اگه قراره این هفته فقط یه چیز بخرید، دمنوش ساز بخرید!

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

روزهای سرد زمستان چیزی که بیشتر از همه می‌چسبد و بدن ما را گرم می‌کند یک دمنوش است. دمنوش گیاهی که عطر و طعم متفاوتی با چای همیشگی داشته باشد. دمنوش به، بابونه، به لیمو، نعنا، زنجبیل ویا هر گیاه و ترکیبی که شما دوست داشته باشید. به علاوه بازار دمنوش‌های لاغری و چاقی هم این روزها داغ است، گیاهانی که با کنترل اشتها می‌توانند موثر باشند. اما برای تهیه دمنوش ما به یک لیوان دمنوش ساز احتیاج داریم و “دمنوش ساز چیله” پیشنهاد ما به شماست. در ادامه نظر همکارانمان که ازین دمنوش ساز استفاده کرده‌اند را پرسیده‌ایم.

 

وحید

برای یکی مثل من که نوشیدنی‌های داغ بخش مهمی از زندگی روزمره‌اش را تشکیل می‌دهد، هر وسیله‌ای که یک نوشیدنی دلچسب را عمل بیاورد می‌تواند جذاب باشد. از یک اسپرسوساز چدنی بگیر تا سماور ذغالی مادربزرگ. دم کردن گیاهان معطر و دارویی و نوشیدن دم‌نوش داغ شاید قدمتی به اندازه‌ی چندین قرن داشته باشد. دمنوش‌ها نباید در معرض شعله و حرارت مستقیم باشند وگرنه به قول قدیمی‌ها «جوشیده» می‌شوند و عطر و طعم دلچسب خود را از دست می‌دهند. برای بهتر دم کشیدن یک دمنوش، باید از حرارت بخار آب و به عبارتی حرارت غیر مستقیم استفاده کرد و بهترین حالت هنگامی اتفاق می‌افتند که این بخار و حرارت از همان آب داغی که برای ساختن دمنوش آماده کرده‌ایم استفاده شود.

دمنوش‌سازهای قدیمی ظرف‌های چینی لیوان مانندی بودند که محفظه‌ای جداگانه برای قرار گرفتن گیاه‌ها داشتند. اما حالا با پیشرفت فناوری، این ابزارهای قدیمی‌ هم به‌روز شده‌اند. دمنوش ساز سیله شکل جدیدی از همین دمنوش‌سازهاست که با اتلاف کمتر حرارت می‌تواند نتیجه‌ای دوست‌داشتنی‌تر و دلچسب‌تری به ما بدهد. فیلتر این دمنوش‌ساز مانند فیلتر قوری‌های جدید فلزیه بدنه‌ی پلاستیکی این محصول هم از آن در برابر ضربات احتمالی محافظت می‌کند.

 

نسیم

مدت‌هاست که با کافئین و طعم مصنوعی چای‌های خارجی قهر کردم و خودم را به دست اسرار گیاهان دارویی سپرده‌ام و البته از تاثیر فوق العاده و جادویی دمنوش‌ها لذت می‌برم. ولی از همان زمان که شروع به خوردن دمنوش کردم با یه مشکل جدی روبرو شدم قیمت دمنوش‌های کیسه‌ای بسیار زیاد بود و برای من به صرفه نبود، همچنین اطمینان کافی به اصالت گیاهان خورد شده داخل کیسه نداشتم. به همین خاطر به فکر تهیه یک دمنوش‌ساز افتادم تا بتوانم از گیاهانی که خودم از کوه و دشت چیده بودم یا از عطاری خریده بودم دمنوش‌های فوق‌العاده تهیه کنم. دمنوش‌ساز چیله کمک بزرگی برای انجام تمام برنامه‌ریزی‌هایی که برای سلامت داشتم بود.

این وسیله شبیه یک قمقمه است و گنجایش نسبتا زیادی دارد. داخل آن یک فیلتر فلزی قرار گرفته و طوری طراحی شده که به هیچ عنوان ذرات گیاه وارد دمنوش نخواهد شد همچنین قرار گیری گیاهان در ته ظرف کمک می‌کند تا حتی اگر بخواهم در حجم کم دمنوش تهیه کنم مشکلی پیش نیاید. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این دمنوش‌ساز شکل قمقه‌‌ای شکل و بندی است که به آن وصل شده و امکان استفاده از آن را برای من در سالن ورزش وهنگام دویدن فراهم کرده است. من خرید این محصول را به شما عزیزانی که اهل طبیعت و ورزش هستید پیشنهاد می‌کنم.

 

سمیرا

این چند روز تو شرکت همه‌ش صدای سرفه و عطسه از گوشه و کنار میومد. تقریبا بیشتر بچه‌ها تو این برف و سرمای یهویی سرما خوردن و خب چاره‌ای هم نیست، بقیه‌ام از قبلیا گرفتن. چند روز پیش یکی از همکارا سر صبح با یه دم‌نوش ساز رسید شرکت! یکی ازین سبک و جمع و جورا که تو کیفم جا میشه. از اول صبح تا ظهر کارش این بود که برای همه دمنوش آویشن و عسل درست کنه و فنجون فنجون بریزه تو ماگ بچه‌ها. بوی آویشن پیچیده بود و بعد چند روز سروصدای سرفه و عطسه، بالاخره یه نفس راحت کشیدن همه.

خوبی این دمنوش ساز اینه که بدنه‌ش شفافه و میشه رنگ دمنوش رو توش ببینید. با این دمنوش ساز می تونید چای سبز یا هر نوع چای دیگه هم درست کنید. اگه رژیم دارید یا مثل من عاشق دمنوشای رنگارنگین یا اگه صبحا وقت نمی‌کنید قبل رسیدن به سرکار لم بدین رو کاناپه و قهوه تون رو میل کنید؛ یکی از اینا بگیرین و بزارین تو کیفتون. خلاصه بگم ما همه تو فکر خرید یکی شبیه این دمنوش ساز جادوییم.

 

نادیا

هر بار که تابستون تموم میشه و فصل سرما میاد، به خودم می‌گم کاش من هم مثل خرس‌های قطبی به خواب زمستونی می‌رفتم و وقتی بیدار می‌شدم که اثری از سرما نمونده باشه. دیگه خودتون حدس بزنید که این روزهای برفی بی‌سابقه‎‌‌ی تهران رو با چه حالی گذروندم. یک جوراب پشمی، یک پتوی گرم و نرم، یک بخاری با شعله‌ای که تا آسمون‌ها می‌رسه، چیزهایی هستن که توی این هوا بیشترین میزان وابستگی رو بهشون دارم و به قول فرهاد «با اینا زمستونو سر می‌کنم». چه خوب میشه اگه همت کنم یه چای یا دمنوش دم کنم و دستم رو به لیوانش بچسبونم و به خودم بگم این هم می‌گذره. یه دمنوش خوشمزه‌ با عطر خوش، همیشه حال منو خوب می‌کنه. من برخلاف مامانم که همیشه روش‌های سنتی رو می‌پسنده و دمنوش رو توی قوری دم می‌کنه، از لیوان‌های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنم. خوب وقتی یک نفر نشسته و فکر کرده و برای راحتی ما همچین چیزی ساخته چرا استفاده نکنیم. «دمنوش ساز سیله کد ۱۵۳۳» یکی از این لیوان‌هاست که درپوش و یک بند هم داره که میتونیم به مچمان بندازیم. حتی می‌تونیم اونو با خودمون ببریم بیرون و در حالی که از دیدن سفیدی برف لذت می‌بریم، دمنوشمون رو بنوشیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه