed

فیلم «فرقه اساسین» یا همان Assassin’s Creed اصلا خوب نیست. فیلم نه قصه و روند حرکت درست و درمانی دارد و نه حتی شخصیت‌هایی که از آن‌ها خوشمان بیاید. با این حال، فیلم Assassin’s Creed چند صحنه‌ی اکشن خوب و یک عنصر بسیار جالب دارد: ماشین انیموس. خالق مجموعه بازی‌های فرقه اساسین و کارگردان سه قسمت ابتدایی این مجموعه بازی‌ها، از این ماشین انیموس و ایده‌ی پشت آن خوشش آمده است.

ماشین انیموس در مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed به فردی که در آن قرار گرفته اجازه می‌دهد تا خاطرات اجداد خود را تجربه کند.

«پاتریس دسیله» (Patrice Désilets) در مصاحبه‌ای به تازگی گفته است که او فیلم Assassin’s Creed را در هواپیما دیده است. ارزش تماشای این فیلم بیشتر از همان هواپیما هم نیست. دسیله درباره‌ی فیلم در مصاحبه‌ی خود می‌گوید: «احساس می‌کنم برخی از بخش‌های فیلم خوب بودند، با این حال کل فیلم پر از مشکل بود.»

خالق مجموعه‌ی Assassin’s Creed می‌گوید که از نحوه‌ی به تصویر کشیدن دستگاه انیموس (Animus) در این فیلم بسیار خوشش آمده است. او می‌گوید: «بخشی از فیلم است که به هنگام دیدن آن، امیدوار بودم ایده‌ی آن به ذهن خودم رسیده بود. دستگاه انیموس آ»‌ها طوری طراحی شده است که شما را وارد یک محیط بزرگ سه‌بعدی می‌کند. از این بخش خیلی خوشم آمد.»

ماشین انیموس در مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed به فردی که در آن قرار گرفته اجازه می‌دهد تا خاطرات اجداد خود را تجربه کند؛ خاطراتی که در دی‌ان‌ای آن‌ها قرار گرفته است. مجموعه بازی‌های فرقه اساسین در ابتدا درباره‌ی بازی کردن در خاطرات اجداد شخصیت اصلی بودند؛ آن هم در راستای پیدا کردن این موضوع که اجداد آن‌ها چه رابطه‌ای با اساسین‌ها یا تمپلارها داشته‌اند. هر قسمت Assassin’s Creed لایه‌ای جدید به قصه و دنیای این مجموعه اضافه کرده؛ طوری که هر بازی ایده‌ی خاص خود را برای استفاده از انیموس دارد.

با تمام این اوصاف، در بازی‌های فرقه اساسین خود انیموس دستگاه هیجان‌انگیزی نیست. در قسمت اول Assassin’s Creed این دستگاه یک تخت خواب بود که شخصیت اصلی یعنی دزموند در آن می‌خوابید. در بازی‌های بعدی، به تدریج این دستگاه به چیزی حدودا شبیه به یک هدست واقعیت مجازی تبدیل شد.

در فیلم Assassin’s Creed دستگاه انیموس یک دستگاه خیلی بزرگ و جالب است که دقیقا حرکات فردی که در خاطرات است را بازسازی می‌کند. یعنی بدن فردی که به داخل دستگاه رفته، از دویدن گرفته تا حرکات عجیب و غریب اساسین‌ها را به صورت فیزیکی هم در دنیای واقعی اجرا می‌کند.

قصه‌ی فیلم Assassin’s Creed در دنیای این مجموعه جای می‌گیرد و این فیلم، جدا از مجموعه‌ی فرقه اساسین نیست. در نتیجه اینکه در بازی‌های آینده با انیموس این فیلم مواجه شویم، موضوعی دور از ذهن نیست.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar MOHAMMAD HM

    پادکست بدید :/

  2. Avatar امیر

    پادکست بدین

  3. Avatar امیر

    فیلم آساسین بهترین فیلمی بوده که دنیایی هالیوود میتوانسته بسازد ولی در مورد دیدگاه کارگدان فیلم وکارشناسان نطری ندارم من که خیلی لذت بردم از تماشای این فیلم

  4. Mahdi64333 Mahdi64333

    شبیه ساز در شبیه ساز در شبیه ساز… ریک و مورتی بهتره! XD

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه