اپل می‌گوید در حال حاضر آیفون XR پرفروش‌ترین آیفون است

۸ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

Grek Joswiak، معاون ارشد بخش بازاریابی محصول در اپل، به تازگی در یک مصاحبه به وبسایت CNET تایید کرده که آیفون XR از زمان عرضه تبدیل به پرفروش‌ترین آیفون اپل شده است. به نظر می‌رسد این اظهار نظر صریح بیشتر برای مقابله با جو منفی است که مدتی است گریبان اپل را گرفته و همه خبرها و شایعات خبر از این می‌دهند که فروش آیفون‌های جدید اپل، کمتر از انتظار این شرکت است. حتی در مقطعی شنیده شد که آیفون XR فروشی بسیار بدتر از آن چیزی که اپل تصور می‌کرد داشته اما حالا به نظر می‌رسد این موضوع کاملا هم صحیح نیست.

این اولین صحبت رسمی از طرف اپل است که فروش آیفون‌های جدید چطور بوده است. امسال، آیفون‌های اپل گران‌تر از هر سال دیگری است. حتی مدل پایه آیفون XR که ۷۵۰ دلار قیمت دارد، از تمام مدل‌های پایه آیفون‌های پیش از خود گران‌تر است! یکی از دلایلی که شنیده می‌شود فروش آیفون‌های جدید کمتر از انتظار اپل است، همین قیمت بالای این گوشی‌ها است.

اگرچه آیفون XR در حال حاضر پرفروش‌ترین آیفون جدید است اما مشکل این‌جا است که اپل دیگر اعلام نمی‌کند که چه تعداد آیفون می‌فروشد. بدون اطلاعات دقیق، نمی‌توان گفت فروش محصولی مثل آیفون XR واقعا موفقیت آمیز بوده یا با وجود فروش ضعیف‌تر از انتظار، توانسته همزمان بیشتر از دو آیفون XS و XS مکس فروش داشته باشد.

با این تفاسیر، گمانه زنی‌های زیادی درباره آیفون‌های کنونی و حتی آیفون‌های آینده اپل زده می‌شود اما بگذارید بگوییم جای نگرانی نیست و حتی خود اپل هم نگرانی از بابت فروش کم محصولات خود در حال حاضر ندارد. اگر یادتان باشد، سال گذشته نیز در اوایل عرضه آیفون X، مدام خبرهایی منتشر می‌شد که این محصول در حال شکست خوردن است و فروش مناسبی ندارد. در نهایت پس از یکسال، این گوشی نه تنها فروش عالی را تجربه کرد بلکه به سبب بالاتر بودن قیمت آن نسبت به آیفون‌های قبلی، سود بیشتری را هم به جیب اپل واریز کرد تا جایی که اپل تبدیل شد به اولین شرکت یک تریلیون دلاری آمریکا.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آیفون‌های جدید در حال حاضر فروش خوبی ندارند اما می‌توان گفت در آینده این آمار و ارقام تغییر خواهد کرد و تا سال دیگر و عرضه آیفون جدید، باید صبر کنیم ببینیم فروش آیفون‌های ۲۰۱۸ تا چه میزان خوب یا بد خواهند بود.

نکته بد در این شرایط اینجاست که دیگر اپل اعلام نمی‌کند چقدر آیفون یا چه تعداد از هر کدام از محصولات خود می‌فروشد. این یعنی حتی اگر این شرکت در گزارش مالی بعدی خود رکورد بزند و سود آوری زیادی داشته باشد، باز هم نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که چه تعداد آیفون XS یا آیفون XR فروخته است. این یعنی در پایان، قضاوت اینکه فروش آیفون‌های جدید چقدر خوب یا چقدر بد است، واقعا سخت بوده و اطلاعاتی هم که تاکنون منتشر شده، نه به فروش بلکه به میزان سفارش‌های اپل به شرکت‌های سازنده مثل Foxconn اشاره دارد. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل امسال هم فروش خوبی در زمینه آیفون خواهد داشت؟

منبع: TheVerge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه