اپل نسل جدید کامپیوترهای iMac را معرفی کرد

۲۲ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ساعاتی پیش، شرکت اپل از نسل جدید کامپیوترهای رومیزی iMac پرده‌برداری کرد. آی‌مک‌های جدید هم در دو مدل ۲۱٫۵ و ۲۷ اینچی معرفی شده‌اند.

آی‌مک‌های ۲۱٫۵ اینچی در سه مدل معرفی شده‌اند. دو مدل ارزان‌تر، از پردازنده‌های Intel Core i5، با فرکانس‌های پایه‌ی ۱٫۶ و ۲٫۸ گیگاهرتزی و نمایشگرهای IPS با رزولوشن Full HD 1080p استفاده می‌کنند. در گران‌ترین مدل، پردازنده‌ی Intel Core i5 با فرکانس پایه‌ی ۳٫۱ گیگاهرتز و نمایشگری ۴K با رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۳۰۴ پیکسل قرار داده شده است. این مدل، برخلاف دو مدل ارزان‌تر که از پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD Graphics 6000 استفاده می‌کنند، به مدل Intel Iris Pro Graphics 6200 مجهز شده است.

هر سه مدل دارای ۸ گیگابایت رم LPDDR3 و یک ترابایت هارددیسک با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه هستند.

قیمت این سه مدل به ترتیب ۱۰۹۹، ۱۲۹۹ و ۱۴۹۹ دلار است.

برای مدل‌های ۲۷ اینچی، اپل رزولوشن Quad HD را حذف کرده و همگی مدل‌های ۲۷ اینچی جدید، از نمایشگرهایی با دقت ۵K که توسط شرکت LG ساخته شده‌اند، استفاده می‌کنند.

ارزان‌ترین مدل آی‌مک جدید از پردازنده‌ی Intel Core i5 با فرکانس پایه‌ی ۳٫۲ گیگاهرتز و گران‌ترین مدل از پردازنده‌ای با فرکانس پایه‌ی ۳٫۳ گیگاهرتز استفاده می‌کند. تمامی مدل‌ها ۸ گیگابایت رم LPDDR3 دارند ولی از نظر حافظه‌ی داخلی، این سه مدل به ترتیب یک ترابایت هارددیسک با سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه، یک ترابایت حافظه‌ی Fusion Drive و دو ترابایت حافظه‌ی Fusion Drive دارند.

به علاوه این سه مدل از کارت‌های گرافیکی AMD Radeon مدل‌های R9 M390 ،R9 M380 و R9 M395 با دو گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR5 استفاده ‌می‌کنند.

قیمت آی‌مک‌های ۲۷ اینچی به ترتیب ۱۷۹۹، ۱۹۹۹ و ۲۲۹۹ دلار است.

منبع: Apple

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه