اینستاگرام هک شد؛ اطلاعات ۶ میلیون کاربر در خطر انتشار

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خیلی از سرویس‌های اینترنتی، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا ایمیل‌ها، به هنگام ثبت نام از شما می‌خواهند که شماره موبایل خود را به آن‌ها بدهید. با اینکه شاید ارایه‌ی شماره‌ی تلفن شخصی شما به یک شرکتی که زیاد هم آن را نمی‌شناسید، کار جالبی نیست، ولی می‌دانید که با دادن شماره‌ی تلفن خود می‌توانید دسترسی افراد را به حساب کاربری خود محدود کنید. طبق گزارشی که خبرگزاری Variety اعلام کرده، اینستاگرام هک شده است و هکرها توانسته‌اند به اطلاعات افراد که شامل شماره تلفن آن‌ها هم می‌شود، دسترسی پیدا کنند.

هکرها آمار ۱۰ هزار حساب کاربری را منتشر کرده‌اند تا هک خود را ثابت کنند.

فقط هم شماره‌های تلفن نیست، ایمیل افراد، اسم و اطلاعات شخصی یا پسورد آن‌ها هم در این هک جدید به دست هکرها افتاده است. مشکل هم از امنیت خود اینستاگرام بوده و هکرها بسیار راحت به این اطلاعات دست پیدا کرده‌اند: آن‌ها یک درخواست ریست پسورد از یکی از نسخه‌های قدیمی اینستاگرام ارسال کرده‌اند و این اپ هم اطلاعات شخصی افراد را در پاسخ به آن‌ها نشان داده است.

اینستاگرام می‌گوید که این باگ را رفع کرده، ولی این شرکت خودش مستقیما به تمام کسانی که اکانت Verify شده دارند پیغامی ارسال کرده و آن‌ها را از این موضوع خبردار کرده است. معمولا تصور می‌شود که افراد معروف هدف اصلی چنین حمله‌هایی باشند.

گزارش دیگری از سوی Ars Technica منتشر شده که می‌گوید که این هک تازه بیش از ۶ میلیون حساب کاربری را هدف قرار داده بوده. هکرها آمار ۱۰ هزار حساب کاربری را منتشر کرده‌اند تا هک خود را ثابت کنند. آن‌ها سپس گفته‌اند که حاضرند اطلاعات هر اکانت را به قیمت ۱۰ دلار بفروشند.

اینستاگرام نزدیک به ۷۰۰ میلیون نفر کاربر دارد. یعنی این ۶ میلیون حساب کاربری کمتر از نیم درصد کل کاربران را شامل می‌شود. یعنی در مقایسه با هک سال گذشته‌ی یاهو که اطلاعات ۱.۵ میلیارد کاربر را هدف گرفته بود، واقعا با رقم بزرگی طرف نیستیم.

با تمام این اوصاف، پیشنهاد می‌کنیم پسورد خود را عوض کنید.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar کتیبه سپید

    خاک بر سرش! فقط یاد گرفته حجم اینترنت خالی کنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه