نقد و بررسی اپلیکیشن Photo Space؛ ۷ برابر فضای بیشتر برای عکاسی موبایل

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپلیکیشن Photo Space

اپلیکیشن Photo Space که به‌تازگی از سوی کمپانی Avast برای آیفون و آیپد ارائه شده می‌تواند پاسخ مناسبی باشد برای یکی از آزاردهنده‌ترین پیام‌های خطایی که آیفونوگرافرها هنگام عکاسی موبایل با آن مواجه می‌شوند: فضای کافی برای گرفتن عکس وجود ندارد. اپلیکیشن Photo Space می‌تواند فضای آزاد حافظه‌ی داخلی آیفون را بدون فدا کردن کیفیت عکس‌ها تا ۷ برابر افزایش دهد! چگونه؟ برای رسیدن به پاسخ با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن Photo Space همراه باشید.

 اپلیکیشن Photo Space با آپلود کردن عکس اصلی در فضای ذخیره‌سازی ابری و حفظ یک نسخه‌ی کوچکتر روی آیفون فضای آزاد حافظه‌ی داخلی گوشی را تا ۷ برابر بیشتر می‌کند.

اپلیکیشن‌ها و روش‌های زیادی برای کاهش دادن حجم فایل‌ها وجود دارد ولی نتیجه‌ی همه‌ی آن‌ها یکسان است: فایل کم‌حجم‌تر به معنی کیفیت پایین‌تر خواهد بود. اپلیکیشن Photo Space برای حل کردن این اشکال راه‌حل مناسبی دارد. ایده‌ی اصلی طراحان این اپلیکیشن این بوده که اغلب مردم نیازی ندارند عکس‌های خود را با رزولوشن کامل روی آیفون نگهداری کنند؛ احتمالا برای اکثر کاربردهای روزمره یک نسخه‌ی کوچک‌تر کفایت می‌کند. بنابراین اپلیکیشن Photo Space نسخه‌ی اصلی عکس‌ها را با رزولوشن کامل به یک فضای ذخیره‌سازی ابری منتقل می‌کند و هم‌زمان نسخه‌ی کوچک‌تری را روی آیفون نگه می‌دارد که برای نمایش روی صفحه‌ی گوشی بهینه شده است. در نتیجه می‌توانید برای کاربردهای روزمره همچنان از عکس‌های موجود در Camera Roll استفاده کنید و هرگاه قصد داشتید عکسی را چاپ کرده یا آن را با رزولوشن کامل در جایی به کار ببرید به نسخه‌ی اصلی ذخیره‌شده در فضای ابری رجوع کنید.

یکی از خوبی‌های اپلیکیشن Photo Space این است که اجازه می‌دهد کاربر از سرویس ذخیره‌سازی ابری رایگانی مثل Google Drive یا Dropbox استفاده کند. بنابراین برای استفاده از این اپلیکیشن مجبور نیستید که فضای ذخیره‌سازی ابری جدیدی بخرید. کمپانی Avast که بیشتر شهرت خود را مدیون تولید نرم‌افزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس است اپلیکیشن Photo Space را هفته‌ی گذشته منتشر کرد. «گاگان سینگ» (Gagan Singh) مدیر بخش موبایل کمپانی Avast در رابطه با این اپلیکیشن می‌گوید: «در عصری که اپلیکیشن‌های بی‌پایان به کاربران امکان ثبت عکس را می‌دهند حافظه‌ی داخلی گجت‌ها ممکن است به‌سرعت مملو از تعداد زیادی عکس و ویدیو شود. با ارزشی که ما برای عکس‌ها قائل شدیم کاربران مجبور نخواهند بود بین آزاد کردن حافظه و حفظ عکس‌های قدیمی‌تر یکی را انتخاب کنند. با اپلیکیشن Photo Space کمپانی Avast کاربران می‌توانند فضای آزاد حافظه‌ی داخل گجت خود را افزایش دهند، بدون این‌که خود را برای انتخاب میان حذف کردن و نگه‌داشتن عکس‌ها اذیت کنند.»

۰۱ - اپلیکیشن Photo Space

از رقبای اصلی این اپلیکیشن می‌توان به اپلیکیشن Google Photos کمپانی گوگل اشاره کرد. اپلیکیشن Google Photos علاوه بر عکس از ویدیو هم پشتیبانی می‌کند و اجازه می‌دهد با ذخیره کردن عکس‌ها و فیلم‌ها در فضای ابری و حذف کردن آن‌ها از حافظه‌ی داخلی آیفون، فضای آزاد بیشتری در اختیار داشته باشید. یکی از مزیت‌های اپلیکیشن Goole Photos این است که فضای ابری نامحدودی را برای آپلود عکس‌ها و فیلم‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد؛ البته به شرطی که با اندکی بهینه‌سازی و فشرده شدن عکس‌های خود مشکلی نداشته باشید. اگر قصد داشته باشید فایل‌های خود را بدون هیچ تغییری و در حالت اصلی در فضای برای Google Photos ذخیره کنید با محدودیت ۱۵ گیگابایتی روبرو خواهید شد و مجبور خواهید بود برای استفاده از فضای ابری بیشتر هزینه‌هایی را پرداخت کنید.

یکی از مزیت‌های اپلیکیشن Photo Space نسبت به Google Photos این است که امکان استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بیشتری را به کاربر می‌دهد. مزیت دیگر اپلیکیشن Photo Space این است که پس از انتقال عکس‌ها به فضای ابری همچنان یک نسخه‌ی بهینه‌شده از آن‌ها در Camera Roll باقی خواهد ماند. این در حالی است که در Google Photos پس از آپلود عکس‌ها روی فضای ابری، تنها گزینه‌ی شما برای افزایش حافظه‌ی داخلی گوشی حذف کامل آن‌ها از Camera Roll خواهد بود. در نتیجه حتی برای بازبینی عکس‌ها روی گوشی هم باید از اپلیکیشن Google Photos استفاده کنید و اگر عکسی در کش آن موجود نباشد به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت. البته فراموش نکنید که اپلیکیشن Google Photos بر خلاف Photo Space تنها به‌منظور صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی گوشی تولید نشده و امکانات بیشتری از جمله ابزارهای ویرایش عکس و فیلم، جستجو بر اساس محتوای بصری، آلبوم‌های هوشمند و… را در خود دارد.

اپلیکیشن Photo Space همچنین به یک بخش دوربین هم مجهز شده که هر عکس را بلافاصله پس از عکاسی به‌صورت خودکار روی فضای ابری آپلود کرده و نسخه‌ی موجود روی گوشی را کوچک می‌کند. این اپلیکیشن را می‌توانید همین الان به‌صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید.

Pros

  • افزایش فضای آزاد حافظه‌ی داخلی تا ۷ برابر
  • پشتیبانی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری Google Drive و Dropbox
  • حفظ نسخه‌ی کوچک‌تر عکس‌ها در Camera Roll

Cons

  • عدم پشتیبانی از ویدیوها

‌‌‌‌

دانلود از اپ استور

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar صادق

    درود ؛ ممنونم از مطالب مفیدتون ؛ به چندین دلیل منطقی و احساسی و غیره بهتره وقتی دارین در مورد نرم افزاری زحمت می کشین و توضیحاتی می دین اول از هر چیز شکل آیکن اون نرم افزار رو هم بزارین اول اینکه همه چی تو نرم افزار داره به سمت بصری پیش میره دوم اینکه نرم افزارهای هم نام و گمراه کننده تو اپ استور و غیره زیاد هستن و دلایل مختلف دیگه ؛ کلاً این کار پایه کلاس کار هست که شما تصویری کار رو انجام بدین ؛ از مطالب بسیار ارزشمندتون ممنونم ؛ دست مریزاد .

  2. Avatar دیده بان

    این برای یه دانشجوی عکاسی عالیه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه