دوربین جدید اندرویدی، مرگ دوربین‌های DSLR را پیش‌بینی کرده است

۱۸ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تازه‌تاسیس «لایت» (Light) دوربین اندرویدی ۱۶ در ۱ را با نام تجاری L16 ساخته و مرگ DSLR را پیش‌بینی کرده است.

شما می‌توانید تصاویری تا ۵۲ مگاپیکسل با فاصله‌های کانونی مختلف ثبت کنید.

این روزها به ندرت پیش می‌آید که دوربینی با طراحی متفاوت و منحصر به فرد ساخته شود. اکثر دوربین‌های دیجیتال صرفا در جزییاتی مثل مگاپیکسل و فاصله‌ی کانونی یا نمایاب با هم تفاوت دارند. اما اخیرا یک مخترع جوان کالیفرنیایی یک دوربین ۱۶ در ۱ با نام تجاری L16 طراحی کرده که به گفته‌ی خودش جایگزین دوربین‌های DSLR می‌شود. این دستگاه جدید، واقعا ۱۶ دوربین مجزا دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده که علاقه‌مندان به عکاسی بتواند با یک دوربین جیبی تصاویری با کیفیت دوربین‌های DSLR ثبت کنند.

این ۱۶ دوربین و لنز هر یک ۱۳ مگاپیکسل بوده و همه‌ی آنها در قسمت پشت L16 قابل مشاهده هستند. دوربین‌ها براساس فاصله‌ی کانونی‌شان در سه گروه دسته‌بندی شده‌اند: سه لنز با فاصله‌ی کانونی ۳۵ میلی‌متری، ۵ لنز با فاصله‌ی کانونی ۷۰ میلی‌متری و ۶ لنز با فاصله‌ی کانونی ۱۵۰ میلی‌متری. به این ترتیب، شما می‌توانید تصاویری تا ۵۲ مگاپیکسل با فاصله‌های کانونی مختلف ثبت کنید. میزان فوکوس و عمق میدان را بعدا می‌توانید تنظیم کنید. در این دستگاه یکی از نسخه‌های اندروید اجرا می‌شود. با توجه به اینکه این سیستم عامل متن باز بوده و قابلیت شخصی‌سازی دارد، مناسب‌ترین سیستم عامل برای چنین دوربینی به حساب می‌آید. در حال حاضر مشخصات فنی کامل L16 معلوم نیست، اما این دستگاه قابلیت اتصال به شبکه‌ی Wi-Fi و فلش دوگانه‌ی LED دارد. L16 تقریبا هم‌اندازه‌ی گوگل نکسوس ۶ و ضخامت‌اش دو برابر آن است.

لایت L16 ارزان نیست و تقریبا قیمتی مشابه یک DSLR میان‌رده را دارد، یعنی معادل ۱۶۹۹ دلار. البته ظاهرا L16 در اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه خواهد شد.

«دیو گرانن» (Dave Grannan)، مدیر عامل شرکت لایت می‌گوید: “در آینده دوربین‌ها این‌گونه ساخته خواهند شد.” البته او اضافه کرد که DSLR و لنزهای گران‌قیمت یک‌شبه کنار گذاشته نخواهند شد.

دوربین The-Light-L16-camera-(3) The-Light-L16-camera-(2) The-Light-L16-camera-(1)

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar پوریا

    قیمتش ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ دلاره.

  2. Avatar ابراهیم

    بسیار هم عالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه