هر ایکس‌باکس وان می‌تواند به یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزار تبدیل شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طی کنفرانس Build 2016، شرکت مایکروسافت خبر از امکان تبدیل هر کنسول ایکس‌باکس وان به یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (Development Kit) داد؛ یعنی از این پس، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیازی به خرید یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری ایکس‌باکس از سوی مایکروسافت ندارند و می‌توانند بازی‌ها و نرم‌افزارهای‌شان را روی همان کنسول ایکس‌باکس وان بسازند و آزمایش کنند.

برای فعال کردن نرم‌افزار Dev Mode Activation، نیاز به یک حساب کاربری Windows Developer Center دارید.

بازی‌سازانی که ایکس‌باکس وان دارند، می‌توانند از همین امروز به صورت آزمایشی کنسول‌شان را تبدیل به یک کیت توسعه نرم‌افزاری کنند. با این حال، قابلیت‌های کامل یک کیت توسعه، از تابستان امسال و به همراه بروزرسان بزرگ ویندوز ۱۰، به ایکس‌باکس وان اضافه خواهد شد.

مایکروسافت در کنفرانس‌اش نحوه‌ی تبدیل کنسول به یک کیت توسعه را به تصویر کشید. بازی‌سازان تنها کافی است تا یک اپ به اسم Dev Mode Activation را از فروشگاه ایکس‌باکس دانلود و آن را اجرا کنند. البته مایکروسافت می‌گوید با توجه اینکه فعلا به صورت آزمایشی این قابلیت را فعال کرده‌اند، بهتر است فقط توسعه‌دهندگان با تجربه آن را امتحان کنند.

Xbox-One-Dev-KIT

تبدیل کردن ایکس‌باکس وان به یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری، آن را از حالت اصلی‌اش خارج می‌کند. یعنی ممکن است هر چه داخل هارد دیسک‌اش وجود دارد، از بازی‌ها گرفته تا دیگر محتوای داخل آن، پاک شود.

البته تبدیل کردن ایکس‌باکس وان به یک کیت توسعه، نیازمند پرداخت مقدار کمی هزینه است. برای فعال کردن نرم‌افزار Dev Mode Activation، نیاز به یک حساب کاربری Windows Developer Center دارید. ساخت این حساب کاربری، ۱۹ دلار هزینه دارد.

در حال حاضر، برای ساخت نرم‌افزارها یا بازی‌های کنسولی، توسعه‌دهندگان نیاز به خرید یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری دارند. این کیت‌‌ها معمولا چند هزار دلار هزینه دارند، اما قابلیت‌های مختلفی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند. از سوی دیگر، یک ایکس‌باکس وان فقط ۳۰۰ دلار هزینه دارد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar amir

    سلام
    ببخشید از کجا می تونیم این بازی رو برای PC تهیه کنیم؟ چون هر جا رو گشتم نداشتن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه