اپل گزارش‌های جدید مالی خود را منتشر کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل

به تازگی گزارش‌های جدید از میزان فروش، درآمد و سود اپل منتشر شده است. در این گزارش به فروش ۴۶.۷ میلیون آیفون در ۳ ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ (Q4) اشاره شده است. در ادامه با بخشی از گزارش مالی شرکت اپل همراه باشید.

وال‌استریت پیش‌بینی کرده بود که آیفون در این بازه‌ی زمانی ۴۶ میلیون آیفون می‌فروشد. حال با توجه به میزان فروش ۴۶.۷ میلیون دستگاه آیفون، انتظار می‌رود تنها از فروش آیفون، ۲۸.۸۵ میلیارد دلار نصیب اپل شده باشد. سال گذشته، اپل ۴۵.۵ میلیون دستگاه آیفون فروخت و  ۲۸.۱۶ میلیارد دلار به دست آورد.

در ادامه‌ی گزارش، اطلاعات دیگری هم به چشم می‌خورد؛ در بازه‌ی زمانی موردنظر، اپل توانسته از سهم فروش ۹.۲۷ میلیون آیپد پارسال به ۱۰.۳ میلیون دستگاه برسد. این رشد نسبتا بالایی برای محصول اپل ارزیابی می‌شود، چراکه به لطف فروش بیشتر تبلت اپل، سهم فروش این شرکت ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و ۴.۳۸ میلیارد دلار به دست آورده باشد. هم‌چنین اپل توانسته از طریق سرویس‌های آیتیونز، اپل‌پی (Apple Pay) و اپ‌استور حدود ۸.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند. ناگفته نماند که اپل در چین هم توانسته رشد فروش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته تجربه کند و ۹.۸ میلیون درآمد از این منطقه داشته باشد.

در مجموع، حاشیه‌ی سود شرکت اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری به ۱۰.۷ میلیارد رسیده است. کارشناسان می‌گویند که اپل توانسته در این بازه‌ی زمانی رشد ۱۲ درصدی را تجربه کند و به فروش کلی ۵۲.۶ میلیارد دلاری دست یافته باشد. این درحالی است که سال گذشته، اپل در همین بازه‌ی زمانی ۴۶.۹ میلیارد دلار فروش داشته است.

همانطور که می‌دانید، عرضه‌ی آیفون X شروع شده است، آیفونی که جزو گران‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار به حساب می‌آید. به نظر شما با عرضه آیفون X به بازار، آیا میزان فروش، درآمد و سود شرکت اپل بیشتر می‌شود یا نه؟

منبع: PhoneArena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar saber

    با توجه به داشتن مشتریهای دائمی و بوجو آوردن حس خاص بودن در مشتری از لحاظ سیاست گذاری
    همیشه اپل مشتریهای خودش را دارد البته نمیشه منکر این شد که اپل همیشه اپل است و بانیان
    آن ، خود صاحب فن آوری و بوجود آورنده و مخترع هستند .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه