برترین‌های گیم فستیوال تهران: موتوری ۲

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به ششمین سال خود رسیده است. با توجه به رکورد زنی در تعداد عناوین ارسالی به جشنواره و داغ بودن تب و تاب اخبار و حواشی مرتبط با انتخاب بهترین‌ها در بخش داوری، به بررسی ده بازی پر سر و صدای امسال که در جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران شرکت کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

وقتی صحبت از ساخت قسمت دوم یک بازی‌ یا حتی فیلم می‌شود، طرفداران نسخه‌ی قبلی منتظر برطرف شدن مشکلات و اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی هستند تا تجربه‌ی آن بازی بهتر شود و یک اثر کامل‌تر در اختیار مخطابان قرار بگیرد.

وقتی «موتوری ۲» عرضه شد، بسیاری انتظار داشتند تا «گلیم گیمز» سرانجام آن فرمول همیشگی خود که در قسمت‌ قبلی موتوری و «هی تاکسی» استفاده کرده بود را تغییر دهد و بازی بهتری ارایه دهد. متاسفانه موتوری ۲ در بسیاری از موارد، کوچکترین تفاوتی با قسمت قبلی ندارد. شما به عنوان راننده‌ی موتور در یک مسافرت طولانی در چهار شهر وظایف مشخصی را برعهده می‌گیرد و هر از گاهی هم چند خطی قصه می‌شنوید. البته انتظار پیشرفت، حداقل در این بخش را از موتوری ۲ نداشتیم، اما مشکلات از جایی شروع می‌شود که به محض ورد به بازی، متوجه شباهت زیاد محیط موتوری ۲ با بازی هی تاکسی می‌شوید. بخش طراحی کاراکتر نیز تغییر خاصی نکرده است و تنها به قابلیت خرید اقساطی مجهز شده. در بخش خرید اقساطی شما امکان تهیه آیتم‌های بازی با قیمت کمتر را دارید و مجاب به پرداخت مبلغ کامل تا تاریخ مشخصی هستید و در غیر این صورت، آن آیتم را از دست می‌دهید.

موتوری ۲ تنها در صورتی لذت بخش خواهد بود که قسمت قبلی بازی را تجربه نکرده باشید.

در بخش طراحی هنری، موتوری ۲ دچار بحران هویت شده است. موتوری ۱ فضای دهه شصت را با طراحی خوب شخصیت‌ها و موسیقی بازی شبیه‌سازی کرده بود. موتوری ۲ از نظر ظاهری شبیه به محیط امروز دور و اطراف ماست و این موضوع، جذابیت قسمت پیشین را ندارد.

Motori2

گرافیک بازی به همان خوبی قبل است و بسیاری از باگ‌های قسمت قبلی برطرف شده‌اند. دوربین بازی نیز مثل هی تاکسی عقب‌تر رفته و در حین انجام ماموریت‌ها، دید بازتری نسبت به فضای شهری دارید.

موتوری ۲ تنها در صورتی لذت بخش خواهد بود که قسمت قبلی بازی را تجربه نکرده باشید. البته جدا از درجا زدن بازی در بسیاری از بخش‌ها، نکات مثبت قسمت قبلی در بیشتر موارد با همان کیفیت خود حفظ شده‌اند تا موتوری همچنان در میان بازی‌های مشابه داخلی، بسیار خوب جلوه دهد.

نام بازی موتوری ۲
سازنده گلیم گیمز
سبک دونده
پلتفرم اندروید

نقد و بررسی بازی موتوری 2 در دیجی‌کالا مگ

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه