برترین‌های گیم فستیوال تهران: سلحشوران

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به ششمین سال خود رسیده است. با توجه به رکورد زنی در تعداد عناوین ارسالی به جشنواره و داغ بودن تب و تاب اخبار و حواشی مرتبط با انتخاب بهترین‌ها در بخش داوری، به بررسی ده بازی پر سر و صدای امسال که در جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

ساخت بازی‌های مبارزه‌‌ای برای موبایل بسیار چالش‌برانگیز است و شرکت‌های بسیاری به سمت آن‌ها نمی‌روند.. به علت محدودیت‌ در کنترل و سرعت‌ بالای بازی‌های مبارزه‌ای، بیشتر سازندگان قید سبک مبارزه‌ای را می‌زنند و سراغ سبک‌های محبوب و ساده‌تری در پلتفرم موبایل می‌روند.

اعضای استودیوی «باران‌ رویا» نیز قهرمان‌ها و موجودات افسانه‌ای متعدد شاهنامه را دیده‌اند و بازی‌شان را در این دنیا طراحی کرده‌اند. «سلحشوران» از آن‌جایی شروع می‌شود که پیمان طولانی بین نیکی و بدی شکسته شده و شیاطین به سمت سرزمین‌های اهورا حمله کرده‌اند. اهورا و یاران‌اش نیز به مقابله با این اهریمنان می‌روند و به سختی آن‌ها را شکست می‌دهند. داستان به همین جا ختم نمی‌شود. اهریمن با استفاده از طلسمی، قهرمانان هر دو سمت را برای مبارزه به جان هم می‌اندازد. این داستان بستر برای ورود به بازی را فراهم می‌کند تا با ساخت قهرمان خود، هر چه زودتر وارد دنیای مبارزه شوید.

طراحی شخصیت‌ها و موسیقی بازی که تحت تاثیر شاهنامه هستند،‌ چندان چشم‌گیر نیستند و کمی آزارتان می‌دهند

در مبارزه‌های بازی به سه قابلیت دفاع، ضربه و نیروی ویژه مجهز هستید. متناسب با حرکتی که در حمله به دشمن و دفاع از خود انتخاب می‌کنید، سرعت نوار قدرت شما به شکل متفاوتی پر خواهد شد. متاسفانه بازی به تکنیک مشخصی در دفاع و حمله مجهز نیست و بیشتر به بازی‌های ساخته شده در این سبک با استفاده از قابلیت فلش شبیه است.

ساده شدن مبارزات در سلحشوران موجب شده تا بخش زیادی از تکیلف مبارزات را شخصی سازی قهرمانتان تشکیل دهد. جدا از طراحی تکراری چهره‌ها، تعداد قابلیت‌هایی که برای ارتقا در دسترس شما قرار گرفته‌اند، تنوع خوبی دارند و به  کلاه خود، دست‌بند، پا‌بند، سلاح، جشن پیروزی و بخش‌های دیگر تقسیم می‌شوند.

مشکل اصلی زمانی مشخص می‌شود که متوجه بالانس نبودن قدرت کاراکترها و توانایی خود در میدان مبارزه می‌شوید. با استفاده از آیتم‌های گران‌قیمت و قدرت‌مند بازی که برای تهیه‌ی آن‌ها بدون شک به پرداخت درون برنامه‌ای وابسته خواهید شد، نتیجه مسابقات حتی در صورت ضعف شما در حمله و دفاع به نفع‌تان تغییر می‌کند و در انتهای هر راند، پیروز از محیط مبارزه خارج می‌شوید.

Salahshooran

طراحی شخصیت‌ها و موسیقی بازی که تحت تاثیر شاهنامه هستند،‌ چندان چشم‌گیر نیستند و کمی آزارتان می‌دهند. البته مشخص است سازندگان زمان زیادی برای ساخت موسیقی صرف نکرده‌اند، زیرا تعداد قطعه‌های موسیقی بازی از انگشتان یک دست فراتر نمی‌رود و طراحی شخصیت‌ها در بسیاری از موارد بیش از اندازه تکراری می‌شود.

سلحشوران حاصل ریسک پذیری سازندگان آن است و بدون شک از بازی‌های موفق داخلی در سبک مبارزه‌ای به شمار می‌رود. اما به دلیل مشکلات اساسی در روند بازی و تنوع کم مبارزات، از سرگرم کردن شما برای مدت طولانی ناکام می‌ماند و برای موفقیت به تغییرات اساسی زیادی نیاز دارد؛ طوری که حل شدن مشکلات حتی با بروزرسانی‌ها هم بعید به نظر می‌رسد.

نام بازی سلحشوران
سازنده باران رویا
سبک مبارزه‌ای
پلتفرم اندروید

نقد و بررسی بازی سلحشوران در دیجی‌کالا مگ

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه