معرفی و بررسی اپلیکیشن جهت‌یابی Waze

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

ساکنان شهرهای بزرگ قطعا با معضل ترافیک آشنا هستید. اگر شما هم از رانندگانی هستید که از ترافیک­‌های طولانی خسته شده­‌اید و به دنبال برنامه‌­ای هستید که بتواند به شما نشان دهد چه مسیری را از محل کار تا خانه طی کنید که ترافیک روان­‌تری دارد، باید اپلیکیشن Waze را حتما امتحان کنید. این اپلیکیشن یک برنامه‌ی جهت‌­یابی خوب برای رانندگی در مناطق مستعد ترافیک است. با دیجی‌کالا مگ و بررسی این اپلیکیشین همراه باشید.

‌‌‌‌   ‌‌

«ویز» (Waze) یک اپلیکیشن جهت‌یابی جغرافیایی بر مبنای GPS است که برای گوشی های هوشمند طراحی شده است. این برنامه در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل خریداری شد. همچنین در همان سال در کنگره‌ی جهانی موبایل، جایزه‌ی بهترین اپلیکیشن موبایل را کسب کرد. این برنامه‌ی رایگان برای سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS در دسترس است.

البته باید بدانید که Waze تنها یک اپلیکیشن جهت­‌یابی صرف نیست، بلکه یک برنامه‌ی اجتماعی هم هست. Waze با ایجاد ارتباط بین رانندگان، کمک می­‌کند که کاربران و رانندگان بتوانند گروه‌های محلی را شکل داده و موجب افزایش کیفیت روزانه‌ی رانندگی شود.

برنامه Waze

بعد از اجرای برنامه، نقشه‌ی محل فعلی قرارگیری شما، نمایش داده می­‌شود. می­‌توانید موقعیت فعلی خود و زمان تقریبی رسیدن به مقصد یا آدرس خانه و محل کار خود را با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید. البته به یاد داشته باشید که استفاده از این قابلیت به این اپلیکیشن اجازه‌ی دسترسی و جست­‌وجو در مخاطبان را می‌­دهد.

بعد از تایپ‌­کردن مقصد مورد نظر، کاربران می­‌توانند از اطلاعات جاده‌ه­ا و ترافیک مسیر خود آگاه شوند. ولی وجه تمایز این اپلیکیشن با اپلیکیشن‌های مشابه این است که شما می‌توانید اطلاعاتی را به نقشه اضافه کنید. اگر در مسیر خود شاهد تصادفی بودید که منجر به ترافیک و مسدود شدن خیابان شده بود، می‌­توانید آن را ثبت کنید تا کاربران دیگر از آن مطلع شوند. همچنین می­‌توانید حضور پلیس، ساخت­‌وسازها و غیره را نیز به نقشه اضافه کنید.

اپلیکیشن Waze

اپلیکیشن Waze تنها به شما در زمینه‌ی ترافیک کمک نخواهد کرد بلکه، رستوران­‌ها، موزه‌­ها و پمپ بنزین­‌ها را هم نمایش می­‌دهد. هنگامی‌که به یک حادثه نزدیک شوید، یک پنجره‌ی کوچک (Pop Up) باز شده و می­‌توانید برای دیدن اطلاعات کامل‌­تر روی آن کلیک کنید. می­‌توانید تراکم ترافیک را گزارش کنید و حتی از ترافیک عکس بگیرید.

اپلیکیشن جهت یابی

البته اگر در موقعیتی قرار گرفتید و متوجه شدید که اطلاعات نقشه نادرست است می­‌توانید آن را گزارش کنید. اگر بیش از یک مسیر برای رسیدن به مقصد وجود داشته باشد، Waze با توجه به اطلاعات ترافیکی، سریع­‌ترین مسیر را انتخاب می‌­کند. البته اگر چندین بار در مسیرهای موردنظر خود رانندگی کنید، این اپلیکیشن مسیری که ترجیح می­‌دهید را تشخیص خواهد داد.

برخلاف گوگل مپس (Google Maps)، این اپلیکیشن مسیرهای حمل­‌ونقل عمومی یا پیاده­‌روی را نشان نمی­‌دهد و به‌طور اختصاصی برای رانندگی طراحی شده است. شما می‌­توانید داده‌­های این برنامه را ذخیره کرده و اگر گوشی خود را عوض کردید، به‌راحتی با ارایه‌ی شماره موبایل ثبت‌شده‌ی خود، اطلاعات را به گوشی جدید منتقل کنید. اگر با خودروی خود زیاد سفر می‌­کنید و دوست ندارید که در ترافیک گیر کنید، این برنامه به کمک شما می‌آید؛ اگر معمولا از خودرو استفاده نمی‌­کنید بهتر است گوگل مپس (Google Map) را انتخاب کنید.

برای کسانی که به دنبال یک برنامه‌ی ترافیکی قابل اعتماد به‌جز برنامه‌ی اپل و گوگل مپس هستند، این برنامه ارزش دانلود را دارد.

Pros

  • استفاده‌ی راحت در مسیریابی با توجه به اطلاعات ترافیکی
  • دسترسی به اطلاعات جاده‌ها
  • امکان اضافه کردن اطلاعات مثل حادثه، ساخت‌و‌ساز، حضور پلیس و غیره
  • اشتراک‌گذاری اطلاعات با مخاطبان

Cons

  • عدم دسترسی به اطلاعات مسیرهای حمل­‌ونقل عمومی و پیاده‌­روی

‌‌‌

دانلود

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۲ دیدگاه
  1. Avatar سروش

    امروز از ظهر با ویز کار کردم شب حجم اینترنتمو چک کردم دیدم نزدیک ٢گیگ مصرف کرده این برنامه… واقعا چرا ایننننننهمه زیاااااد؟ نکنه واسه من مشکل داره؟

  2. Avatar saeid

    نرم افزار way رو هم اتحان

  3. Avatar سونیا

    سلام
    چه جوری میتونم یه ادرس رو که از تلگرام برام ارسال شده رو به ways انتقال بدم ؟ چون وقتی روی لوکیشن می زنم خودش تو گوگل مپ باز میشه . ولی من میخوام روی Ways باز بشه .
    ممنون از راهنماییتون

  4. Avatar abed

    سلام این نرم افزار جاسوسی اسراعیل هست و واسه دسترسی به نقاط حساس توی شهرمون تهران طراحی شده.اگه دقت کنید تمام مخاطبینو شناسایی میکنه و دردواقع لیست دفترچه تلفنتونو مستقیم میفرسته تل آویو

    1. Avatar سجاد

      اسراعیل آخه ؟ اسراییل درستشه. بعدشم اگه اونجور بخوای حساب کنی، کل سیستم عامل اندروید و خود گوگل در اختیار مالکین یهودی هست.

  5. Avatar میلاد

    سلام چطور میتونم یه محل مثل رستوران رو به نقشه اضافه کنم ؟

  6. Avatar رضا

    من ویز رو نصب کردم اما یه مشکلی داره و اونم این که سوژه رو دنبال نمی کنه و ثابته و خطای عدم دستررسی به gps رو میده

    1. Avatar سعید

      منم دقیقا همین مشکل رو دارم و چند روزه این اتفاق افتاده برام

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه