اینتل به دنبال حذف خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا از تلفن‌های همراه است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اینتل با همکاری شرکت چینی LeEco می‌خواهد از USB Type-C به عنوان خروجی صدا استفاده کند و قصد دارد خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا را از محصولات مختلف حذف کند.

شرکت LeEco سه گوشی جدید بدون خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا راهی بازار کرد.

خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا سال‌های زیادی است که به عنوان یک استاندارد روی دستگاه مختلف پخش کننده‌ی موسیقی مانند لپ‌تاپ‌ها، MP3 Player ها و حتی تلفن‌های همراه هوشمند قرار می‌گیرد؛ اما به نظر می‌رسد که کم کم به پایان عمر این خروجی صدا نزدیک می‌شویم.

شرکت اینتل به همراه شرکت LeEco قصد دارد از پورت USB Type-C به جای خروجی صدا استفاده کند. به نظر می‌رسد که پورت USB Type-C در آینده کاربردهای بیشتری پیدا خواهد کرد. حذف خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا باعث می‌شود که فضای بیشتری در گوشی به وجود بیاید و بتوان قطعات دیگری در آن قرار داد. همچنین با USB Type-C می‌توان اطلاعات بیشتری منتقل کرد و به همین دلیل بعید نیست که کیفیت صدای خروجی آن بیشتر از خروجی ۳٫۵ میلی‌متری باشد. حتی سایت AnandTech گفته که قدرت بیشتر USB Type-C باعث می‌شود که بتوان اطلاعات مربوط به سلامتی افراد را از طریق هدفون‌های مختلف جمع‌آوری کرد.

intel-USB-Type-C-1

گوشی‌های شرکت LeEco بدون خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا عرضه می‌شوند.

البته شایعات زیادی هم وجود دارد اپل می‌خواهد آیفون ۷ را بدون خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا راهی بازار کند. همچنین شرکت LeEco هفته‌ی گذشته سه تلفن همراه هوشمند جدید راهی بازار کرد که از خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا بهره نمی‌بردند. این تلفن‌های همراه هوشمند هدفون‌هایی با پورت USB Type-C داشتند.

‌‌‌‌

منبع: The Verge‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    یعنی موقع شارژ هدفون نمیشه استفاده کرد؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه