بهترین موزیک پلیر رایگان؛ نقد و بررسی اپلیکیشن BlackPlayer

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
نقد و بررسی اپلیکیشن بلک پلیر

امروزه گوشی‌های هوشمند فقط برای صحبت کردن استفاده نمی‌شوند، هزار و یک کار دیگر انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها، پخش موسیقی است. به همین خاطر، موزیک پلیرهای زیادی برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید عرضه شده است. در این مطلب از سری مطالب نقد و بررسی اپلیکیشن‌ها، تصمیم گرفتیم که یکی از بهترین موزیک پلیرهای اندروید یعنی «بلک پلیر» (BlackPlayer) را بررسی کنیم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن بلک پلیر همراه باشید.

معرفی کلی اپلیکیشن بلک پلیر

در طی چند سالی که از عرضه‌ی بلک پلیر گذشته، این اپلیکیشن موفق شده که طرفداران پروپاقرصی را جذب کند. این اپلیکیشن در دو نسخه‌ی رایگان و پولی عرضه‌شده که نسخه‌ی پولی آن باقیمت ۳ دلار در گوگل پلی به فروش می‌رسد. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن هم تابه‌حال بیش از ۵ میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده و امتیاز ۴.۵ از ۵ را کسب کرده است. برخلاف انتظارها، نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن ویژگی‌های شگفت‌انگیز زیادی دارد که در ادامه، نگاهی به این مشخصه‌ها می‌اندازیم.

رابط کاربری اپلیکیشن بلک پلیر

در لحظه‌ی ورود به این اپلیکیشن، اولین چیزی که نظر را به خود جلب می‌کند، رنگ سیاه است. رنگی که فضای غالب اپلیکیشن را از آن خود کرده. در هنگام ورود، فقط فهرستی از آهنگ‌ها و گزینه‌ی جستجو دیده می‌شود، پس از همین نگاه اول می‌توان فهمید که رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار مینیمال و ساده و البته کار با آن فوق‌العاده آسان است. برای استفاده از امکانات بلک پلیر، فقط کافی است که در جهات مختلف با انگشتانتان سوایپ کنید. به‌طور مثال، در همان صفحه اصلی اگر به سمت راست انگشتان را حرکت دهید، منویی برای بخش‌های مختلف ظاهر می‌شود. با ضربه در هرکدام از این بخش‌ها به صفحات جدیدی می‌روید که در آنجا هم برای بهره بردن از امکانات، نیاز است که انگشتان خود را به جهات مختلف حرکت دهید. همین رویکرد باعث شده که فقط گزینه‌های ضروری را در این اپلیکیشن ببینید و ظاهر سیاه و جذاب بلک پلیر، به‌صورت ساده و مینیمال باقی بماند.

نقد و بررسی اپلیکیشن بلک پلیر

ویژگی‌های اپلیکیشن بلک پلیر

همین ابتدا باید گفت که مهم‌ترین ویژگی بلک پلیر، رایگان بودن آن است. در نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن، خوشبختانه هیچ تبلیغی مشاهده نمی‌شود و با سرعت بالایی که دارد، اکثر کاربران را راضی نگه می‌دارد. البته ویژگی‌های جذاب بلک پلیر به همین مشخصه محدود نمی‌شود.

نقد و بررسی اپلیکیشن بلک پلیر

با توجه به تنوع موزیک پلیرهای موجود، اکثر آن‌ها از حداقل استانداردهای لازم برخوردار هستند. به همین دلیل، رقابت بر سر جزییات کوچکی است که رعایت آن‌ها، تجربه‌ی استفاده از اپلیکیشن را به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌کند. خوشبختانه در بلک پلیر هم تا حد زیادی به همین جزییات کوچک و جذاب توجه شده است. یکی از همین ویژگی‌های کوچک و جالب، این است که بلک پلیر به‌طور خودکار عکس خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی را به همراه بیوگرافی آن‌ها از اینترنت پیدا و به فایل‌ها اضافه می‌کند. از دیگر ویژگی‌ها، می‌توان به دسته‌بندی آهنگ‌ها بر اساس نام آلبوم، خواننده یا ژانر اشاره کرد که البته خیلی از اپلیکیشن‌ها این امکان را دارند، ولی در بلک پلیر این امکانات با یک ظاهر جذاب و ساده ارایه شده‌اند.

ساختن پلی‌لیست در این اپلیکیشن بسیار راحت است و دردسر اپلیکیشن‌های مشابه را ندارد. علاوه بر این، در بخش پلی‌لیست قسمت‌هایی برای بیشترین آهنگ‌های پخش‌شده و جدیدترین آهنگ‌های افزوده شده وجود دارد که هم دم دست قرار دارند و هم بهره بردن از آن‌ها راحت است.

همان‌طور که گفته شد این اپلیکیشن سبک است و حجم زیادی از گوشی را اشغال نمی‌کند. مهم‌تر از آن، بلک پلیر مصرف باتری بسیار کمی دارد و همین به یکی از نقاط قوت آن بدل شده است. از دیگر ویژگی‌های جذاب آن می‌توان به داشتن قابلیت تایمر اشاره کرد. این قابلیت برای زمانی مناسب است که در هنگام خواب می‌خواهید آهنگی را پخش کنید، و با تنظیم تایمر، پخش آهنگ بعد از مدت‌زمان مشخصی متوقف می‌شود.

یکی از مواردی که به‌عنوان ضعف این اپلیکیشن مطرح‌شده، این است که اپلیکیشن به طور خودکار متن ترانه را به فایل آهنگ اضافه نمی‌کند. کاری که در بسیاری از اپلیکیشن‌های موزیک پلیر می‌شود آن را انجام داد. در بلک پلیر برای افزودن متن ترانه، لازم است که این متن به‌طور دستی در اینترنت پیدا و سپس در محیط اپلیکیشن به فایل آهنگ اضافه شود.

نقد و بررسی اپلیکیشن بلک پلیر

درنهایت، جذاب‌ترین قسمت این اپلیکیشن که بیشتر برای خوره‌های موسیقی تعبیه‌شده، بخش تنظیمات صدا و «اکولایزر» (Equalizer) است. امکانات این بخش با توجه به رایگان بودن برنامه بسیار قابل‌توجه است و قابلیت‌های گسترده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اکولایزر اپلیکیشن بلک پلیر علاوه بر امکان تنظیم دستی، مجموعه‌ای متنوع و باکیفیت از پروفایل‌های پیش‌فرض را هم در خود دارد. علاوه بر اکولایزر امکاناتی مانند تغییر بالانس صدا بین کانال‌های چپ و راست، تقویت صدای باس، شبیه‌ساز صدای محیطی و امکان افزایش قدرت صدای خروجی هم در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب بلک پلیر اجازه می‌دهد صدا را متناسب با سلیقه خود و هدفونی که استفاده می‌کنید به بهترین شکل رنگ کنید و شکل دهید.

سخن آخر

با توجه به تمام توضیحاتی که داده شد، این اپلیکیشن حتی اگر در بین موزیک پلیرهای رایگان بهترین نباشد، جزو یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. بلک پلیر با داشتن ظاهر جذاب و امکانات خوب، پاسخ‌گوی نیاز کاربران عادی و حرفه‌ای خواهد بود. به همین خاطر، استفاده از این اپلیکیشن را به همه‌ی کاربران و به‌خصوص دوستداران موسیقی توصیه می‌کنیم.

Pros

  • اکولایزر قدرتمند و قابلیت‌های گسترده‌ی تنظیم
  • دانلود خودکار آلبوم آرت و بیوگرافی خواننده‌ها
  • مصرف کم باتری
  • حجم کم اپلیکیشن
  • رابط کاربری ساده و زیبا
  • سرعت بالا

Cons

  • امکانات شخصی‌سازی گسترده فقط در نسخه‌ی پولی
  • متن ترانه به‌صورت خودکار سینک نمی‌شود

دانلود از گوگل پلی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar k.ab

    من حدودا یک ساله که از این اپلیکیشن استفاده میکنم. واقعا بی نظیره. خیلی از اپ های دیگه رو امتحان کردم چون اکثر روز با گوشی موزیک گوش میدم و استفاده ام زیاده، اما وقتی به این اپلیکیشن بر خوردم همه ی اون چیزایی که میخواستم رو داشت.

  2. Avatar مسعود569

    این برنامه را استفاده می کنم، و البته از نسخه پولی استفاده می کنم، دو تا ایراد کوچیک داره
    – بخش اکولایزر ساده است، و حرفه ای نیست
    – کاور اولین آهنگ آلبوم را به عنوان کاور آلبوم در نظر میگیره و این یه باگ محسوب میشه

    اما در کل، به نظر من از بقیه پلیر ها بهتر است، حتی Poweramp که اون را هم نسخه پولیش را استفاده می کردم.

  3. Avatar صدیقه معصوم پور

    هیچی poweramp نمیشه.از مهم ترین چیزایی که داره پشتیبانی از تکنولوژی هایی هست که شرکتا جداگانه (مثل سونی) توی گوشیاشون به کار میبرن.

  4. Avatar فرشاد

    من مدتی هست که از این پلیر استفاده میکنم فقط بخاطر اکولایزر خوبش و اون گزینه Virtualizer که البته رو تعداد محدودی از گوشی ها کار میکنه که بدون اون اکولایزر اصلا معنا نداره جوری کیفیت و مدل صدا رو عوض میکنه و بیس رو نرم و ویبره دار و … میکنه که اصلا باورتون نمیشه ، البته شدیدا به کیفیت و قدرت خروجی موبایلتون بستگی داره که مثلا برای من کیفیت صدای گوشیم خیلی خوبه ولی خب برای من حجم صداش کمه برای همین از یه آمپیلی فایر (Fiio) مخصوص ایرفون استفاده میکنم (توجه کنید منظورم اون گزینه آمپیلی فایر تو پلیر نیستاااا چون اون به دستگاه آسیب میزنه منظورم یه آمپیلی فایر جدا هست مثل یه قطعه. هندزفری یا هدفونی هم که استفاده میکنید و اون سایز ایرتیپی که واسه ایرفون ازش استفاده میکنید هم خیلی تأثیر داره من خودم از ایرفون Razer hammerhead استفاده میکنم حدود چند ساله که خوب جواب داده… و این که حتما حداقل از فرمت mp3 320 استفاده کنین یا بهتر مثل Flac یا wav. ????????

  5. Avatar erfan96a

    Pulsar
    این نرم افزار بهترین میباشد
    حتما تست کنید
    فوق العاده هست و مطمئنم بعد از استفاده از اون متوجه میشید که در ارسال این پست و با این عنوان عجله کردید

  6. Avatar طاها

    سلام
    میتوانید یک برنامه برای دانلود رایگان موزیک های خارجی معرفی کنید؟پولی نباشه! و حتما برای ios باشد

  7. Avatar علی

    با Mezzo Music Player کار کنید نظرتون عوض میشه.

  8. Avatar حسین

    پس iOS چی؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه