اینتل از اولین پردازنده‌ی ده هسته‌ای دسکتاپ خود رونمایی کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت بین سرعت فرکانس در پردازنده‌های کامپیوتر چند وقتی است که به کنار گذاشته شده. شرکت‌ها جدیدا با تعداد هسته‌های پردازنده‌های‌شان با یک دیگر کل می‌اندازند. اینتل هم در نمایشگاه Computex امسال، از اولین پردازنده‌ی ده هسته‌ای دسکتاپ‌اش رونمایی کرده است.

اینتل پردازنده‌ی ده هسته‌ای دسکتاپ‌اش را ۱۷۲۳ دلار قیمت‌گذاری کرده.

اینتل در حال حاضر بیش از ۵ سال است که پردازنده‌های ده هسته‌ای را برای سرورها عرضه می‌کند. پردازنده‌ی جدید اینتل برای دسکتاپ، Core i7-6950X Extreme Edition نام گرفته است. این پردازنده ده هسته دارد که هر کدام در فرکانس ۳ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. می‌توان این فرکانس را در حالت توربو به ۳.۵ گیگاهرتز هم رساند. این پردازنده ۲۵ مگابایت حافظه‌ی کش دارد و از قابلیت Turbo Boost 3.0 اینتل هم بهره می‌برد.

اینتل ادعا کرده است که پردازنده‌ی جدیدش، دو برابر سریع‌تر از یک i7 6700k چهار هسته‌ای می‌تواند رندر سه‌بعدی انجام دهد و ۳۵ درصد هم از پردازنده‌ی نسل پنجمی i7-5960X قوی‌تر است. کار روی ویدیوهای ۴K هم با استفاده از این پردازنده‌ی ده هسته‌ای ۶۵ درصد سریع‌تر از پردازنده‌های یکسان چهارهسته‌ای خواهد بود.

Intel New CPUs

البته اگر این پردازنده جدید اینتل را می‌خواهید، بهتر است از همین حالا خودتان را برای قیمت نجومی‌اش آماده کنید. اینتل پردازنده‌ی ده هسته‌ای دسکتاپ‌اش را ۱۷۲۳ دلار قیمت‌گذاری کرده است.

اگر قیمت ۱۷۲۳ دلاری این پردازنده برای‌تان سنگین است، می‌توانید مدل هشت هسته‌ای یا شش هسته‌ای آن را بخرید که به ترتیب ۱۰۸۹ دلار و ۶۱۷ دلار قیمت دارد. لازم به گفتن این موضوع نیست، اما این همه‌ی این پردازنده‌ها آنلاک هستند و می‌توانید هر چقدر می‌خواهید اوورکلاک‌شان کنید. این پردازنده‌ها هم‌چنین از رم‌های DDR4-2400 هم پشتیبانی می‌کنند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه