اپل یک گام به ساخت مودم اختصاصی نزدیک‌تر شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل

بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استخدام نیروهای متخصص در زمینه‌ی طراحی و ساخت مودم‌های اختصاصی، اپل با منصوب کردن یک فرد جدید برای این پروژه، بار دیگر نشان داد که می‌خواهد هرچه زودتر مودم‌های موردنظر خود را بسازد.

به گفته‌ی دو فرد آگاه به این پروژه، «جانی سروجی» (Johny Srouji) از آغاز ماه گذشته جایگزین «روبن کابالرو» (Ruben Caballero) به‌عنوان رییس بخش طراحی و توسعه مودم اختصاصی شده است. «سروجی» که معاون ارشد بخش سخت‌افزار اپل است، مستقیما به مدیرعامل یعنی تیم کوک گزارش می‌دهد. اما «کابالرو» یک مدیر رده‌پایین‌تر محسوب می‌شد که شغل اصلی‌اش معاون بخش گروه مهندسی طراحی سیستم‌های بی‌سیم است.

از سال ۲۰۲۱، اپل‌ احتمالا می‌تواند از مودم‌های اختصاصی خود بهره ببرد.

به طور خلاصه، اگرچه زمان‌بندی مربوط به عرضه نخستین مودم اختصاصی اپل مشخص نیست، ولی این شرکت با این کارها نشان داده که در این زمینه کاملا مصمم است. بعد از سال‌ها همکاری با کوالکام، این دو شرکت وارد یک درگیری حقوقی گسترده شده‌اند و اپل تصمیم گرفت برای تامین مودم‌های خود، به همکاری با اینتل روی بیاورد.

گفته می‌شود آیفون‌های ۲۰۲۰ که از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند، مجهز به مودم‌های ۵G اینتل خواهند بود؛ البته در این میان احتمال همکاری سامسونگ و مدیاتک برای تامین مودم‌های آیفون هم وجود دارد. اما از سال ۲۰۲۱، اپل احتمالا می‌تواند از مودم‌های اختصاصی خود بهره ببرد. در کوتاه مدت، چنین اقدام جسورانه‌ای مستلزم سرمایه‌گذاری صدها میلیون‌ها دلاری است اما اگر اپل در این زمینه موفق شود، در نهایت می‌تواند میلیاردها دلار در زمینه‌ی تامین مودم‌های گجت‌های خود صرفه‌جویی کند.

یک مزیت بالقوه دیگر این پروژه این است که اپل می‌تواند این مودم‌ها را با تراشه‌های قدرتمند سری A خود ترکیب کند تا در نهایت موفق به توسعه یه چیپ همه‌فن‌حریف و بهینه در مصرف انرژی شود. اما این موضوع هنوز یک چشم‌انداز بسیار دور و فرضی محسوب می‌شود.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه