نقد و بررسی هواوی Mate 8 در دیجی‌کالا مگ؛ شوالیه‌‌ی تازه نفس

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه

خود را برای خواندن نقد و بررسی قدرتمند‌ترین گوشی اندرویدی که تا به امروز تولید شده، آماده کنید. آن‌قدر قدرتمند که اولین حسی که هنگام در دست گرفتن گوشی به شما دست می‌دهد، همین قدرت کم‌نظیرش است. در هر لمس احساس می‌کنید چیزی در دست دارید که قدرتمند بودنش را به شما دیکته می‌کند. گوشی جدید «میت ۸» (Mate 8) را می‌توان مظهر قدرت هوآوی و کمی خوش‌بینانه‌تر، مظهر قدرت اندروید دانست. سخت‌افزاری که هیچ‌چیز جلودارش نیست، نمایشگری بزرگ که جای هیچ‌ بحثی در مورد کیفیت و روشنایی را باقی نمی‌گذارد، طراحی بی‌نقص و چشم‌نواز و حسگری که امنیت را برای کاربر به ارمغان می‌آورد از مشخصات جدیدترین غول هوآوی هستند. با میت ۸ حتما حال و هوای تازه‌ای از اندروید را تجربه خواهید کرد. در این گوشی همه چیز و همه‌ی امکانات محیا شده‌اند تا کاربر در یک کلام بتواند نهایت استفاده را از گوشی خود ببرد. اگرچه لذت کار کردن با میت ۸ وصف شدنی نیست؛ اما در نقد و بررسی میت ۸ هوآوی همراه دیجی‌کالا مگ باشید.

قدرت، قدرتمند، قدرتمندتر

با میت ۸ هرچه خاطره بد در مورد مکث‌های معمول اندروید یا پیام خطای کمبود حافظه دارید را فراموش می‌کنید.

اصلا مهم نیست می‌خواهید چه کاری با میت ۸ انجام دهید. می‌توانید اطمینان داشته باشید هرکاری که باشد به بهترین نحو و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد ‌شد. چیزی که برای میت ۸ افتخار محسوب می‌شود یدک کشیدن لقب بالاترین امتیاز در رده‌بندی AnTuTu گوشی‌های اندرویدی است؛ البته کم هم بی‌راه نیست اگر لقب قدرتمند‌ترین گوشی را به این گوشی دهیم.

با میت ۸ باید هرچه خاطره بد در مورد مکث‌های معمول اندروید یا پیام خطای کمبود حافظه دارید را فراموش کنید. به هر تعداد می‌خواهید برنامه باز کنید، در هر برنامه‌ای به راحتی با گوشی کار کنید، حتی اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها برای میت ۸ در حد یک شوخی هستند.

استفاده از تراشه‌ی ۶۴ بیتی «های‌سیلیکون کایرین ۹۵۰» (HiSillicon Kirin 950) به‌همراه ۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 که به صورت دو‌کاناله از آن استفاده می‌شود، باعث شده تا به امروز میت ۸ رقیبی نداشته باشد. دو پردازده‌ی مرکزی ۴ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی مالی T880 در آزمون AnTuTu توانستند امتیاز خارق‌العاده‌ی ۸۹۰۰۰ را کسب کردند.

Huawei_Mate_8_Review_05

در کنار این تراشه، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای میت ۸ درنظر گرفته شده که چیزی در حدود ۵۳ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. اگر احساس می‌کنید این مقدار حافظه برایتان کم است؛ می‌توانید از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم ۱۲۸ گیگابایت برای افزایش حافظه‌ی داخلی بهره ببرید. اگر این مقدار حافظه‌ی داخلی برایتان کافی است و نمی‌خواهید از کارت حافظه‌ی جانبی استفاده کنید؛ می‌توانید از جای کارت حافظه‌ی جانبی برای قرار سیم‌کارت دوم‌تان سود ببرید. البته فناوری‌های ارتباطی مثل Wi-Fi، بلوتوث، NFC و قابلیت محبوب OTG هم در این گوشی وجود دارند.

اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود، سیستم‌عامل و رابط‌کاربری هم در کنار سخت‌افزار پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. استفاده از اندروید «مارشمالو» (Marshmallow) نسخه‌ی ۶.۰ باعث شده تا روانی خاصی هنگام کار با میت ۸ احساس شود. همچنین نسخه‌ی چهارم از رابط‌کاربری «ایموشن» (Emotion UI) در این گوشی به‌کار رفته که هماهنگی خوبی را با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید به‌وجود آورده‌ و قابلیت‌های اندروید خالص را تا حد قابل‌توجهی بالا برده است. هوآوی سعی کرده در این رابط‌کاربری از انیمشن‌های جالب و افکت‌های جذاب در بخش‌های مختلف استفاده کند. در این نسخه از رابط کاربری قابلیت‌های زیادی مثل قابلیت‌ شخصی سازی بیشتر در مورد نمایشگر و اعلان‌ها، امکان استفاده از امکاناتی که هوآوی آن‌ها را در منویی جداگانه به نام «دستیار هوشمند» (Smart Assistance) قرار داده از جمله امکانات جدید هستند. در منوی دستیار هوشمند می‌توانید امکاناتی در اختیار داشته باشید که به‌وسیله‌ی آن انجام عملیات خاصی را در زمان مقرر از گوشی انتظار داشته باشید یا از لمس‌های اشتباه که گاه‌و‌بیگاه آزاردهنده هستند، جلوگیری کنید. از قابلیت‌های جالب در این نسخه، اضافه شدن حالت نمایش افقی منو‌ها و صفحه اصلی رابط کاربری است؛ دقیقا شبیه چیزی که سیستم‌عامل iOS برای آیفون ۶s پلاس تدارک دیده بود.

Huawei_Mate_8_Review_02

این مجموعه‌ی سخت‌افزاری و سیستم‌عامل با یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌شوند تا خیال کاربر از بابت شارژدهی این غول هم راحت شود. این باتری می‌تواند تراشه و نمایشگر پرمصرف میت ۸ را تا دو روز روشن نگه دارد.

۶ اینچی محبوب

میت ۸ می‌تواند برای وب‌گردی و بازی یکی از بهترین گزینه‌ی موجود در بازار باشد.

اگر تقریبا هشتاد درصد از قاب جلویی گوشی‌تان را نمایشگر پر کرده باشد، هنگام کار کردن با گوشی حس خوبی خواهید داشت. جا دادن نمایشگری ۶ اینچی در قابی کوچک، شاهکاری بزرگ برای هوآوی محسوب می‌شود. نمایشگری که روشنایی قابل‌توجهی در مقایسه با گوشی‌های قبلی هوآوی دارد. نمایشگری که برای میت ۸ انتخاب شده می‌تواند رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را نمایش دهد. همچنین این نمایشگر تراکم ۳۶۸ پیکسل در هر اینچ دارد و می‌تواند تا ۱۰ لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند. اگر سخت‌افزار قدرتمند این گوشی، قابلیت اتصال به اینترنت نسل چهارم را در کنار این نمایشگر در نظر بگیریم؛ به این نتیجه می‌رسیم که میت ۸ می‌تواند برای وب‌گردی و بازی یکی از بهترین گزینه‌ی موجود در بازار باشد. البته تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش آن‌قدر مناسب است که می‌تواند برای مطالعه و دیدن فیلم هم مناسب باشد.

Huawei_Mate_8_Review_01

شیشه‌ی روی نمایشگر میت ۸ در گوشه‌ها کمی خمیدگی دارد و با لایه‌ای مقاوم در برابر خط‌و‌خش پوشانده شده است. در مجموع با توجه به اندازه و تراکم و البته استفاده از فناوری IPS و لایه‌ی محافظ باید گفت این نمایشگر یکی از مطلوب‌ترین نمایشگر‌ها در بین گوشی‌های اندرویدی به حساب می آید.

میت S بزرگ‌تر

اگر به‌طراحی ظاهری میت ۸ دقت کنید، حتما یک میت S بزرگ شده را تجسم خواهید کرد. در مقایسه با میت S این گوشی کمی بزرگتر و فاصله‌ی نمایشگر تا لبه‌های گوشی کمتر شده است. نمایشگر گوشی تقریبا تمام قاب جلویی‌اش را پر کرده و فقط حاشیه‌های باریکی در بالا و پایین نمایشگر از فلز گوشی دیده می‌شوند. زیر نمایشگر برند هوآوی نقش بسته و خبری از کلید‌های کنترلی نیست. این کلید‌ها با رابط‌کاربری ادغام شده‌اند تا مانع قرارگیری نمایشگری ۶ اینچی در قابی به ابعاد ۱۵۷ در ۸۰ میلی‌متر نشود. حسگر‌ها، دوربین سلفی و چراغ‌ اعلان‌ها به طرز ماهرانه‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته‌اند تا زیاد جلب توجه نکنند. کلید‌های کنترل صدا و روشن/خاموش در جای مناسبی قرار دارند و دسترسی به آن‌ها با دشواری همراه نیست.

Huawei_Mate_8_Review_04

طراحی کلی گوشی زیبا و مناسب به‌نظر می‌رسد و جای هیچ‌گونه ایرادی را باقی نمی‌گذارد. البته بزرگ و پهن بودن گوشی کمی کنترل آن را سخت کرده است، اما می‌توان این مورد را با درنظر گرفتن نمایشگر ۶٫۰ اینچی‌اش فراموش کرد.

قاب پشت و دور گوشی یکپارچه و از جنس آلومینیوم طراحی شده‌اند تا جدیدترین گوشی هوآوی با ابعاد نسبتا بزرگش فقط ۱۸۵ گرم وزن داشته باشد. نوارهای باریک و پلاستیکی آنتن‌دهی روی قاب دور گوشی قرار گرفته‌اند. در بالا و پایین قاب پشتی دو قسمت پلاستیکی قرار دارند که نوا‌رهای پلاستیکی به آن‌ها متصل شده‌اند تا آنتن‌دهی گوشی بدون کوچک‌ترین نقصی انجام شود. علاوه بر این قسمت‌های پلاستیکی روی قاب پشتی دوربین گوشی، فلش از نوع LED دو رنگ و حسگر اثر انگشت که این بار به شکل دایره تبدیل شده، قرار گرفته‌اند. در انتهای قاب پشتی قبل از قسمت پلاستیکی هم برند تجاری هوآوی خودنمایی می‌کند. تنها ایراد طراحی را می‌توان بیرون زدن دوربین از قاب پشتی دانست؛ البته باید گفت این بیرون زدن در حدود یک میلی‌متر است و اصلا مشکلی برای قرار گرفتن گوشی روی سطوح صاف به وجود نمی‌آورد.

Huawei_Mate_8_Review_07

میت ۸ برای دست‌های کوچک مقداری پهن است و در دست گرفتنش دشوار است. اگر حتی دست‌های بزرگی دارید، باز هم کنترل گوشی با یک دست برایتان سخت خواهد بود و حتما به هر دو دستتان برای کار کردن با گوشی نیاز دارید. کنترل گوشی با یک دست آن‌قدر دشوار به‌نظر می‌رسد که حتی هنگامی که با گوشی صحبت می‌کنید شاید نتوانید آن را با یک دست مقابل گوشتان نگه دارید!!!

سنسور سونی + رابط کاربری آیفون

انتخاب یکی از جدیدترین سنسور‌های شرکت سونی برای میت ۸ نشان می‌دهد که هوآوی قصد نداشته حتی در بخش دوربین هم کم‌کاری کند و میت ۸ را به یکی از بروز‌ترین و بهترین‌ سنسور‌های موجود در بازار مجهز کرده است. جالب است بدانید این سنسور فعلا تنها در میت ۸ استفاده شده است. سنسوری از نوع CMOS ساخت شرکت سونی با شماره مدل IMX298 که می‌تواند با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل تصاویر شما را ثبت کند. سنسوری که هر پیکسل‌اش در حدود ۱٫۲ میکرون‌ اندازه دارد. این دوربین با فلشی از نوع LED با نور دوگانه همراه شده است.

Huawei_Mate_8_Review_08

با وجود تغییراتی چشم‌گیر در نسخه‌ی جدید رابط‌کاربری ایموشن، این رابط کاربری در بخش دوربین هیچ تغییری را تجربه نکرده و همچنان همان شکل و شمایل گذشته و شباهتش به رابط کاربری آیفون را حفظ کرده است. حالت جدید «عکاسی از غذا» (Good Food) که در گوشی‌هایی مثل میت S و آنر ۷ دیده بودیم، از این رابط کاربری حذف شده است. در عوض حالت «نقاشی با نور» (Light Painting) پیشرفت قابل‌توجهی داشته و حالا به آن حالت‌های عکاسی از نور، عکاسی از ستاره‌ها و عکاسی از آب در حال حرکت به آن افزوده شده است. همچنین امکان عکاسی HDR، پاناروما، عکاسی همراه با افکت زیبایی، عکاسی در شب و همچنین حالت فوکوس روی «تمامی نقاط تصویر» (All Focus) هم در رابط کاربری دوربین به چشم می‌خورند. امکان عکاسی سریع با این گوشی هم وجود دارد. هنگامی که گوشی قفل است، با دو بار فشردن ولوم کاهش صدا می‌توانید در کمتر از کسری از ثانیه با میت ۸ تصویری مطلوب ثبت کنید. این مورد برای عکاسی لحظه‌ای کارآمد به‌نظر می‌رسد.

اما مشکلی که در دوربین این گوشی مشاهده می‌شود، عدم تشخیص فوکوس صحیح روی سوژه‌های مختلف در فاصله‌های کمتر از ۱۰ سانتی‌متر است. هنگامی که روی سوژه‌ای فوکوس می‌کنید میت ۸ متوجه نمی‌شود که دقیقا کدام سوژه مدنظر شماست و فوکوس درستی انجام نمی‌دهد. اگر این مورد را نادیده بگیریم، کیفیت و روشنایی تصاویر مثال‌زدنی هستند. اما همان بافت نویز معروف هوآوی در این گوشی به ندرت و در مواقعی که نور محیط عکاسی کم باشد به ‌چشم می‌خورد.

دوربین اصلی این گوشی می‌توان ویدیو‌هایی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. کیفیت این ویدیو‌ها خوب هستند و با صدای استروی ضبط می‌شوند. همچنین امکان ضبط ویدیو با همین رزولوشن اما با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه هم وجود دارد.

Huawei_Mate_8_Review_06

برای دوربین سلفی میت ۸ هم سنسوری ۸ مگاپیکسلی درنظر گرفته شده است. که می‌تواند تصاویر باکیفیتی ثبت کند. رابط کاربری این دوربین هم مشابه دوربین اصلی است. حالت جدیدی به نام «چهره‌ی فوق‌العاده» (Perfect Face) به رابط کاربری این دوربین اضافه شده که در آن می‌توانید بعد از ثبت تصویر سلفی افکت‌هایی نظیر روشن‌کردن پوست، بزرگ کردن چشم و حتی کشیدن یا پهن کردن صورت را انجام دهید. دوربین سلفی میت ۸ مانند دوربین اصلی می‌تواند ویدیوی‌هایی با رزولوشن Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال فبلتی کم‌نظیر و همه فن‌حریف هستید، حتما میت ۸ را بین گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید. قدرتمند‌ترین تراشه‌ی حال و حاضر دنیا به همراه ۴ گیگابایت رم و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی، در کنار حسگر اثرانگشت، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی و نمایشگری کم‌نظیر از مشخصات شاخص میت ۸ هستند. اگر در کنار این مشخصات، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و بدنه‌ی تمام فلزی میت ۸ را هم درنظر بگیریم، متوجه می‌شویم هوآوی یک گوشی تمام عیار معرفی کرده تا به تمام حرف‌و‌حدیث‌ها در مورد ضعف کیفیت و سخت‌افزار گوشی‌هایش پایان دهد.

Huawei_Mate_8_Review_03

میت ۸ با سخت‌افزار، باتری، دوربین و نمایشگر مطلوب می‌تواند برای عکاسی، بازی کردن، وب‌گردی و هر کار کوچک و بزرگ دیگری مناسب باشد.

برای مشاهده‌ی اطلاعات بیش‌تر و خرید اینترنتی هواوی Mate 8 بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

More_in_Digikala

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۸ دیدگاه
  1. Avatar جواد

    اگه هووای تحریم نمیشد قطع به یقین بعد از اپل تو دنیا حرف اول میشد ، نه این شیاومی اسباب بازی یا سماسونگ قری فری ، من این گوشیو داشتم و دارم بعد از ۷سال باتریشربه دلیل استفاده از شارژر غیر اصل خراب شد وگرنه من عمرا گوشیمو عوض میکردم ، به شدت درجه یک در همه چیز دوربینش هنوزم بهترین تصویر رو داره

  2. Avatar حامد

    گوشی عالی و خیلی خوبیه ولی کاش از راز کاربردی ۵ استفاده می کرد ولی در هر حال تو خریدش شک نکنیم سه ماهه گرفتمش و ازش فوق العاده راز
    یم

  3. Avatar حمید

    بهترین گوشی چه ازنظردوربین ونرم افزاری, سخت افزاری هیچ گوشی به پای میت۸نممیرسه طلاست, عالیهههه بدون تعصب میگم.

  4. Avatar امیر

    یک کلام????فوق‌العاده

  5. Avatar سعید

    سلام دوستان کسی از اسپیکر های میت هشت اطلاعی داره چون اسپیکر سمت چپی گوشیم کار نمیکنه میخواستم بدونم مدلشه یا ایراده ممنون میشم جوابمو بدید

    1. Avatar امیر

      اسپیکر سمت چپ برای مکالمه است

  6. Avatar Fatemeh

    تو رو خدا یکی راستو حسینی بگه.
    کیفیت دوربین اصلی و سلفیش خوبه یا نه؟؟میدونم به پای دوربین سامسونگ نمیرسه ولی تقریبا مث سامسونگ خوب هست یا نه؟
    من موندم بین این گوشی و نوت ۵ .دوربین نوت ۵ ک فوقالعادست .ولی از شیک بودن میت ۸م نمیتونم بگذرم

    1. Avatar مرجان

      سلام دوستان من الان ۳ماه هست این گوشیو خریدم… واقعا ازش راضی هستم… هبچ هنگی نداشته… دوربینش عالیه عالی هست تضمین میکنم… میتونم ب جرات بگم تاچش در حد ایفون هست (شاید از اون بهتر) ولی تنها بدی ک این گوشی داره بدرد خانمها نمیخوره… چون بزرگ و کمی سنگین هست…

  7. Avatar مهرداد سکاکی

    من همه نظرات و خوندم و ممنون از همه من دیروز با این گوشی کار کردم و باید بگم عالیه . کاری به این ندارم که بقیه گوشی ها بهتر از این هستن یا نه ولی یه چیزی رو همتون خوب میدونین اونم اینه که با این کارایی تو بقیه برند ها باید حد اقل ۴۰٪ بیشتر خرج کنیم تا به این کارایی ها برسیم . عزیزان یادمه تو کنفرانس ایکس باکس وان سازنده داشت به سونی به خاطر کیفیت خوبش تبریک میگفت و بیاید سعی کنیم اگر دنبال نقدهای سازنده هستیم انقدر دنبال ثابت کردن برتری نسبت به هم نگردیم و به سلیقه های هم احترام بزاریم . آیفون سامسونگ عالی هستن هر دو . دو سال هست که سونی و ال جی و اچ تی سی هم به اونا اضافه شدن . باید قبول کنیم هواوی هم از اونها کم نداره و یه چیزی رو دقت کنیم بهتره اونم اینکه از ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان به بالا گوشی ها فرق آنچنانی با هم ندارن و فقط سلیقه ای هست انتخابشون

  8. Avatar علیرضا

    وای بر شما
    الان بازم روتون میشه بگین سامسونگ از ایفون کپی کرده
    حالا سامسونگ تو اس۶ چون از فریم فلزی برای دورش استفادخ کرده و اسپیکر و یو اس بی شو گذاشته پایین بازم میگین سامسونگ از اپل کپی کرده
    حلا این به کنار الان که هواوی از رابطه کاربری شبیه به ایفون استفاده کرده هیچی نمیگین بعد میگین اینم از نو اوری هواوی اینم از اپدیت جدید میت۸
    والله نمیدونم چی بگیم
    من نه از فن هواوی استفاده میکنم نه از سامسونگ الان یه ایفون۶ دارم یه عالمه مکافات و لوگ و باگ داره
    اینم بگم انقدر سنگ ایفونو به سینه نزنین

  9. Avatar داوود

    توی ویدئو معرفی گوشی به وضوح دچار لگ شده! حداقل بعد از اون همه تعریف این ویدئو رو نمی ذاشتید که بد جور توی ذوق میزنه.

  10. Avatar V Lord

    فبلت فوق العاده ای ، بی نظیره

  11. Avatar حامد

    کی تو دیجی کالا موجود میشه ؟!

  12. Avatar ( Ali S(asobhani99@gmail.com

    آقای فرهنگ حشمتی
    دوربینش لرزشگیر اوپتیکال نداره؟؟
    و از ۶۰ فریم ورودی نرخ پردازش چند تا هست؟؟
    لطفا بگید ممنون

    1. Avatar V Lord

      ۱- بله ، لرزشگیر اپتیکال دارد
      ۲- این سوال رو متوجه نشدم

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه