اپل سال گذشته ۱۲ نفر را به خاطر انتشار اطلاعات دستگیر کرده بود

۲۵ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خبرگزاری بلومبرگ توانسته است به اسنادی محرمانه از شرکت اپل دست پیدا کند؛ اسنادی که اتفاقاً درباره‌ی درز اطلاعات اپل به بیرون هستند. اپل همیشه اصرار زیادی به محرمانه نگه داشتن اطلاعات شرکت و محصولات خود داشته است و این شرکت، از وضعیت فعلی که تمام اطلاعات آن توسط کارمندان به بیرون منتشر می‌شوند، راضی نیست.

بر اساس اسناد کشف شده، اپل در سال گذشته ۲۹ نفر که اطلاعات این شرکت را به خبرگزاری‌ها ارایه داده‌اند، شناسایی کرده است. این افراد را کارمندان خود اپل، کارمندان قراردادی و شرکت‌های تأمین کننده تشکیل داده‌اند. از بین این ۲۹ نفر که شناسایی شده بودند، ۱۲ نفر به مراجع قضایی تحویل داده شده و دستگیر شده‌اند.

بلومبرگ می‌گوید که برخی از افراد فقط کار خود را در اپل از دست نداده‌اند، بلکه برای مدتی به حبس محکوم و مجبور به پرداخت جریمه‌های بسیار سنگین شده‌اند. جرم این افراد دزدی اسرار تجاری عنوان شده است.
اپل در وبلاگ داخلی شرکت به کارمندان خود هشدار داده است که زیاد با خبرنگاران گرم نگیرند: «شاید خوشحال شوید که آن‌ها به سراغ شما آمده‌اند، ولی به خاطر داشته باشید که آن‌ها بازی‌تان می‌دهند. موفقیت این افراد وابسته به اطلاعاتی است که از اپل به دست می‌آورند و به صورت عمومی منتشر می‌کنند.»

اپل اضافه کرده است که اگر کارمندان اپل اطلاعاتی ارایه دهند، امکان دارد «همه چیز خود را از دست دهند.»

منبع: Engadget

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. shahabmp

    اینا همش بازیه، این شرکتا خودشون اطلاعاتی از محصولاتشون به بیرون درز میدن از طریق بعضی اشخاس تا به بازار شایعات دامن بزنن و بازار قبل از عرضه به ملتهب ترین حالت خودش برسونن و اینطوری در زمان عرضه مورد استقبال بزرگتری قرار بگیرن! اسناد قضایی آمریکا که مثلایران محرمانه نیست خبرنگارا بهش دسترسی دارن و برای به دست آوردن این اطلاعات نیاز نیست به منابع داخلی اپل متصل بشید.اگه همچین چیزی بود همون موقع دستگیری و دادگاهشون رسانه ای میشد!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه