اپلیکیشن Samsung Health؛ ابزاری پیشرفته برای پایش سلامتی

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی اپلیکیشن Samsung Health را که در آن زمان S Health نام داشت، در گوشی گلکسی اس ۳ قرار داد. با توجه به محبوبیت فزاینده‌ی این اپلیکیشن، سامسونگ تصمیم گرفت آن را برای تمام گوشی‌های خود و حتی سایر گوشی‌های اندرویدی ارائه کند. سامسونگ در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی iOS این اپلیکیشن را هم معرفی کرد.

اپلیکیشن Samsung Health با دیگر اپلیکیشن‌ها سازگاری خوبی دارد و به‌راحتی می‌توان از آن در کنار سایر اپلیکیشن‌های سلامتی استفاده کرد. علاوه بر این خود اپلیکیشن هم از امکانات متعدد و جذابی بهره می‌برد که در ادامه به‌صورت مختصر و مفید نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

اندازه‌گیری ضربان قلب و میزان استرس

ضربان قلب

همانند دیگر پلتفرم‌های مربوط به سلامتی و تندرستی، در این اپلیکیشن هم ابتدا از کاربر خواسته می‌شود اطلاعاتی مانند سن، قد و وزن را وارد کند. علاوه بر ضربان قلب، این اپلیکیشن SpO2 کاربر را هم می‌تواند اندازه بگیرد که به میزان اکسیژن موجود در خون گفته می‌شود. با استفاده از این اطلاعات، این اپلیکیشن می‌تواند میزان استرس کاربر را تشخیص بدهد. البته همانطور که می‌دانید برای دریافت داده‌های دقیق‌تر مربوط به این موارد، بهتر است که از ساعت‌های هوشمند سازگار با این اپلیکیشن استفاده شود، زیرا گوشی‌ها معمولا از سنسورهای دقیقی برای دریافت این اطلاعات بهره نمی‌برند.

برنامه‌ریزی برای تمرین

برنامه‌ریزی برای تمرین

برای ایجاد برنامه‌های جدید، باید در بخش Manage Items بر گزینه‌ی Find new Programs ضربه بزنید. در این بخش گزینه‌های متعددی به نمایش درمی‌آید و می‌توانید میزان مهارت و هدف خود از این تمرین را هم مشخص کنید. با انتخاب هرکدام از این تمرین‌ها، راهنماهای متعددی برای انجام صحیح آن‌ها به نمایش درمی‌آید. در بخش دیگر، یک تقویم کوچک را می‌توانید ببینید که در آن قسمت به‌صورت بصری تعداد روزهایی که برای رسیدن به هدف نیاز دارید، به نمایش درمی‌آید.

سپس باید تاریخ شروع و پایان تمرین موردنظر را مشخص کنید. در داشبورد اپلیکیشن Samsung Health اطلاعات مربوط به تمرین مذکور به نمایش درمی‌آید که با ضربه بر هر کدام روانه‌ی جزییات آن می‌شوید. اگر دستورالعمل‌های نوشتاری را نمی‌پسندید، با کلیک بر گزینه‌ی دانلود، یک GIF از تمرین موردنظر به نمایش درمی‌آید. در نهایت هم باید بگوییم که امکان ترکیب این تمرین‌ها هم وجود دارد. مثلا برای دستیابی به هدف‌های مختلف می‌توانید آن‌ها را به‌صورت ترکیبی انجام دهید.

هدف‌گذاری برای کارهای ساده

هدف‌گذاری

حتی اگر به دنبال لاغر شدن یا مثلا شرکت در دوی ماراتن نیستید، می‌توانید برای فعالیت‌های ساده، خوردن و خوابیدن هم هدف‌گذاری کنید. برای این کار کافی است در بالای داشبورد بر یکی از سه دایره‌ی مربوط به این هدف‌گذاری‌ها ضربه بزنید. آیکون سبز رنگ برای فعالیت، آیکون قاشق و چنگال آبی رنگ برای تغذیه‌ی سالم‌تر و آیکون هلال ماه برای استراحت کافی است.

با کلیک بر آن‌ها، روانه‌ی بخش تخصصی مربوط به این موارد می‌شوید که در این بخش انواع و اقسام اطلاعات به نمایش درمی‌آید. به‌عنوان مثال در بخش تغذیه میزان چربی و پروتئینی که امروز لازم دارید به نمایش درمی‌آید، در بخش خواب می‌توانید آمار استراحت خود را مشاهده کنید و در بخش فعالیت هم میزان کالری‌های سوزانده شده و فعالیت‌های انجام‌شده نشان داده می‌شود. در نهایت هم برای مشاهده یا تغییر هدف‌های مربوط به این بخش باید بر آیکون سه نقطه عمودی در گوشه‌ی راست بالای آن بخش ضربه بزنید و گزینه‌ی View goal details را انتخاب کنید.

نظارت بر تغذیه

نظارت بر تغذیه

اپلیکیشن Samsung Health به کاربران خود اجازه می‌دهد تغذیه‌ی خود را زیر نظر بگیرند و در این حین توصیه‌هایی هم برای تغذیه‌ی سالم‌تر به کاربران ارائه می‌دهد. برای افزودن غذا، ابتدا باید به این بخش مراجعه کنید و سپس وعده‌ی غذایی مربوط را مشخص کنید. بعد از این کار، می‌توانید نام غذای مذکور را وارد اپلیکیشن کنید. بعد از یک بار وارد کردن، اگر دوباره می‌خواهید همان غذا را بخورید، دیگر لازم نیست این فرایند را تکرار کنید و از بخش My Food می‌توانید آن را دوباره انتخاب کنید.

ارتباط با دیگر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها

ارتباط با دیگر اپلیکیشن‌ها

خوشبختانه اپلیکیشن Samsung Health با تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های دیگر سازگار است که روزبه‌روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. برای مشاهده‌ی این اپلیکیشن‌ها، در سمت راست بالای داشبورد بر آیکون سه نقطه عمودی ضربه بزنید و گزینه Partner Apps را انتخاب کنید. بعد از این کار، فهرستی از تمام این اپلیکیشن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف به نمایش درمی‌آید. برای دانلود هم کافی است بر نام آن‌ها ضربه بزنید تا روانه‌ی صفحه آن اپلیکیشن در پلی استور گوگل شوید. در همین زمینه باید بگوییم که نسخه‌ی iOS این اپلیکیشن از چنین امکاناتی بهره نمی‌برد. بعد از این کار، می‌توانید بسیاری از این اپلیکیشن‌ها را به داشبورد اپلیکیشن Samsung Health اضافه کنید.

اگر دقت کرده باشید، در فهرست اپلیکیشن‌های سازگار نام موارد معروفی مانند Fitbit، Strava و تعدادی از دیگر اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. اما از طریق یک روش دیگر می‌توان از داده‌های این سرویس‌ها بهره برد. برای این کار بر همان آیکون سه نقطه عمودی ضربه بزنید و بعد از انتخاب Setting، روانه‌ی بخش Connected Services شوید. در این قسمت می‌توانید نام سرویس‌های معروفی مانند Fitbit، Jawbone، Runkeeper و Strava را مشاهده کنید. با کلیک بر آن‌ها، می‌توانید از بخشی از اطلاعات این سرویس‌ها بهره ببرید.

در همین زمینه باید به وسایل جانبی سازگار با این اپلیکیشن هم اشاره کنیم که برای مشاهده‌ی این فهرست باید بعد از ضربه بر آیکون سه نقطه عمودی، بر گزینه‌ی Accessories ضربه بزنید. اگر قصد خرید انواع و اقسام لوازم جانبی مربوط به سلامتی یا تندرستی دارید، بهتر است اول به این فهرست نگاهی بیندازید تا لوازم جانبی سازگار با این اپلیکیشن را خریداری کنید.

سخن آخر

اپلیکیشن Samsung Health

اپلیکیشن Samsung Health در نگاه اول مانند دیگر اپلیکیشن‌های مربوط به سلامتی و تندرستی به نظر می‌رسد اما بعد از کمی بررسی، می‌توانیم متوجه امکانات گسترده‌ی آن شویم. به‌عنوان مثال این اپلیکیشن نه‌تنها از انواع و اقسام سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند، بلکه سازگاری خوبی هم با تعداد زیادی از لوازم جانبی دارد. این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های تمام سامسونگ قرار داده شده است ولی به دلیل عرضه‌ی نسخه اندروید و iOS آن، کاربران پلتفرم‌های مختلف می‌توانند از این اپلیکیشن بهره ببرند. در نهایت باید بگوییم اگر به دنبال یک اپلیکیشن همه‌فن حریف در زمینه‌ی سلامتی و تندرستی هستید، اپلیکیشن Samsung Health یک انتخاب ایدئال محسوب می‌شود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه