ایلان ماسک ۱۰۰ میلیون دلار از سهام تسلا را خریداری کرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Elon Musk

شرکت «تسلا» (Tesla) اعلام کرد که « ایلان ماسک » (Elon Musk) مدیرعامل این شرکت، ۵۳۲ هزار سهم تسلا را به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

ایلان ماسک ۲۲ درصد از سهام کل شرکت تسلا را در اختیار دارد.

لازم به‌ذکر است که تسلا این سهام را با قیمت ۶٫۶۳ دلار به صورت تشویقی به ماسک واگذار کرده است. از آنجایی که قیمت هر سهم تسلا در بازار بورس ۱۹۲ دلار است، ماسک با این خرید، روی هر سهم ۱۸۵ دلار سود کرده است. ماسک بیش از ۵۰ میلیون دلار از این مقدار سهام را به صورت نقدی خریداری کرده است. لازم به ذکر است که سهام تشویقی برای بالا بردن روحیه‌ی کارمندان و افراد مختلف شرکت با قیمت پایین‌تر از بازار بورس به آن‌ها داده می‌شود.

چنین اتفاقی توسط شرکت‌های مختلف انجام می‌شود و بسیاری از شرکت‌های بزرگ سهام تشویقی به کارمندان خودشان می‌دهند. البته این حرکت هیچ وقت به صورت عمومی اعلام نمی‌شود، مگر اینکه شرکت‌ها قصد داشته باشند اعتماد مردم به خودشان را افزایش دهند. این اقدام تسلا از این نظر هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد اتومبیل Model 3 را در ماه مارس به نمایش در بیاورد.

ایلان ماسک با این اقدام نشان داد آنقدر به شرکت خودش اعتماد دارد که می‌تواند درصد بیشتری از سهام آن را خریداری کند و اطمینان دارد که این شرکت آینده‌ی بهتری در پیش خواهد داشت.

در حال حاضر ماسک با در اختیار داشتن ۲۹ میلیون سهام شرکت تسلا، ۲۲ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار دارد. البته او ۲٫۸۲ میلیون سهام تشویقی دیگر هم در بانک دارد که می‌تواند در آینده از آن استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه