باز کردن قفل آیفون‌های جدید برای دیگران غیرممکن است

۲۹ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
باز کردن قفل آیفون

اپل در بیانیه‌ای به دادگاه تاکید کرد که باز کردن قفل آیفون توسط هر کسی غیر از صاحب دستگاه غیرممکن است.

“اجبار اپل به استخراج داده اطلاعات آیفون اعتماد میان اپل و مشتریان‌اش را به خطر می‌اندازد.”

از سیستم عامل iOS 8 به بعد اپل کاری کرده است که فقط خودمان بتوانیم قفل آیفون‌ها را باز کنیم. قبل از این، این شرکت و بسیاری دیگر از شرکت‌ها مثل گوگل می‌توانستند قفل دستگاه‌های ما را از دور باز کرده و به اطلاعات ما دسترسی پیدا کنند. حالا در راستای تلاش شرکت‌ها برای بازگرداندن حریم شخصی به مشتریان این کار دیگر ممکن نیست.

درواقع سازمان‌های اجرایی قانون مثل FBI از این سیاست‌های رمزگذاری جدید راضی نیستند و بعید به نظر می‌رسد که اپل و گوگل در این زمینه کوتاه بیایند. براساس گزارشی از رویترز، اپل اخیرا به یکی از قاضیان آمریکا گفت که باز کردن قفل آیفون‌های جدیدتر که سیستم عامل iOS 8 به بالا دارند، غیرممکن است.

دادگاه اخیرا از اپل تقاضای کمک کرده بود که به اطلاعات یک آیفون توقیف شده دسترسی پیدا کنند. این شرکت کوپرتینویی هم در پاسخ تاکید کرد که باز کردن قفل آیفون‌های جدید غیرممکن است. البته آنها عنوان کردند که توانایی فنی لازم برای باز کردن قفل دستگاه‌های قدیمی‌تر مثل آن گوشی توقیف شده را دارند، اما از دادگاه خواستند که از درخواست وزارت عدالت پیروی نکنند.

براساس گفته‌ی وکیلان اپل “اجبار اپل به استخراج داده در شرایطی که هیچ حق قانونی برای انجام این کار ندارد، اعتماد میان اپل و مشتریان‌اش را به خطر می‌اندازد و به دنبال آن برند اپل را خدشه‌دار می‌کند.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Reuters

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Ghost

    مگه میشـــــه مگه داریــــم…!!

  2. armin

    ممنون از ترجمه این خبر. ولی بهتر بود به جای وزارت عدالت می نوشتید وزارت دادگستری.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه