نقد و بررسی اپلیکیشن MuseCam؛ عکاسی و ویرایش حرفه‌ای با آیفون

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپلیکیشن عکاسی آیفون MuseCam - اصلی

اگر قصد دارید کنترل بیشتری هنگام عکاسی موبایل با آیفون داشته باشید قطعا باید از تنظیماتی که اپل برای اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین آیفون در نظر گرفته فراتر بروید. برای رسیدن به این مقصود تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن در اپ استور وجود دارد ولی یک اپلیکیشن عکاسی جدید به نام MuseCam به‌طور مشخص از برخی قابلیت‌های منحصربه‌فرد بهره می‌برد که آن را از مابقی اپلیکیشن‌های عکاسی آیفون متمایز می‌کند. اپلیکیشن عکاسی MuseCam که هم برای گرفتن و هم برای ویرایش عکس طراحی شده، امکانات بسیار زیادی دارد که کمک می‌کند از دوربین آیفون خود بیش از آنچه تصورش را می‌کرده‌اید بهره ببرید. با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن عکاسی MuseCam برای iOS همراه باشید.

ثبت عکس با اپلیکیشن عکاسی MuseCam

اجازه دهید از قابلیت‌های این اپلیکیشن در زمینه‌ی گرفتن عکس شروع کنیم. اپلیکیشن MuseCam در این زمینه کنترل کامل روی تمام جزئیات ممکن را فراهم می‌کند. اکثر اپلیکیشن‌های عکاسی دستی، شما را به استفاده از پله‌های استاندارد حساسیت ISO و سرعت شاتر محدود می‌کنند، ولی اپلیکیشن MuseCam امکان کنترل این تنظیمات را با دقت ۱ رقم فراهم می‌کند. برای مثال به‌جای این‌که تنها قادر باشید حساسیت را بین اعداد استاندارد ۲۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰ و… تنظیم کنید، MuseCam به شکلی عجیب اجازه خواهد داد از اعداد کاملا دلخواهی نظیر ۲۰۴، ۴۳۲، ۸۴۲ و… استفاده کنید.

اپلیکیشن عکاسی آیفون MuseCam - عکاسی

ویرایش عکس با اپلیکیشن عکاسی MuseCam

در رابطه با ویرایش عکس‌هایی که گرفته‌اید یا آن‌هایی که از قبل در آرشیو شما بوده‌اند، اپلیکیشن MuseCam به مقدار مناسبی از اپلیکیشن عکاسی VSCO Cam الهام گرفته است. تاثیر VSCO Cam را می‌توانید در نام‌گذاری مجموعه‌های تنظیمات (Presets) آماده یا آیکون‌ها ببینید. اپلیکیشن عکاسی MuseCam چندین مجموعه از تنظیمات آماده را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر یا به‌صورت تک‌تک خریداری کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که عکس‌های خود را به‌صورت دستی ویرایش کنید اپلیکیشن عکاسی MuseCam به پلتفرم ویرایش عکس فوق‌العاده قدرتمندی مجهز شده است. این پلتفرم ویرایش عکس به شما امکان کنترل کامل همه‌چیز از تنظیمات پایه نظیر میزان نوردهی (Exposure) و کنتراست تا تنظیم کروها (Curve) برای کانال‌های رنگی مجزا را فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کارآمد MuseCam تاریخچه‌ی ویرایش نامحدود آن است که اجازه می‌دهد هر تعداد دلخواه از مراحل ویرایشی را که به عکس اصلی اعمال کرده‌اید لغو کنید.

اپلیکیشن عکاسی آیفون MuseCam - ویرایش عکس

هرگاه به ویرایشی رسیدید که بسیار از آن راضی هستید، اپلیکیشن عکاسی MuseCam این امکان را در اختیارتان قرار خواهد داد تا آن را برای استفاده‌های مجدد به‌صورت یک تنظیم آماده ذخیره کنید. این قابلیت هم جز قابلیت‌هایی است که بسیاری از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس دیگر از آن بی‌بهره هستند.

درحالی‌که اپلیکیشن عکاسی MuseCam می‌تواند ادعای خود را مبنی بر داشتن رابط کاربری ساده تا حد زیادی ثابت کند ولی در موارد زیادی هم، به‌ویژه در ابتدای کار کردن با آن، ممکن است آن را شلوغ حس کنید. البته به‌محض این‌که به این اپلیکیشن عادت کنید و یاد بگیرید که هر آیکن نمایانگر چه عملکرد خاصی است، کار کردن با آن بسیار آسان‌تر خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن عکاسی MuseCam

در حال حاضر امکان دانلود رایگان اپلیکیشن عکاسی MuseCam از اپ استور وجود دارد. بسته‌های تنظیمات آماده‌ی MuseCam بین ۲ تا ۳ دلار قیمت دارند. البته برای مدت محدودی امکان خریداری یک بسته که شامل ۴ مجموعه از محبوب‌ترین تنظیمات آماده‌ی این اپلیکیشن است با قیمت ۷ دلار فراهم شده.

Pros

  • دسترسی کامل به تنظیمات دستی عکاسی نظیر حساسیت و سرعت شاتر
  • تنظیم بسیار جزئی تنظیمات دستی با اعداد دلخواه علاوه بر مقادیر استاندارد
  • امکان استفاده از تنطیمات ویرایشی آماده (Preset)
  • پلتفرم قوی ویرایش عکس با مجموعه‌ی کامل تنظیمات پایه تا پیشرفته
  • حفظ تاریخچه‌ی نامحدود مراحل ویرایش
  • امکان ذخیره کردن ویرایش یک عکس برای استفاده‌های مجدد در قالب یک تنظیم آماده

Cons

  • نیاز به خریداری مجموعه‌های تنظیمات آماده
  • در ابتدای کار رابط کاربری ممکن است کمی شلوغ به نظر برسد

‌‌‌‌

دانلود از اپ استور

منبع: Digital Trends

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Dimah7m

    این برنامه فوق العاده هستش من استفاده میکنم ازش خیلی کاربردیه ، این برنامه و Facetune واسه هر کسی که با ایفون عکس ادیت میکنه یه ترکیب خیلی عالی هست همه ی امکانات مورد نیاز واسه ادیت عکس رو این دوتا دارن باهم .
    واسه گرفتن عکس هم من از Procam 3 استفاده میکنم که واقعا برنامه شاهکاریه و تموم امکانات دستی مث ی دوربین DSLR رو میاره تو آیفون یه گزینه هم به عنوان TIFF داره که عکس های مثل RAW میگیره که حجم بالایی دارن میشه با Lightroom بعدا روشون کار کرد.
    بنظر من این سه برنامه واسه هر کسی که آی دیوایس داره ضروریه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه