برنامه اینتل برای ساخت مودم ۵G آیفون‌های جدید تغییر نمی‌کند

۱۷ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
مودم 5g اینتل

روز گذشته در وب‌سایت خبری CTech خبری مبنی بر تغییر تصمیم اپل برای استفاده از مودم ۵G در آیفون‌های جدید منتشر شد. پس از مدت کوتاهی روابط عمومی شرکت اینتل با انتشار بیانیه‌ای این ادعا را رد کرد و گفت برنامه‌ی این شرکت برای استفاده از مودم مورد توافق این شرکت و شرکت اپل که نام Sunny Peak برای آن انتخاب شده هیچ تغییری نکرده است. در واکنش به بیانیه‌ی اینتل، وب‌سایت خبری CTech به سرعت خبر قبلی خود را به‌روز رسانی و بخش اصلی خبر مبنی بر تصمیم اپل را از متن خبر حذف کرد.

پس از انتشار شایعات گوناگون در مورد قطع همکاری شرکت‌های اپل و اینتل، اخبار جدید از ادامه‌ی این همکاری حکایت دارند. اینتل اعلام کرده به ساخت پردازشگر و مودم برای کامپیوترها و دیوایس‌های همراه ساخت شرکت اپل ادامه خواهد داد.

پس از انتشار و به‌روز رسانی خبر، خبرنگار وب‌سایت Venture Beat از شرکت اینتل خواست تا در این مورد توضیح دهد. یکی از سخنگوهای این شرکت در پاسخ به این سوال توضیح داد برنامه‌ی همکاری ما با مشتری اصلی مودم ۵G اینتل برای بازه‌ی زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ هیچ تغییری نخواهد کرد و این شرکت به تمام تعهدات خود در مورد برنامه‌ها و پروژه‌های مربوط به مودم ۵G متعهد خواهد ماند. سخنگوی شرکت اینتل در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان از مشتری مودم ۵G الزاما شرکت اپل است تنها به این پاسخ که خبر منتشر شده در مورد قطع این همکاری نادرست بوده اکتفا کرد.

گزارش‌های جدیدی که در مورد مودم ۵G اینتل منتشر شده نشان می‌دهند بر خلاف اطلاعات قبلی، Sunny Peak در واقع یک مودم ۵G نیست. حتی این گزارش‌ها نشان می‌دهند بر خلاف گمانه‌های اولیه، این محصول اینتل مجموعه‌ای از مودم ۵G، وای-فای و بلوتوث بر روی یک تراشه نخواهد بود. اطلاعات جدید نشان می‌دهند این ساخته‌ی اینتل تنها مجموعه‌ای از مودم‌های وای-فای و بلوتوث است که انتظار می‌رود از سیستم جدید ۸۰۲.۱۱ad WiGig Wi-Fi پشتیبانی کند.

در گزارشی دیگر، وب‌سایت خبری CTech ادعا کرده بود پس از بررسی روابط بخش‌های داخلی معروف‌ترین شرکت سازنده‌ی پردازشگر در جهان مشخص شده علیرغم انتشار خبرهای زیادی از اعلام آمادگی شرکت اپل به عنوان خریدار بزرگ این پروژه، شرکت اینتل کار بر روی پروژه‌ی مودم ۵G را متوقف و وظایف دیگری را به تیم مربوط به این پروژه محول کرده است. روابط شرکت‌های بزرگ اپل و اینتل در چند ماه گذشته زیر ذره‌بین خبرنگاران و وب‌سایت‌های خبری حوزه‌ی فناوری قرار گرفته است و نتیجه‌ی تحقیقات، نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی اپل به ادامه‌ی استفاده از مودم‌ها و پردازشگرهای ساخت اینتل برای محصولات گوناگون از قبیل کامپیوترها و دیوایس‌های همراه خود است. پیش از این ادعا شده بود شرکت اپل در حال بررسی امکان جایگزینی محصولات شرکت MediaTek به جای اینتل است. مهم‌ترین محصولی که در شایعات مربوط به این جایگزینی مطرح شده بود، مودم مورد استفاده در نسل بعد گوشی‌های آیفون بود. از طرف دیگر شایعات مربوط به جایگزینی پردازشگرهای ساخت خود اپل به جای محصولات اینتل در چند سال آینده دلیل دیگری برای داغ شدن اخبار مربوط به روابط دو شرکت اینتل و اپل بود.

به هر حال، شرکت امریکایی اپل هنوز از قطعات ساخت شریک قدیمی خود در محصولاتی نظیر کامپیوترها و دیوایس‌های همراه استفاده می‌کند و همچنان به افزایش استفاده خود از مودم‌های پیشرفته‌ی ساخت شرکت اینتل در آیفون‌هایی که در سال جاری میلادی به بازار خواهند آمد ادامه خواهد داد. باید به خاطر داشت اپل یکی از محدود‌ترین شرکت‌های جهان از نظر انتشار اطلاعات مربوط به خود و شرکای تجاری‌اش در سراسر جهان است به جز زیرمجموعه‌های خود، بسیاری از شرکای خود را هم از انتشار اطلاعات مربوط به روابط مالی و قراردادی با خود منع می‌کند.

منبع: Venture Beat

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه