اپل صدمات ناشی از خیس شدن آیفون را قبول نمی‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل سری جدید گوشی‌های‌اش را در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم کرده است و توانسته برای آن‌ها، گواهی درجه‌ی IP67 بگیرد؛ طوری که طبق این گواهی، شما می‌توانید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را به مدت نیم ساعت تا یک متر وارد آب کنید. با این حال، این طور که به نظر می‌رسد،‌ اگر می‌خواهید گوشی‌تان آسیب نبیند، بهتر است اصلا آیفون ۷ را خیس نکنید.

اپل نگفته که آیفون ۷ “ضد آب” است،

در توضیحات گارانتی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلای آمده است که “مقاومت در برابر پاشیده شدن آب، خیس شدن و گرد و غبار همیشگی نیستند و با استفاده‌ی معمولی از گوشی، میزان مقاومت کاهش می‌یابد”؛ یعنی به مرور زمان و با استفاده از گوشی، مقاومت آن در مقابل آب و مایعات از بین می‌برد. در همین توضیحات گارانتی آمده است که صدمات وارد شده به قطعات گوشی به دلیل خیس شدن، شامل گارانتی نمی‌شوند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که اپل از لغات خاصی برای معرفی قابلیت‌های آیفون ۷ استفاده کرده است. این شرکت، نگفته که آیفون ۷ “ضد آب” است، بلکه اپل گفته است که این گوشی در برابر آب، “مقاوم” است. اپل در زمان عرضه‌ی اپل واچ گفته بود که این ساعت هوشمند در مقابل پاشیدن آب مقاوم است و برای مثال می‌تواند آن را در باران، به هنگام ورزش یا زمان شستن دست، استفاده کنید. ولی اپل توصیه کرده بود که ساعت هوشمندش را بهتر است که زیر آب نبرید.

حرف آخر: اگر برنامه داشتید تا آیفون ۷ را با خود به حمام یا زیر دوش ببرید، بهتر است قیدش را بزنید، چون اگر بلایی سر گوشی بیاید، حتی سراغ اپل هم نمی‌توانید بروید.

منبع: Phone Arena

‌‌‌‌‌Birthday_Footer

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar milad

    همین الان زده زیرش :))))))

  2. Avatar KouroshK

    اگر همین حرف رو htc میزد،میگفتن htc باز هم به مشتریانش دروغ گفت!
    اپل کلی تبلیغات برای ضد اب بودن گوشیش انجام داده حالا میگه اگه بر اثر اب خوردگی دچار مشکل شد،به ما ربطی نداره!!!
    اپل هنوز خیلی کار داره که بتونه به تکنولوژی ضد اب بودن گوشی های سونی حتی نزدیک بشه.
    “در ضمن سونی علاوه بر اینکه گوشیاش ضد آبه،اگر دچار مشکل بشه بر اثر اب خوردگی،شامل گارانتی میشه”

  3. Avatar امیر

    اپل این همه روی قابلیت ضد آب بودن ایفون ۷ مانور داد همش تبلیغاتی بود، هنوز نمیتونه یه گوشی ضد آب بزنه ، حداقل این قابلیت ضد آب بودن دروغی به یه دردی خورد که از حالا هر کس ایفون ۷ ش خراب بشه اپل میخواد بگه به یه نحوی آب خورده و گارانتی قبول نمیکنه .
    این جمله دیگه خیلی جالبه (برای مثال می‌تواند آن را در باران، به هنگام ورزش یا زمان شستن دست، استفاده کنید) ما از زمانی که گوشی هوشمند (که ضد آب هم نبود ) داشتیم همه این کارا میکردیم و مشکلی واسه گوشی پیش نمیومد.

    1. Avatar سینا

      گوشی شما احتمالا پهلوان نوکیا ۰۰۱۱ بوده

  4. Avatar سام

    خوب راست میگه دیگه این وسیله که جزو وسایل غواصی نیست که

    اپل گفته ضد آب برای خیس شدن آن هم نرمال نه برای اقیانوس رفتن که

    طرف میگه فلان شیشه خودرو ضد گلوله است نکه با RPG بزنیش

    استفاده در حد نرمال مثلا سامسونگ میگه ضد ضربه است نکه بترکه خخخخهههههه

  5. Avatar سجاد

    خب هرچیزی تعریف خودشو داره و سایر شرکت ها هم از همین لغات استفاده میکنند و جالبه که اپل بر خلاف سونی و سامسونگ گوشی رو در حال غواصی تبلیغ نمیکنه بعد بگه ضد آب نیست و مقاوم در برابر آبه!
    اپل توی کنفرانس گفت مقاوم در برابر آب و توی تصاویر هم افتاد ناگهانی توی آب و حرکت زیر بارون رو نشون داد ، چیزی که برای اپل واچ سری ۱ هم گفته بود و اگه قرار باشه اونو از این نظر تضمین کنه میشه مثل اپل واچ سری ۲ که گفت مقاوم در برابر شنا ! و یه ویدیو تست نشون داد که گفت ۲۴ ساعته به مدت چند هفته تست شده در حال حرکت توی آب پس شما با خیال راحت باهاش شنا کنید اونم ضد آب تا عمق ۵۰ متری
    حالا اگه نویسنده این مطلب میخواد برای اپل حرف در بیاره و بگه مشتری رو گمراه میکنه من به شخصه قبول نمیکنم
    اپل شرکتیه که شفاف با مشتریش برخورد میکنه و اوج اینم میشه توی همین رنگ جت بلک دید که توی پاورقی صفحه سایت نوشته این محصول به اندازه سایر محصولات مقاومه ولی ممکنه به دلیل درخشش زیاد خش های میکرو را نشون بده در حالی که میتونست نگه و بعدا اگه کسی گفت چرا خش افتاده راحت میگفت آقا این جنسش براقه دیگه من که نباید بگم خش نشون میده خودتون باید بفهمید!
    تا حالا کدوم کمپانی گفته گوشیش خش رو نشون میده ؟ همه میگن زد خش و ضد لک ولی در عمل به راحتی لک میفته و با ضربه خش های ریز افتاده که کاملا مشخص بوده

  6. Avatar احمد

    مشتری مداری یعنی انکه در اثر آیش گرفتن گوشی هم صدمه جانی ببینی هم ماشین یا خونت بره رو هوا

  7. Avatar امیر

    اینم از مشتری مداری اپل!اگه موبایلتون خیس شد و خراب شد به ما ربطی نداره!گواهی نامه رو گرفتیم ولی نگفتیم که ضد آبه!!!

  8. Avatar امیر

    اپل این همه روی قابلیت ضد آب بودن ایفون ۷ مانور داد همش تبلیغاتی و الکی بود، هنوز نمیتونه یه گوشی ضد آب بزنه ، حداقل این قابلیت ضد آب بودن دروغی به یه دردی خورد که از حالا هر کس ایفون ۷ ش خراب بشه اپل میخواد بگه به یه نحوی آب خورده و گارانتی قبول نمیکنه .
    (برای مثال می‌تواند آن را در باران، به هنگام ورزش یا زمان شستن دست، استفاده کنید) این جمله دیگه خیلی جالبه ما از زمانی که گوشی هوشمند (که ضد آب هم نبود ) داشتیم همه این کارا میکردیم و مشکلی واسه گوشی پیش نمیومد.

  9. Avatar مانی

    هههههههه
    کجاند اونایی که به سونی خرده میگرفتند. در ضمن سونی این صدمات را قبول داره و تعویض میکنه.. در ضمن درجه ضدآبی سونی بالاتر نیز هست…
    باریکلا به سونی و اهمیت به مشتری و تعهدش…

    1. Avatar امیر

      دقیقا،اپل فقط روی نداشته هاش مانور میده

  10. Avatar علی

    دو لغت دارم
    water resistant
    و
    waterproof
    معنیشون خیلی با هم فرق داره
    آیفون ۷ در واقع water resistant هست.یعنی اگه اب ریخت روش نگران خراب شدنش نیستین مثل اکثر ساعت ها.نه این که باهاش برین استخر
    دیوایسی که waterproof باشه میشه باهاش رفت استخر

    1. Avatar نیما

      لطفا تعریف استاندارد ip67 که اپل چسبونده به ایفون ۷ را ببین بعد بگو water proof باید باشه یا نه.

  11. Avatar سپهر

    با این حال همه میخرنش …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه