اپل به پرداخت جریمه‌ی ۲۳۴ میلیون دلاری به دانشگاه ویسکانسین محکوم شد

۲۶ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پرچم فروشگاه اپل

براساس حکمی که یک دادگاه آمریکایی صادر کرده، اپل باید مبلغ ۲۳۴ میلیون دلار برای جبران خسارت به دانشگاه ویسکانسین بپردازد.

ماجرای شکایت این دانشگاه به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد که از اپل به خاطر استفاده‌ی بدون مجوز از حق ثبت شکایت کرده بود.

چند روز گذشته خبری منتشر شده بود حاکی از این که اپل از پتنتی (سند ثبت اختراع) متعلق به دانشگاه «ویسکانسین» (Wisconsin) بدون مجوز قانونی استفاده کرده بود. پتنت مورد نظر به تراشه‌های A7 ،A8 و A8X مربوط می‌شود و با عرضه‌ی آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس، شامل تراشه‌ی A9 هم می‌شود.

قاضی در آن زمان به نفع دانشگاه رای صادر و اپل را به پرداخت ۸۶۲ میلیون دلار برای جبران خسارت محکوم کرد. اما به نظر می‌رسد شرکت سازنده‌ی آیفون مجبور نخواهد بود آن مقدار را بپردازد. براساس گزارشی از رویترز، دادگاه به جای آن به اپل دستور داده که ۲۳۴ میلیون دلار برای جبران خسارت به دانشگاه ویسکانسین بپردازد.

این مبلغ بسیار کمتر از آن مقداری است که دانشگاه درخواست کرده بود، اما با این وجود هنوز هم مبلغ هنگفتی است. هرچند، با وجود اینکه مبلغ جریمه به کمی بیش از یک چهارم مبلغ قبلی تقلیل پیدا کرده، اپل همچنان از دادگاه درخواست پژوهش خواهد کرد. بنابراین، احتمال دارد که در نهایت این شرکت کوپرتینویی مبلغ بسیار کمتری بپردازد، یا اینکه اگر خوش‌شانس باشد، هیچ پولی پرداخت نکند.

ماجرای شکایت این دانشگاه به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد که از اپل به خاطر استفاده‌ی بدون مجوز از حق ثبت‌اش شکایت کرده بود. در این شکواییه عنوان شده بود که این شرکت به طور غیرقانونی از حق ثبتی برای تراشه‌های A8 ،A7 و A8X استفاده کرده بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Reuters

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. #Afshyns

    دیگه از اپل بعید بود…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه