اپل با هدف تصاحب بازار با سیسکو همکاری می‌کند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی که پای تجارت و اعتبار بیشتر به میان می‌آید، دشمنی‌های دیرینه کنار گذاشته می‌شود و پای مذاکرات باز می‌شود.

اپل و سیسکو برای ارایه‌ی شبکه‌ی سریع‌تر به دستگاه‌های مجهز به iOS با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند.

شرکت سیسکو در گذشته با اپل میانه‌ی خوبی نداشت و از اپل برای نقض قانون کپی‌رایت و استفاده از نام تجاری “آیفون” شکایت کرده بود. سیسکو در سال ۲۰۰۰ میلادی این نام تجاری را با خرید یک شرکت تصاحب کرد. این شرکت در زمینه‌ی دسترسی به اینترنت از طریق دستگاه‌هایی غیر از کامپیوترهای شخصی فعالیت می‌کرد. اما اپل با سیسکو وارد مذاکره شد تا از همان نام برای گوشی جدیداش استفاده کند.

اما در این عصر، این دو شرکت که در گذشته رقیب یکدیگر بودند، به یکدیگر دست همکاری داده‌اند. آیفون محصول ثابت‌شده‌ی اپل است و محبوب‌ترین مدل گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود. سیسکو هم که این موضوع را به روشنی می‌بیند، عداوت را کنار گذاشته و با اپل وارد شراکت شده است. هدف از این شراکت این است که کارمندان شرکت‌ها ترجیح دهند از آیفون‌ها و آیپدها به عنوان دستگاه‌های موبایل استفاده کنند؛ این موضوع می‌تواند به ویژه در زمینه‌ی تبلت به اپل کمک کند. اما چرا باید کارکنان شرکت‌ها آیپد و آیفون را ترجیح دهند؟ اغلب شرکت‌ها از تکنولوژی‌های سیسکو برای ارتباطات شبکه‌ای استفاده می‌کنند. از همین رو براساس مفاد این قرارداد، آیفون‌ها و آیپدها در شرکت‌هایی که از تکنولوژی سیسکو استفاده می‌کنند، سرعت شبکه‌ی بیشتری خواهند داشت.

شراکت اپل با سیسکو ظاهرا در راستای تلاش‌های بازرگانی این شرکت صورت گرفته است. این نشان می‌دهد که سیاست مدیریت تیم کوک با استیو جابز تفاوت دارد. تیم کوک تمایل بیشتری به شراکت‌های کسل‌کننده، اما سودمند دارد و رویکرد مدیریت‌اش دیپلماتیک‌تر است.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه