مدیرعامل مایکروسافت اعتراف می‌کند بازار موبایل‌شان اوضاع خوبی ندارد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ساتیا نادلا و مایکروسافت

«ساتیا نادلا»، مدیر عامل مایکروسافت در مصاحبه‌ای اذعان داشت که بازار موبایل آنها با دشواری‌هایی روبه‌رو است.

سهم مایکروسافت در بازار موبایل در سطح بسیار پایین ۱.۷ درصد قرار دارد.

سهم مایکروسافت در بازار موبایل در حال حاضر بسیار بسیار کم است و محصولات این شرکت تحت‌الشعاع اندروید و iOS قرار گرفته است. این شرکت به شکل‌های مختلفی سعی کرده تا جایگاه‌اش را در این بازار تثبیت کند و طبیعتا در این راه با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بوده. اخیرا هم، «ساتیا نادلا» (Satya Nadella)، مدیر عامل این شرکت، در مصاحبه‌ای با BuzzFeed اعتراف کرده که سهم آنها در بازار پایدار نبوده و دچار نوسان است.

آخرین آماری که «گارتنر» (Gartner) منتشر کرده نشان می‌دهد که سهم مایکروسافت در بازار موبایل در سطح بسیار پایین ۱.۷ درصد قرار دارد (گارتنر شرکتی با تخصص در زمینه‌ی تحقیقات بازار است). هرچند، نادلا باور دارد که موفقیت چیزی بیش از ارقام سهم بازار است. نادلا می‌گوید: “من فکر می‌کنم اگر ما موفقیت‌مان را با در نظر گرفتن آمار و ارقامی مثال سهم بازار هولولنز، سهم بازار ایکس‌ باکس وان، سهم بازار کامپیوتر شخصی یا سهم گوشی‌های همراه بسنجیم، در حق خودمان اجحاف می‌کنیم.”

نادلا همچنین اضافه می‌کند که مایکروسافت می‌خواهد در نهایت جهانی ایجاد کند که در آن سرویس‌ها از دستگاه‌ها اهمیت بیشتری دارند. احتمالا مایکروسافت با ویندوز ۱۰ به دنبال همین هدف است؛ مخصوصا حالا که تجربه‌ی واحدی از این سیستم عامل را در دسکتاپ و موبایل ارایه می‌دهد.

او می‌گوید: “نکته‌ای را که من درباره‌ی پویایی تجربه گفتم، در نظر بگیرید. اگر شما تجربه‌ی کاربری را در قالب یک گراف تجسم کنید، دستگاه‌ها گره‌های آن هستند. گاهی اوقات کاربر از همه‌ی این دستگاه‌ها استفاده می‌کند. گاهی اوقات هم تنها از یک یا دو عدد از دستگاه‌ها یا پلتفرم‌هایشان استفاده می‌کنند. اما می‌خواهیم مطمئن شویم که ما تجربه‌ی آنها در این دستگاه‌های مختلف را کامل می‌کنیم.”

منبع: BuzzFeed

CES_2016_Slider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. داریوش

    بزرگترین اشتباه مایکروسافت کنار گذاشتن آلوپ و برداشتن برند نوکیا از روی محصولاتش بود. علاوه بر اینکه مایکروسافت محصولاتی مثل نوکیا سری اشا و سری ایکس رو از دور خارج کرد و در اقدامی عجیب تر جاوا رو از روی گوشی های دکمه ایی که میلیون ها متقاضی رو بهمراه داشت رو حذف کرد.
    در زمان آلوپ مایکروسافت تقریبا تا ۹ میلیون فروش گوشی هوشمند و ۲۰ میلیون گوشی غیرهوشمند در هر فصل پیشرفت ولی با برکنار آلوپ و تغییر ۱۸۰ درجه ایی سیاست های مایکروسافت کاملا مغرورانه تصمیم گرفتن که راه اپل رو پیش بگیره و این در حالی بود که چنین زیرساختی رو برای این مسیر نداشت.
    بهتر بود مایکروسافت محصولات ارزان قیمت هوشمند و اندروییدی ش رو در کنار همان ویندوز ۸ نگهمیداشت و قطعا الان نتیجه بهتری میگرفت..

  2. اشکان

    ارائه موبایل های مایکروسافت و به روز رسانی ها علاوه بر کند بودن، بی برنامه و بدون استراتژی هست…فقط به نحوه و زمان ارائه ویندوز ۱۰ و لومیا ۹۵۰ دقت کنید…با این نوع ارائه خدمات نمیشه با اندروید یا iOS رقابت کرد…شرکت اپل برای اینکه بتونه با نوآوری های اندروید رقابت کنه و سهمش در بازار رو حفظ کنه با برنامه زمان بندی دقیق جلو میره و در حال اضافه کردن سخت افزار های جدید یا کاهش وزن و ضخامت گوشی و نو آوری در سیستم عاملش هست…
    من ویندوز فون دارم، ۳ ساله …اما خیلی راه هست تا تنوع نرم افزارهای اپل استور یا قابلیت های بی حدوحصر سیستم عامل اندروید

    1. علی جوادی

      لوبیاهای مایکروسافت هیچ حرفی واسه گفتن نداشتن و نخواهند داشت…مایکروسافت فقط ویندوزش اونم فقط نسخه کامپیوترش خوبه و بس…گوشیهای پلاستیکی با طراحی ۵ سال پیش نوکیا N9 رو کی میخره؟مایکروسافت عزیز سال دیگه ۰.۱ سهم موبایل رو هم نداری با این لوبیاهای تکراریت
      با تشکر

  3. محمد

    بدقولی های مایکروسافت در زمینه آپدیت ویندوز ۱۰ موبایل و اینکه
    تو ویندوز ۱۰ موبایل از OTG پشتیبانی نمیکنه !!! ضعیف ترین سیسم عامل های دنیا از جمله سیمبین پشتیبانی میکنه! اونوخت این سیستم عامل سال ۲۰۱۶ از امکانی که ۱۰ سال پیش نمیتونه پشتیبانی کنه!
    نیازهای کاربرا رو نتونسته رفع کنه با اینکه میدونه
    خودم ۲ ساله از سیستم عامل ویندوزفون ۸.۱ دارم استفاده می کنم اما هنوز طرفدارشم و من مطمنم سه سال دیگه مایکروسافت پیشرفت چشم گیری میکنه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه