این دوچرخه عجیب با سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دوچرخه عجیب

«ایروولو» (Aerovelo) یک شرکت کانادایی است که در زمینه تکنولوژی‌هایی تمرکز دارد که بر نیروی انسان مبتنی هستند مثل دوچرخه. این شرکت با جدیدترین اختراعش رکورد سریع‌ترین دوچرخه جهان را شکسته است. این دوچرخه شبیه به گلوله می‌تواند به سرعت یک خودرو در بزرگراه حرکت کند.

دوچرخه «ایروولو اتا» (Aerovelo Eta) موفق شد در بزرگراه ۳۰۵ نوادا به سرعت رکوردشکن ۱۴۴.۱۸ کیلومتر بر ساعت برسد. این بزرگراه مسقتیم‌ترین، تخت‌ترین و روان‌ترین جاده جهان است.

سریع‌ترین دوچرخه جهان یک طراحی شبیه به صدف دارد تا از فرد سوار بر آن در مقابل مقاومت باد و اصطکاک محافظت کند، همچنین سرعت آن را هم تا حد ممکن افزایش دهد. اسکلت و بدنه شبیه به صدف این دوچرخه با فیبر کربن ساخته شده است. دوچرخه اتا با مرکز گرانش بسیار پایین و تایر‌های دست‌ساز ساخته شده و تنها ۲۵ کیلوگرم وزن دارد.

این دوچرخه در سرعت ۹۸ کیلومتر بر ساعت تنها به ۱۹۸ وات نیروی پدال احتیاج دارد. این میزان معادل انرژی مورد نیاز برای روشن کردن سه لامپ است.

«تاد رایشرت» و «کامرون رابرتسون»، بنیان‌گذاران ایروولو و سازندگان این دوچرخه دو اختراع شگفت‌انگیز دیگر هم دارند: اولین هلیکوپتر جهان که با نیروی انسان حرکت می‌کند و اولین بال جهان که به همین شکل به کمک نیروی انسان کار می‌کند.

گوگل آنقدر تحت تاثیر هلیکوپتر آنها قرار گرفته بود که تصمیم گرفت بودجه اتا را تامین کند. این پروژه شرکت GMC و دانشگاه تورنتو هم کمک مالی دریافت کرد.

منبع: IBTimes

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. امید

    این رو اگه موجود کنید می شه خدا کاش ارزون باش. کاش بیاد ایران

    1. محمدعلی

      شاید خیلی قشنگ باشه،ولی استفادش داخل شهر یه کم مسخرس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه