گوگل می‌خواهد با پهپادهای خورشیدی، اینترنت ۵G بفرستد

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس گزارش گاردین، گوگل در حال حاضر مشغول کار روی پروژه‌ای برای ساخت و تست پهپادهای خورشیدی است که اینترنت پخش می‌کنند. طبق خبر گاردین، این پروژه‌ی گوگل SkyBender نام دارد و در آشیانه‌ی هواپیمای Virgin Galactic مراحل ساخت و توسعه‌اش پیش می‌رود. این آشیانه‌ی هواپیما در شهری به اسم Truth or Consequences در نیو مکزیکو قرار گرفته است.

ظاهرا گوگل نمی‌خواهد کسی از برنامه‌های‌اش برای ارسال اینترنت توسط پهپاد سر در بیاورد.

پروژه‌ی SkyBender گوگل، با استفاده از امواج میلی‌متری، می‌تواند با سرعت ۴۰ برابر بیشتر از ۴G LTE داده‌ها را جا به جا کند. امواج میلی‌متری سرعت بسیار بالایی دارند و قرار است برای شبکه‌های ۵G از این امواج استفاده شود. با این حال، این امواج محدود‌ه‌ی زیادی را نمی‌توانند تحت پوشش قرار دهند و به راحتی هم تحت تاثیر باران، مه یا برف قرار می‌گیرند.

پهپادی که گوگل در حال حاضر آن را تست می‌کند Centaur نام دارد و کاملا توسط انرژی خورشیدی تغذیه می‌شود. گوگل برای ساخت این پهپادها، در سال ۲۰۱۴ شرکتی به اسم Titan Aerospace را خریداری کرد. گاردین می‌گوید که گوگل روزی هزار دلار برای اجاره‌ی آشیانه‌ی Virgin Galactic پرداخت می‌کند و ۳۰۰ هزار دلار هم به شرکت Spaceport America برای ساخت سرور‌ها، گیرنده‌های امواج میلی‌متری یا دیگر تجهیزات‌اش پرداخت کرده است.

شرکت های دیگری هم مثل فیس‌بوک به دنبال راه اندازی اینترنت برای کشورهای مختلف هستند. گوگل پروژه‌ای به اسم Loon هم دارد که می‌خواهد توسط آن، با بالن به مناطق مختلف اینترنت بفرستد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه