اولین تصاویر از گوشی ۵G شرکت وان پلاس منتشر شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگرچه این گوشی در یک قاب پلاستیکی ضخیم مخفی شده اما نمایشگاه موبایل بارسلون ۲۰۱۹، جایی است که وان پلاس اولین پروتوتایپ از گوشی ۵G خود را نشان داد. این گوشی به یک شبکه محلی ۵G در نمایشگاه وصل شده بود و از تکنولوژی موج‌های میلی‌متری استفاده می‌کند. در چند روز اخیر نیز شرکت وان پلاس تایید کرده که قصد دارد این گوشی را توسط یک اپراتور فنلاندی، در این کشور و در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، عرضه کند.

جدا از اینکه نمایشگر این گوشی روشن است و مدام در حال نمایش دادن محتوا است، وان پلاس هیچ اطلاعات دیگری از این محصول را منتشر نکرده و گفته که این گوشی یک بروزرسانی سخت‌افزاری نسبت به وان پلاس ۶T نیست و قرار است یک محصول کاملا جدید باشد. آنطور که شرکت وان پلاس می‌گوید، این گوشی می‌تواند با سرعتی تا حداکثر ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه به اینترنت ۵G وصل شود و محتوای در حال نمایش با اینکه با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و در رزولوشن HD بود، تنها به ۱۵ مگابیت اینترنت نیاز داشت. همچنین به نظر می‌رسد که این گوشی در نمایشگر خود هیچ بریدگی ندارد اما ممکن هم هست که وان پلاس برای لو نرفتن طراحی این گوشی، بریدگی را مخفی کرده باشد.

پیش‌تر شرکت وان پلاس تایید کرده بود که این گوشی با پردازنده اسنپدراگن ۸۵۵ عرضه می‌شود و مدیرعامل این شرکت نیز گفته بود که قیمت گوشی ۵G این شرکت، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار گران‌تر از مدل‌های ۴G خواهد بود. همچنین با توجه به این تصاویر، به نظر می‌رسد که وان پلاس هم مثل شرکت سونی سراغ نمایشگری با نسبت ۲۱:۹ رفته است.

محتوای در حال نمایش روی این گوشی در نمایشگاه نیز استریم زنده از بازی Ace Combat 7 بود که توسط Shadow، یک پلتفرم ابری بازی، انجام می‌شد. البته به کسی اجازه داده نمی‌شود که این گوشی را از نزدیک لمس کند و تنها به بازدید کنندگان یک کنترلر اکس‌باکس وان داده می‌شد تا با آن بتوانند با این گوشی بازی کرده و به نوعی با آن کار کنند. این بازی به صورت مستقیم از روی حافظه ابری از سروری در آمستردام اجرا می‌شود. از آن‌جایی که تکنولوژی ۵G اپراتور اسپرینت هنوز حاضر نیست، این گوشی به یک ایستگاه کوچک ۵G که در قرفه کوالکام است وصل شده.

آنطور که نویسنده وب‌سایت ورج می‌گوید، شرایط مختلفی روی سرعت اینترنت این گوشی تاثیر گذار بوده‌اند. مشخص نیست به دلیل بلوتوث و کندی ارتباط دسته با گوشی بوده یا به دلیل کندی اینترنت، در هر صورت سرعت بازی کمتر از آن چیزی که باید باشد، عنوان شده است. یک دلیل دیگر برای کند بودن این بازی می‌تواند آن باشد که ارتباط بین گوشی و سرور مقصد، از طریق اینترنتی انجام می‌شد که واقعا ۵G یا در حد و اندازه‌های ۵G نیست. اما در هر صورت اینکه می‌توان یک بازی کامپیوتری را روی یک گوشی بازی کرد، ایده فوق العاده‌ای است اما وان پلاس در نشان دادن آن به وسیله ۵G، خیلی موفق نبوده است.

در نهایت این آزمایش انجام بازی با سرویس ابری نیز با مشکلات دیگری مواجه شد که دلیل آن می‌تواند مشکلات ابتدایی شبکه ۵G در مقطع کنونی باشد. همچنین فراموش نکنیم که سرویسی مثل Shadow، برای استریم کردن بازی‌ها روی شبکه ۴G طراحی شده و این یعنی از اساس این سرویس به سرعت اینترنت بالایی نیاز ندارد و درواقع برای ۵G بهینه سازی نشده تا عملکرد بهتری نشان دهد.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه